«Τείχος» υψώνει ο Κώστας Μπακογιάννης στα σχέδια για κυβερνητικό πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ. Με πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε χθες την αρνητική εισήγηση του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και του αρμόδιου αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, κ. Βασίλη Αξιώτη ως προς το σχέδιο μεταφοράς υπηρεσιών εννέα υπουργείων από το Κέντρο της πρωτεύουσας στον χώρο της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη, όπου θα δημιουργηθεί το κυβερνητικό πάρκο «Αντρέας Λεντάκης».
Μπακογιάννης: «Όχι» στο σχέδιο της ΠΥΡΚΑΛ χωρίς αναγκαίες μελέτες
Κατά τη χθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Μπακογιάννης χαρακτήρισε το σχέδιο παλιακό ενώ εξέφρασε την αγωνία ότι, εάν υλοποιηθεί, η Αθήνα θα γεμίσει τσιμεντένια κουφάρια. Ειδικότερα, ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε τα εξής: «Η κεντρική διοίκηση δεν είναι ένας νοικάρης να φεύγει όποτε θέλει και κανείς μας δεν θέλει ένα κράτος το οποίο αποφασίζει χωρίς να συζητήσει. Σίγουρα, κανείς δεν θέλει μία πρωτεύουσα με 127 τσιμεντένια κουφάρια. Θα ήταν μια ιστορική καμπή για την Αθήνα. Διακόσια χρόνια ιστορίας δεν αλλάζουν σε 20 λεπτά. Η Αθήνα θα άλλαζε χαρακτήρα. Αυτή η εξέλιξη, όπως προκύπτει από την εισήγηση, αντίκειται σε όλο το θεσμικό πλαίσιο, στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και πάνω απ όλα, αντίκειται στη σύγχρονη λογική της χωροταξίας και της πολεοδομίας. Όλοι οι χωροτάκτες προκρίνουν τη λύση των μικτών χρήσεων. Είναι “παλιακή” η άποψη μιας “κυβερνούπολης” με βάση τα δεδομένα της Ευρώπης και για αυτό ερχόμαστε και το συζητάμε».
Είναι αξιοσημείωτο ότι αρνητικά ως προς το σχέδιο του κυβερνητικού πάρκου τοποθετήθηκαν όλες οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, με τον επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ» Παύλο Γερουλάνο, να κάνει λόγο για άγνοια και ασχετοσύνη, σε πολεοδομικό επίπεδο, αναφερόμενος στον σχεδιασμό της ΠΥΡΚΑΛ.
Οι επιπτώσεις
Σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών του Δήμου, το σχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις της απομάκρυνσης 14.000 εργαζομένων από την Αθήνα. Επίσης, επισημαίνεται ότι δεν έγινε η αναγκαία διαβούλευση, ενώ η μοναδική περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, δεν περιλαμβάνει την Αθήνα, αλλά μόνο τον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ και την γύρω περιοχή του Υμηττού.
Τα ανταποδοτικά
Μάλιστα, η εισήγηση που εγκρίθηκε από τον δήμο Αθηναίων θέτει ζήτημα ανταποδοτικών και ειδικότερα αναφέρει ότι εφόσον εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα αποβεί η συγκεκριμένη επέμβαση προς όφελος του Δήμου Αθηναίων, θα πρέπει να θεσπιστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις με στοχευμένα βραχυπρόθεσμα μέτρα, προς εξασφάλιση της ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας του σχεδίου, όπως είναι:
– η δυνατότητα απελευθέρωσης οικοπέδων από κενά κτίρια για τη μετατροπή τους σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου που στερείται η πόλη
– ο σχεδιασμός ανταλλαγής των διαθέσιμων, μετά την απομάκρυνση των υπηρεσιών ακινήτων, προς απόκτηση των υπό δέσμευση ιδιοκτησιών, των οποίων η συντέλεση της απαλλοτρίωσης παραμένει σε εκκρεμότητα
– η δυνατότητα στέγασης κοινωφελών δομών σε κενό κτιριακό απόθεμα, όπως κοινωνική κατοικία, φοιτητικές εστίες, δομές φιλοξενίας αστέγων κ.λπ., ιδιαιτέρως σε γειτονιές με επικρατούσα χρήση την κατοικία.
– η τήρηση των αρχών της βιώσιμης αστικής κινητικότητας
– η επιδίωξη απομείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος
– η πολυλειτουργικότητα του Κέντρου της πόλης, με στόχευση στην αναβάθμισή του, στην ισόρροπη μίξη των χρήσεων γης και στη λελογισμένη τουριστική αξιοποίηση του αποθέματος προς αποφυγή φαινομένων υπερ-τουριστικοποίησης.
Επίσης, στην εισήγησή της, η υπηρεσία του δήμου διατυπώνει την άποψη ότι το σχέδιο της δημιουργίας του κυβερνητικού πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ είναι ασύμβατο με το Σχέδιο Οργανωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) του δήμου, αλλά και με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας το οποίο δίνει κατευθύνσεις για διατήρηση του ρόλου των Κέντρων Αθήνας και Πειραιά ως κέντρων επιτελικών και διοικητικών υπηρεσιών, δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από το προωθούμενο σχέδιο που προωθεί τη μαζική εκκένωση κτιρίων από το Κέντρο της πρωτεύουσας Αθήνας.
Latest News
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.