Οι αγοραστές πολυτελών προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες περιορίζουν τις αγορές προϊόντων μόδας και δερμάτινων ειδών υψηλής ποιότητας, όπως προκύπτει από την έκθεση πωλήσεων του πρώτου τριμήνου της LVMH, η οποία αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη ότι η πολύμηνη έκρηξη της κατανάλωσης που καταγράφηκε μετά την πανδημία, ίσως βαίνει στο τέλος της.
Η μετοχή της πιο πολύτιμης εισηγμένης εταιρείας της Ευρώπης σημείωσε άνοδο κατά σχεδόν 5%, σε υψηλό ιστορικό στην αρχή των συναλλαγών την Πέμπτη, ως αποτέλεσμα του άλματος 17% στις πωλήσεις που δημοσιοποίησε. Σημαντική συνεισφορά σε αυτή την εξέλιξη είχε η απότομη ανάκαμψη της αγοράς της Κίνα μετά το τέλος του lockdown για την COVID-19.
Μπερνάρ Αρνό: Ο δισεκατομμυριούχος CEO της LVMH στην κορυφή της λίστας του Forbes
Τα έσοδα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 8% στη διάρκεια του τριμήνου, αλλά ο οικονομικός διευθυντής του γαλλικού ομίλου, Jean-Jacques Guiony, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο μερίδιο αυτή της αύξησης πιστώνεται στην εύρωστη επιχειρηματική δραστηριότητα στην αλυσίδα προϊόντων ομορφιάς Sephora.
«Στους υπόλοιπους τομείς η δραστηριότητα του ομίλου καταγράφει μια επιβράδυνση», είπε, επικαλούμενος τη χαμηλότερη ζήτηση για προϊόντα μόδας και δερμάτινα είδη – όπου οι πωλήσεις σε αγοραστές από τις ΗΠΑ τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ήταν χαμηλές – όπως και στα κοσμήματα.
Η αύξηση των επιτοκίων άλλαξε το κλίμα;
«Ίσως οι αυξήσεις των επιτοκίων να επηρεάζουν τις δαπάνες τους», εκτίμησε ο Guiony.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες του πολυτελούς ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Dior, αλλά και των Chanel και Hermes, οδήγησαν σε ένα κύμα ισχυρής ζήτησης από τους Αμερικανούς, οι οποίοι βγήκαν από τα lockdown με οικονομίες στις τσέπες τους και με την επιθυμία να αποκτήσουν πολυτελή αγαθά.
Οι πωλήσεις της LVMH στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι και η αγορά των ΗΠΑ αντιπροσώπευε το 27% των συνολικών εσόδων της, καθώς οι αγοραστές δεν επηρεάστηκαν από τις αυξανόμενες τιμές και τις ταραγμένες αγορές.
Η υψηλή ζήτηση προκάλεσε έναν έντονο γύρο επενδύσεων, με ανταγωνιστικά brands όπως η Hermes και η Kering Gucci να ανοίγουν νέους χώρους λιανικής σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Ωστόσο η διάθεση για δαπάνες από μέρους των καταναλωτών φαίνεται ότι δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Τα στοιχεία πιστωτικών καρτών της Citi που κυκλοφόρησαν αυτήν την εβδομάδα έδειξαν ότι οι δαπάνες πολυτελείας των ΗΠΑ τον Μάρτιο μειώθηκαν στο χαμηλότερο μηνιαίο ποσοστό των τελευταίων τριών σχεδόν ετών, κατά 18%, καθώς λιγότεροι άνθρωποι στράφηκαν σε προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Οι νεότεροι αγοραστές, οι οποίοι είχαν κάνει αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια του lockdown, πλέον βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση από την αύξηση των τιμών από ό,τι οι παλαιότερες γενιές με υψηλότερα εισοδήματα, ανέφεραν αναλυτές της Citi.
Τιμές-φαρμάκι για το κονιάκ Hennesy
Η LVMH είδε μια ιδιαίτερη επιβράδυνση της ζήτησης στις ΗΠΑ και για το περίφημο κονιάκ Hennessy, καθώς μια απότομη αύξηση της τιμής, που σκοπό είχε να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και γυαλιού, ήταν «πιθανότατα δύσκολο να απορροφηθεί από ορισμένους πελάτες», είπε ο Guiony.
Πρόσθεσε ότι ο όμιλος ακολουθεί προσεκτική προσέγγιση στις αυξήσεις των τιμών φέτος — όχι μόνο για το κονιάκ.
Η LVMH θα επιδείξει επίσης σύντομα μια τεράστια επένδυση στον αμερικανικό όμιλο κοσμημάτων Tiffany, τον οποίο αγόρασε για 16 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, με την επαναλειτουργία του εμβληματικού καταστήματος της Νέας Υόρκης μετά από τρία χρόνια ανακαίνισης.
Το κατάστημα, το οποίο αντιπροσώπευε περίπου το 10% των πωλήσεων του Tiffany πριν κλείσει για ανακαίνιση, είναι πιθανό να ανοίξει ξανά κοντά στα τέλη του μήνα.
«Είναι ίσως το πιο εμβληματικό κατάστημα πολυτελείας στον κόσμο», είπε ο Guiony ο οποίος πρόσθεσε πως η ανάπτυξη των πωλήσεων της Tiffany μέσω καινοτόμων προϊόντων και η επέκταση και ανακαίνιση καταστημάτων θα είναι προτεραιότητα, ενώ η αύξηση του περιθωρίου κέρδους πιθανότατα θα ξεκινήσει σε μεταγενέστερο στάδιο, σε μια στρατηγική παρόμοια με αυτή που εφαρμόστηκε στην Bulgari.
Latest News
Η φουτουριστική κατοικία που πωλείται με το δικό της άρωμα
Μια συλλογή από κεριά, αρωματικά χώρου και διαχυτές αξίας $25.000 σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το κτήμα στο 1859 Bel Air Road
Τα φαραωνικά έργα της Σαουδικής Αραβίας αντμέτωπα με την πραγματικότητα
Τα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας για δίδυμους ουρανοξύστες μήκους 105 μιλίων έχουν χάσει τη δυναμική τους
Πώς η ξηρασία έπληξε τα κινεζικά σχέδια για «πράσινο» αλουμίνιο
Η παραγωγή αλουμινίου αντιπροσωπεύει περίπου το 3% της παγκόσμιας άμεσης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες
«Αστρονομικές» οι τιμές στο Ολυμπιακό Παρίσι
Μετακινήσεις, διαμονή, εισιτήρια, εκτινάσσουν στα 8.000 ευρώ το ελάχιστο κόστος παρακολούθησης των Αγώνων για μια τετραμελή οικογένεια
Ημέρες... δίαιτας για τον Γκόρντον Ράμσεϊ - Τριπλάσιες ζημιές στην αυτοκρατορία εστιατορίων
Οι επιχειρήσεις του διάσημου σεφ «παλεύουν να μείνουν στη ζωή» λόγω της αύξησης του κόστους ενοικίασης και τροφίμων
Ιταλία: «Καμπανάκι» για τη Μελόνι η πτώση της ζήτησης για ομόλογα λιανικής
Η πώληση που ολοκληρώθηκε σήμερα απέφερε περίπου 11,3 δισ. ευρώ πολύ κάτω από τον μ.ο. των 18 δισ. ευρώ σε προηγούμενες προσφορές
Ευρώ και ομόλογα στο ραντάρ των αγορών λόγω επιτοκίων ΕΚΤ και FED
Η Λαγκάρντ ετοιμάζεται να πάρει από τον Πάουελ την πρωτοβουλία στο χορό της μείωσης του κόστους δανεισμού
Ξεκλειδώνει επένδυση 2,5 δισ. δολαρίων στο σχηματισμό σχιστόλιθου Vaca Muerta της Αργεντινής
Η κρατική εταιρεία YPF έλαβε πρόσφατα περιβαλλοντική άδεια για τον αγωγό Vaca Muerta Sur και αναζητά προσφορές από εργολάβους
Τα McDonald's «ψήνουν» γεύμα 5 δολ. για να μη χάσουν κι άλλους πελάτες
Τα McDonald's ανέφεραν πρόσφατα ένα πρώτο τρίμηνο όπου οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα στις ΗΠΑ είχαν αποτελέσματα ελαφρώς κατώτερα από τις προσδοκίες.
Υποχώρηση του καταναλωτικού κλίματος το Μάϊο στις ΗΠΑ
Οι καταναλωτές «εξέφρασαν ανησυχίες ότι ο πληθωρισμός, η ανεργία και τα επιτόκια μπορεί να κινούνται σε δυσμενή κατεύθυνση το επόμενο έτος», αναφέρει η έρευνα καταναλωτών