Ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου της Αργεντινής, η κρατική εταιρεία YPF SA, προχωρά τα σχέδια για την κατασκευή ενός αγωγού 2,5 δισ. δολαρίων που θα αποτελέσει το κλειδί για την απελευθέρωση των εξαγωγών αργού πετρελαίου από την τεράστια σχιστολιθική περιοχή Vaca Muerta (νεκρή αγελάδα) στην Παταγονία.

Η YPF έλαβε πρόσφατα περιβαλλοντική άδεια για τον αγωγό Vaca Muerta Sur και αναζητά προσφορές από εργολάβους για την κατασκευή του, δήλωσε ο Μαξ Γουέστεν, επικεφαλής στρατηγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης.

10χίλιαρα made in… China τυπώνει η Αργεντινή

Για χρόνια, η YPF πρωτοστατούσε στις γεωτρήσεις στη Vaca Muerta συνεργαζόμενη με άλλες πετρελαϊκές εταιρείες. Τώρα, κάνει το ίδιο για την κατασκευή αγωγών και ενός εργοστασίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα οποία απαιτούν συνεργάτες για να προχωρήσουν.

Η χωρητικότητα των αγωγών είναι το κύριο εμπόδιο που καθυστερεί τη Vaca Muerta, μια πολυδιαφημισμένη αλλά υποανάπτυκτη περιοχή που συχνά παρομοιάζεται με την λεκάνη Permian στις ΗΠΑ.

Πέρυσι, η κυβέρνηση κατασκεύασε μια νέα κεντρική γραμμή για το σχιστολιθικό αέριο που συμβάλλει στη μείωση των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου της χώρας. Επίσης, αντιστρέφει τη ροή ενός αγωγού που αρχικά είχε σχεδιαστεί για να φέρει καύσιμα από τη Βολιβία, ώστε οι βόρειες επαρχίες της Αργεντινής να μπορούν να τροφοδοτούνται από εγχώριο σχιστολιθικό αέριο. Τα δύο αυτά έργα μπορεί μια μέρα να επιτρέψουν στην Αργεντινή να στείλει το φυσικό της αέριο στη γειτονική Βραζιλία.

Έμφαση και στις εξαγωγές πετρελαίου

Όμως, οι μεταφορές αργού είναι ένας ταχύτερος τρόπος για να δημιουργηθούν τα δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως που επιδιώκει η Αργεντινή για να συμβάλει στην ανάκαμψη της προβληματικής οικονομίας της.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρείες γεωτρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της YPF, στρέφουν την προσοχή τους στη Vaca Muerta και εταιρείες έχουν επανεκκινήσει τις πωλήσεις αργού στη γειτονική Χιλή μετά από πολυετή παύση.

Επενδύουν επίσης – μέσω της Oldelval SA – στην επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων για τη μεταφορά αργού στο εξωτερικό από την ακτή του Ατλαντικού της Αργεντινής. Αυτή η διαδρομή θα προσθέσει σύντομα 45.000 επιπλέον  βαρέλια ημερησίως, καθώς και άλλα 200.000 βαρέλια το επόμενο έτος, δήλωσε ο Γουέστεν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή