Την παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη ζήτησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) προκειμένου να αρθούν οι μονοπωλιακές καταστάσεις στον ΟΛΠ στη διαχείριση αποβλήτων επισκευών πλοίων.
Ειδικότερα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μεταξύ του προέδρου Βασίλη Κανακάκη και μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΝΑΒΙ με τον Υπουργό ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη εξετάσθηκε μεταξύ άλλων και το καθεστώς διαχείρισης των αποβλήτων των επισκευών πλοίων.
Ναυτιλία: Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοϊας στη συνάντηση Στυλιανίδη – ΣΕΕΝ
Εξαίρεση
Όπως τονίστηκε από τον ΣΕΝΑΒΙ, είναι επιβεβλημένη η εξαίρεση των αποβλήτων επισκευών πλοίων από το προς έγκριση Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ. Τονίστηκε ότι τα απόβλητα επισκευών πλοίων είναι απόβλητα βιομηχανικής δραστηριότητας και δεν έχουν θέση στο Σχέδιο Διαχείρισης των Λειτουργικών Αποβλήτων Πλοίων (απόβλητα δρομολογίων πλοίων), που είναι ναυτιλιακά απόβλητα (απόβλητα σύμβασης Marpol). Υπογραμμίσθηκε επίσης η ανάγκη άμεσης εφαρμογής της απόφασης 180/2020 της ΡΑΛ, που καταργεί το μονοπώλιο και ανοίγει τον ανταγωνισμό τουλάχιστον για τα απόβλητα επισκευών πλοίων.
Αιτήματα
Ο ΣΕΝΑΒΙ μεταξύ άλλων ζήτησε:
-την παρέμβαση του Υπουργού για την απελευθέρωση θέσεων επισκευών πλοίων, από άλλες άσχετες με την Ναυπηγοεπισκευή δραστηριότητες, καθώς και για την περαιτέρω αύξηση των θέσεων αυτών.
-τη θεσμική συμμετοχή εκπροσώπων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων στα Συμβούλια Χρηστών Λιμένων, σε όποιες Χερσαίες Λιμενικές Ζώνες αναπτύσσονται ναυπηγικές/ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.
-την επίσπευση των έργων στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Υποδομές και η κατασκευή υποδομών υγιεινής της εργασίας στις περιοχές επισκευών πλοίων, που σήμερα δεν υφίστανται.
Τιμολογιακή πολιτική
Επιπλέον έγινε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΠ, που καθιστά όπως εκτιμά ο ΣΕΝΑΒΙ, μη ανταγωνιστικό το λιμάνι του Πειραιά. Ο Σύνδεσμος κάνει ακόμη λόγο για αδικαιολόγητη αύξηση των τελών, ιδιαίτερα της παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων κατά το εξωφρενικό ποσοστό του 50%.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επιβολή της ανωτέρω αύξησης και στην ακτοπλοΐα από 1-1-2023, χωρίς να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα η προβλεπόμενη από τη Σύμβαση Παραχώρησης Υπουργική Απόφαση. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή παράβαση της Σύμβασης Παραχώρησης από την COSCO/ΟΛΠ.
Ο Υπουργός κ. Χρήστος Στυλιανίδης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ανωτέρω θέματα, που παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και επιφυλάχθηκε για τις δικές του ενέργειες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, επισημαίνει ο ΣΕΝΑΒΙ σε σχετική ανακοίνωση.
Latest News
Πονοκέφαλος η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων για τις ακτοπλοϊκές
Είναι αδύνατον να διαθέτουν στο γκαράζ των πλοίων διαφορετικό χώρο για τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά ΙΧ
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024