«Η αρχαία Αθήνα είναι μια από τις παλαιότερες πρωτεύουσες στον κόσμο, η γενέτειρα της δημοκρατίας και η έμπνευση για το αμερικανικό σύνταγμα. Αλλά η σύγχρονη Αθήνα είναι σχετικά νέα με τα πρότυπα μίας ευρωπαϊκής πόλης, με ζωή μόλις 200 ετών» με αυτά τα λόγια η βρετανική Evening Standard φιλοξενεί ένα διθυραμβικό αφιέρωμα στο Ελληνικό, κάνοντας λόγο για το μεγαλύτερο project στο ευρωπαϊκό real estate, και μια καλή ευκαιρία για την απόκτηση golden visa.
Το βρετανικό δημοσίευμα αναφέρει ότι «σε πιο πρόσφατους χρόνους η ελληνική πρωτεύουσα απέκτησε τη φήμη μιας βρώμικης, υπανάπτυκτης στάσης στο δρόμο προς τα ελληνικά νησιά, καλή μόνο για την Ακρόπολη», προσθέτοντας ότι από την «οικονομική κρίση του 2008, που έφερε πραγματική απόγνωση στην ελληνική οικονομία, η Αθήνα έχει εξελιχθεί από μια παραμελημένη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα σε ένα hotspot καλλιτεχνών, που αγαπήθηκε από παγκόσμιους celebrities για τη γοητεία της και τη σχετική οικονομική προσιτότητα».
Εκεί που οδηγούν οι καλλιτέχνες, τελικά ακολουθεί και ο υπόλοιπος κόσμος, φέρνοντας τελικά μαζί του τα πολλά χρήματα, αναφέρει, τονίζοντας ότι πλέον η πόλη βρίσκεται στο κατώφλι μιας τεράστιας αλλαγής, όπου βρίσκεται μια ολόκληρη νέα συνοικία, το Ελληνικό, που χτίζεται στη θέση του πρώην αεροδρομίου της Αθήνας.
Τι είναι το Ελληνικό;
Περιγράφεται ως το μεγαλύτερο κτηματομεσιτικό σχέδιο της Ευρώπης, τρεις φορές το μέγεθος του Μονακό, από την ελληνική κατασκευαστική Lamda που αναλαμβάνει το έργο των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ, γράφει το δημοσίευμα, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη θεωρείται από πολλούς Αθηναίους ότι σηματοδοτεί αλλαγή στην τύχη όχι μόνο της πόλης αλλά και ολόκληρης της χώρας.
«Θα υπάρχουν κτίρια-ορόσημα από γνωστούς διεθνείς starchitects, μαζί με μια νέα μαρίνα με αγκυροβόλια για μεγάλα γιοτ, ένα καζίνο και ένα νέο δημόσιο πάρκο 600 στρεμμάτων που θα συνδέει την πόλη με την παραλία» γράφουν οι συντάκτες του δημοσιεύματος.
Η Lamda ελπίζει ότι, με τα δύο πολυτελή εμπορικά κέντρα, τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων και τις επώνυμες κατοικίες και εγκαταστάσεις αναψυχής, η νέα γειτονιά θα λειτουργήσει επίσης ως σημαντικός πόλος έλξης για τον τουρισμό, μετατρέποντας την Αθήνα σε ανεξάρτητο προορισμό.
Οι σημαντικές νέες υποδομές περιλαμβάνουν τη διάνοιξη σήραγγας της γεμάτης κίνηση λεωφόρο Ποσειδώνα δημιουργώντας μια απρόσκοπτη πεζοδρομημένη διαδρομή μεταξύ του πάρκου και της παραλίας.
Όλα τα νέα κτίρια θα διαθέτουν πιστοποίηση LEED, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στοχεύουν στην επαναχρησιμοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων υλικών από την εκσκαφή.
Τα σπίτια στο Ελληνικό
Το άρθρο αναφέρει ότι συνολικά σχεδιάζονται 8.000 σπίτια με τα πιο πολυτελή να είναι αυτά που βρίσκονται πιο κοντά στην ακτή. Υπάρχουν 1.500 κατοικίες στην πρώτη φάση με τιμολόγηση από 6.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο – χαμηλότερη τιμή από άλλα νότια προάστια, σύμφωνα με τον Οδυσσέα Αθανασίου, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Lamda Development.
Η έρευνα της Savills δείχνει ότι η Αθήνα έχει ακόμη δρόμο να διανύσει για να φτάσει τις κορυφαίες τιμές ακινήτων σε άλλες πόλεις, με τον βασικό μέσο όρο επί του παρόντος να είναι 10.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, σε σύγκριση με τα 18.400 ευρώ του Λονδίνου ή τα 15.600 ευρώ του Παρισιού.
Το Riviera Tower, ο πρώτος οικιστικός ουρανοξύστης της Ελλάδας, σχεδιασμένος από την Foster + Partners, έχει ήδη πωλήσει και τις 170 μονάδες του, όπως και το Cove Villas, όπου και τα 28 σπίτια βρίσκονται σε νέα χέρια. Οι τιμές έχουν ήδη αυξηθεί κατά 15%, υποστηρίζει ο κ. Αθανασίου.
Η Μικρή Αθήνα
Η επόμενη φάση που θα βγει προς πώληση είναι η γειτονιά της Μικρής Αθήνας, φέρνοντας αρχικά περίπου 1.115 νέες κατοικίες. Τοποθετημένο κοντά στη βορειοδυτική ακτογραμμή, το επίκεντρο της γειτονιάς είναι το Park Rise, μια πολυκατοικία 50 μέτρων που σχεδιάστηκε από τον όμιλο Bjarke Ingels.
Οι παροχές μόνο για μόνιμους κατοίκους περιλαμβάνουν γυμναστήριο, εσωτερική πισίνα και ιδιωτικούς κήπους. Τουλάχιστον το ένα τρίτο των διαμερισμάτων έχει ήδη πουληθεί.
Τα σπίτια δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη στο εξωτερικό, επομένως οι αγοραστές είναι επί του παρόντος το 75% Έλληνες και το 25% από το εξωτερικό. Η Lamda αναμένει ότι ο τελικός αριθμός των αγοραστών από το εξωτερικό θα πλησιάσει το 40%.
Η κατασκευή στο Ελληνικό έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί σε 10 χρόνια, αν και ο κ. Αθανασίου αναγνωρίζει ότι οι σοβαρές ελλείψεις εργατικού δυναμικού στον κατασκευαστικό κλάδο αποτελούν πρόκληση, σύμφωνα πάντα με την Evening Standard.
Οδηγίες προς… ενδιαφερομένους
Τέλος το δημοσίευμα φιλοξενεί συμβουλές του Marcus Gondolo-Gordon από την Property Vision International, αναφορικά με την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα, τη σχετική φορολογία , τη διαδικασία αλλά και τις γραφειοκρατικές κινήσεις.
Επίσης περιγράφει το καθεστώς για την απόκτηση «χρυσής βίζας»
Latest News
Πάνω από 460 εκατ. για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία
Με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητας του
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς