
Ανεξάρτητα από το πόσο η εργασία έχει αλλάξει τον τελευταίο καιρό, το πρότυπο του αφεντικού έχει μείνει ίδιο: Είναι κάποιος που πέρασε χρόνια προσπαθώντας να ανελιχθεί και τα κατάφερε συνήθως αυξάνοντας τα έσοδα της εταιρίας του.
Ξέρει να γοητεύει τους νέους πελάτες και να κλείνει συμφωνίες. Έχει τον τελευταίο λόγο για τους στόχους της ομάδας και είναι εκείνος που κρίνει την απόδοσή σας. Αυτός που θα σας πει χωρίς ντροπή «Ναι, θα χρειαστεί να έρθεις το Σάββατο».
Ήρθε η ώρα να εξαφανιστεί αυτό το αφεντικό;
Καθώς πολλές αρμοδιότητες αυτοματοποιούνται ένα νέο μοντέλο αφεντικού αναδύεται. Είναι προπονητής και όχι δικτάτορας, μέντορας, αλλά όχι απαραίτητα λόγω της εμπειρίας στις πωλήσεις.
Οι νέοι ηγέτες δεν θέλουν να ξεχωρίσουν αλλά να καλλιεργήσουν τη συνεργασία ανάμεσα στους εργαζομένους. Επίσης είναι πιθανό να είναι νεότεροι από εσάς, και να έχουν μικρότερη εμπειρία στον κλάδο.
«Οι ηγέτες του μέλλοντος θα είναι λιγότερο τεχνικοί εμπειρογνώμονες αλλά θα έχουν καλύτερες κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες και θα μπορούν να βοηθούν τους υπαλλήλους να ενταχθούν στην κουλτούρα της εταιρίας», λένε οι ειδικοί.
Τα αφεντικά προηγούμενων γενιών τοποθετούνταν σε διευθυντικές θέσεις με σκοπό να διδάξουν την ομάδα. Ήταν ένα μοντέλο που λειτούργησε αποτελεσματικά όσο ο ρυθμός αλλαγής στο χώρο εργασίας παρέμενε χαμηλός.
Τώρα όμως τεχνολογίες όπως η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να απαλλάξουν τους διευθυντές από το 70% του φόρτου εργασίας τους μέχρι το 2024.
Οι ιδέες και η ανάπτυξη ταλέντων είναι αυτά που θα έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. Οι διευθυντές θα επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην καθοδήγηση των υπαλλήλων και στην παροχή συναισθηματικής υποστήριξης.
Η ατάκα «επειδή το λέω εγώ» θα εξαφανιστεί
Ο ρόλος του διευθυντή μετατοπίζεται από ηγετική φυσιογνωμία σε αρωγό. Οι ανεπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας να αλληλοεπιδρά κανείς αποτελεσματικά με άτομα που δεν γνωρίζει, η ικανότητα κάποιου να ακούει και να επεξεργάζεσαι τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, είναι τα χαρακτηριστικά που θα οδηγούν πλέον σε ηγετικές θέσεις.
Αυτό θα αποδειχθεί ιδιαίτερα σημαντικό σε εικονικά περιβάλλοντα. Η ικανότητα να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον κάποιου μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες θα αποδειχθεί ιδιαίτερα σημαντική.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal


Latest News

Οι Αμερικανοί ξέρουν τι χρειάζεστε για μια καλή ζωή και δεν είναι τα πολλά χρήματα
Η πραγματική αξία της ζωής με το πέρασμα των χρόνων εντοπίζεται σε άλλα «κομμάτια» της

Έξι στους 10 Gen Zers θέλουν να κάνουν καριέρα ως influencers
Οι περισσότεροι θα παρατούσαν ακόμα και την δουλειά τους

Πόσοι εργοδότες ετοιμάζονται να κάνουν προσλήψεις [έρευνα]
Ποιες προσωπικές δεξιότητες αναζητούν περισσότερο οι εργοδότες
![Απασχόληση: Το 26% των νέων στην Ελλάδα είναι εκτός εργασίας και κατάρτισης [μελέτη]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/ergazomenos-600x452.jpg)
Εκτός εργασίας και κατάρτισης 1 στους 4 νέους στην Ελλάδα [μελέτη]
Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 16,5% όπως προκύπτει από την μελέτη για το Μέλλον της Κοινωνικής Προστασίας σε Ελλάδα και Ευρώπη που εκπονήθηκε από 11 ακαδημαϊκούς και επιστήμονες

Πτώση πληθωρισμού χωρίς απολύσεις: Γιατί οι αγορές παραβιάζουν τον ιστορικό κανόνα;
Πώς μειώθηκε ο πληθωρισμός χωρίς μαζικές απώλειες από την εργασία

Εργασία: Άδεια γραφεία σε αναζήτηση… δεύτερης ευκαιρίας
Εξ αποστάσεως εργασία και υψηλά επιτόκια οδηγούν σε κρίση την αγορά χώρων γραφείων, που αναζητά αγωνιωδώς εναλλακτικές

Σε ποια ιταλική πόλη την «βγάζουν τζάμπα» οι ψηφιακοί νομάδες
Προσφέρει δωρεάν διαμονή σε ψηφιακούς νομάδες για να προσελκύσει νέους ανθρώπους και να ενισχύσει την τοπική οικονομία

Οι τάσεις το 2023 για μισθούς, παροχές, προσλήψεις στην τεχνολογία
Συνεχίζεται η δυσκολία των επιχειρήσεων να προσελκύσουν το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό

Οι «γυναίκες - σάντουιτς» και οι απλήρωτες εργατοώρες - Χάνονται 625 δισ. δολ.
Κάθε γυναίκα χάνει περίπου 4,5 χιλιάδες δολ. τον χρόνο - Ο αντίκτυπος του χρονο-χάσματος στην προσωπική ζωή

Γιατί μειώνεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε εταιρείες και προϊόντα [έρευνα]
Oι καταναλωτές κάνουν δραματικές, βραχυπρόθεσμες αλλαγές στον τρόπο ζωής τους, για να αντιμετωπίσουν τις συνεχιζόμενες ανατροπές