
Αν και εβδομάδα με την εβδομάδα ο ρυθμός αύξησης «πέφτει», συγκρινόμενος με τις θεαματικές επιδόσεις του 2020, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου συνεχίζει να παρουσιάζει θετικό πρόσημο και εφέτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις σε αξία σημείωσαν αύξηση 1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%.
Τρόφιμα και είδη bazaar οι μεγάλοι πρωταγωνιστές
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, τα Τρόφιμα και Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Κερδίζουν οι μεγάλες σάλες
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Θεαματική αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ στο σπίτι
Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Ρούμι +67,7%, Κρασιά +49,1%, Ουίσκι +43,6%, Μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.
Βαφές και αποτριχώσεις κατ’ οίκον
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή φαίνεται να συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το lockdown ευνοεί τις πωλήσεις καθαριστικών φούρνου
Τέλος, το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.


Latest News

Θετικό σήμα για τις ελληνικές μετοχές η επιτυχία της Optima Bank
Τι σηματοδοτεί για το ΧΑ η έκβαση της δημόσιας πρότασης της τράπεζας

Με απόλυτη επιτυχία η IPO της Optima Bank - Συγκεντρώθηκαν 548,6 εκατ. ευρώ
Η τελική τιμή διάθεσης διαμορφώθηκε στα 7,2 ευρώ ανά μετοχή

Θεαματική προσέλευση επενδυτών στην IPO της Optima Bank
Η πρώτη τράπεζα που χτυπάει την πόρτα της Λεωφόρου Αθηνών ύστερα από 17 χρόνια

Πτώση 14,55% στον κύκλο εργασιών του 6μήνου για την Revoil
Ο Όμιλος συνεχίζει να υλοποιεί το επενδυτικό του πρόγραμμα στον χώρο των ΑΠΕ

Από την Αττική Οδό… στο Ελευθέριος Βενιζέλος – Πώς προχωρούν οι αποκρατικοποιήσεις
Ο ΟΤ χαρτογραφεί τις εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις

Αύξηση εσόδων από τα μισθώματα για την Trastor
Η ραγδαία αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ η οποία είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους δανεισμού, συνετέλεσε στην μείωση των καθαρών κερδών του Ομίλου

Ολοκλήρωσε την πώληση του χαρτοφυλακίου Astir Ι, η Attica Bank
Η συναλλαγή ενισχύει τα κεφάλαια της τράπεζας κατά περίπου 60 μονάδες βάσης

Αύξηση 18% στον τζίρο της Prodea το πρώτο εξάμηνο
Τα αποτελέσματα της εταιρείας

Βιώστε την απόλυτη οδηγική απόλαυση με... συνδρομή
Τι νέο φέρνει στην ελληνική αγορά η συνδρομητική υπηρεσία της εταιρείας

Intracom: Έσοδα 15,4 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου το α΄ εξάμηνο του 2023
Πώς διαμορφώθηκαν τα αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2023