Αν και εβδομάδα με την εβδομάδα ο ρυθμός αύξησης «πέφτει», συγκρινόμενος με τις θεαματικές επιδόσεις του 2020, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου συνεχίζει να παρουσιάζει θετικό πρόσημο και εφέτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις σε αξία σημείωσαν αύξηση 1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%.
Τρόφιμα και είδη bazaar οι μεγάλοι πρωταγωνιστές
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, τα Τρόφιμα και Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Κερδίζουν οι μεγάλες σάλες
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Θεαματική αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ στο σπίτι
Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Ρούμι +67,7%, Κρασιά +49,1%, Ουίσκι +43,6%, Μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.
Βαφές και αποτριχώσεις κατ’ οίκον
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή φαίνεται να συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το lockdown ευνοεί τις πωλήσεις καθαριστικών φούρνου
Τέλος, το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.
Latest News
Mytilineos: Αύξηση 12% στα EBITDA, στα 252 εκατ. το α' τρίμηνο
Μοχλός ανάπτυξης παραμένει το επιχειρηματικό μοντέλο που χαρακτηρίζει τη MYTILINEOS, αναφέρει η εταιρεία
Η ESET Hellas στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας Beyond
Η ESET Hellas λαμβάνει μέρος στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Σλοβακικής Δημοκρατίας
Νέα αύξηση 3% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ - 1 στα 4 προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας [έρευνα]
Η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων
Νέες επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ έως το 2030 από τα Ηπειρώτικα Αυγά
Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας έως το 2030 - Πόσα αυγά καταναλώνουν οι Έλληνες
ΟΑΣΑ: Tο «αντίο» στο χάρτινο εισιτήριο, το ψηφιακό γκάζι και τα νέα λεωφορεία που έρχονται
«Πιλότος» η φαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία του αεροδρομίου
Με πράσινο... «διαβατήριο» θα δίνονται φθηνά δάνεια στις εταιρείες
Πρόκειται για μια κομβική αλλαγή στις τραπεζικές χρηματοδοτήσεις στο επιχειρείν
Από σήμερα το εορταστικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων ενόψει Πάσχα
Ποιες θα είναι οι ημέρες και ώρες λειτουργίας
Ανέπαφες πληρωμές με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία του αεροδρομίου
Επέκταση του προηγμένου συστήματος ανέπαφων συναλλαγών έως τα τέλη του του έτους σε όλα τα ΜΜΜ αρμοδιότητας ΟΑΣΑ
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος φινλανδικών επιχειρήσεων η χώρα μας
Επενδυτική εκδήλωση διοργάνωσε ο Οργανισμός προώθησης επενδύσεων και εμπορίου της Φινλανδίας σε συνεργασία με τις πρεσβείες της χώρας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη
Πάνω από 1,5 δισ. ευρώ οι επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ μέχρι το 2030
Σε ποιες κατηγορίες εστιάζουν οι 9 ελληνικές ΑΕΕΑΠ τα αναπτυξιακά τους πλάνα