Ο Λευκός Οίκος διαβεβαίωσε ότι είναι διατεθειμένος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Ιράν, παρά την ανακοίνωση της Τεχεράνης ότι σκοπεύει να εμπλουτίζει ουράνιο κατά 60%, ένα επίπεδο με το οποίο πλησιάζει να αποκτήσει τη δυνατότητα για στρατιωτική χρήση.
«Ασφαλώς ανησυχούμε με αυτές τις προκλητικές ανακοινώσεις», είπε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η διπλωματική οδός είναι ο μοναδικός τρόπος για να προχωρήσουμε και το να έχουμε συνομιλίες, ακόμη και έμμεσες, είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτάσουμε σε μια λύση», πρόσθεσε.
Εξάλλου, ο ίδιος ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει διαμηνύσει προεκλογικά ότι θα επιδιώξει την εξομάλυνση των σχέσεων με την Τεχεράνη, εξέλιξη η οποία μακροπρόσθεσμα θα οδηγήσει σε άρση των κυρώσεων. Η κίνηση αυτή αναμένεται να έχει αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην αγορά tanker.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Gibson σε περίπτωση που αρθούν οι αμερικανικές κυρώσεις, η Τεχεράνη θα χρειαστεί 25 VLCCs και 20 Suezmaxes για να καλύψει τις ανάγκες εξαγωγών πετρελαίου ύψους 2 εκατ. βαρελιών/ημέρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα ισχύσουν τα ίδια εμπορικά μοντέλα με αυτά του 2018. Ενώ η National Iranian Tanker Company (NITC) θεωρητικά διαθέτει αρκετά VLCCs για την κάλυψη των εξαγωγικών αναγκών, πρακτικοί λόγοι συνιστούν ότι από μόνος του ο στόλος της NITC δεν επαρκεί για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου εν τη απουσία των κυρώσεων, σημειώνει η Gibson.
Η Gibson εκτιμά ότι το 8% του στόλου των VLCCs και το 5% των Suezmaxes (συμπεριλαμβανομένων πλοίων της NITC) εμπλέκονται σε παράνομη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου (παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις αμερικανικές κυρώσεις). Σε περίπτωση άρσης των αμερικανικών κυρώσεων, τα πλοία αυτά δεν μπορούν να απολαύσουν υψηλών ναύλων, ενώ, με δεδομένο το ηλικιακό τους προφίλ, ίσως αναγκαστούν να σταλούν για scrapping προς όφελος του ευρύτερου κλάδου των tankers.
Latest News
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Απτόητοι οι Χούτι συνεχίζουν τις επιθέσεις - Νέο χτύπημα σε πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Τι ανακοίνωσε η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey
Τα 35 χρόνια της Golden Cargo στη ναυτιλία και τα Logistics
Τελευταίο εγχείρημα η συνεργασία με την Dronamics
Αναγκαία όσο και επικίνδυνα τα γιγαντιαία containerships
Τέτοιες καταστροφές συμβαίνουν πολύ σπάνια, αλλά οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές.