
Ο Λευκός Οίκος διαβεβαίωσε ότι είναι διατεθειμένος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Ιράν, παρά την ανακοίνωση της Τεχεράνης ότι σκοπεύει να εμπλουτίζει ουράνιο κατά 60%, ένα επίπεδο με το οποίο πλησιάζει να αποκτήσει τη δυνατότητα για στρατιωτική χρήση.
«Ασφαλώς ανησυχούμε με αυτές τις προκλητικές ανακοινώσεις», είπε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η διπλωματική οδός είναι ο μοναδικός τρόπος για να προχωρήσουμε και το να έχουμε συνομιλίες, ακόμη και έμμεσες, είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτάσουμε σε μια λύση», πρόσθεσε.
Εξάλλου, ο ίδιος ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει διαμηνύσει προεκλογικά ότι θα επιδιώξει την εξομάλυνση των σχέσεων με την Τεχεράνη, εξέλιξη η οποία μακροπρόσθεσμα θα οδηγήσει σε άρση των κυρώσεων. Η κίνηση αυτή αναμένεται να έχει αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην αγορά tanker.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Gibson σε περίπτωση που αρθούν οι αμερικανικές κυρώσεις, η Τεχεράνη θα χρειαστεί 25 VLCCs και 20 Suezmaxes για να καλύψει τις ανάγκες εξαγωγών πετρελαίου ύψους 2 εκατ. βαρελιών/ημέρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα ισχύσουν τα ίδια εμπορικά μοντέλα με αυτά του 2018. Ενώ η National Iranian Tanker Company (NITC) θεωρητικά διαθέτει αρκετά VLCCs για την κάλυψη των εξαγωγικών αναγκών, πρακτικοί λόγοι συνιστούν ότι από μόνος του ο στόλος της NITC δεν επαρκεί για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου εν τη απουσία των κυρώσεων, σημειώνει η Gibson.
Η Gibson εκτιμά ότι το 8% του στόλου των VLCCs και το 5% των Suezmaxes (συμπεριλαμβανομένων πλοίων της NITC) εμπλέκονται σε παράνομη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου (παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις αμερικανικές κυρώσεις). Σε περίπτωση άρσης των αμερικανικών κυρώσεων, τα πλοία αυτά δεν μπορούν να απολαύσουν υψηλών ναύλων, ενώ, με δεδομένο το ηλικιακό τους προφίλ, ίσως αναγκαστούν να σταλούν για scrapping προς όφελος του ευρύτερου κλάδου των tankers.


Latest News

Νέα υποχώρηση στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου
Ο ελληνικός στόλος πλέον αριθμεί 1.823 πλοία

Μήνυμα Ευρωπαίων εφοπλιστών προς ΕΕ: Κάντε ότι και οι Ασιάτες
Η ναυτιλία απέδειξε τον στρατηγικό της ρόλο τα τελευταία χρόνια όταν διατήρησε σε πλήρη λειτουργία την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη την περίοδο του Covid

Παραγγελία για τρία νεότευκτα ultramax μετά απο 70 χρόνια για την Latsco
Τα πρώτα νεότευκτα ξηρού χύδην φορτίου της εταιρείας στην Ιαπωνία στα 70 χρόνια της ιστορίας της

«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν... γεράσουν
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και «ξεφορτώνουν» κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους

Ναυτιλία: Γιατί ανησυχούν οι ασφαλιστές πλοίων – Οι 5+1 προκλήσεις για τις εργασίες τους
Στο ραντάρ των ναυτασφαλιστών οι μεταφορές με πλοία, οι φωτιές στα πλοία και οι φυσικές καταστροφές και τις γεωπολιτικές εξελίξεις

Η Avenir LNG αναθέτει τη διαχείριση τριών πλοίων τροφοδοσίας LNG στην Wilhelmsen Ship Management
Τα πλοία που ανατέθηκαν είναι τα Avenir Achievement, Avenir Ascension και Avenir Aspiration

Ο «χρησμός» της Bimco: Για ποιους κλάδους το 2024 θα είναι δίσεκτο
Στις προοπτικές των τριών μεγαλύτερων ναυτιλιακών κλάδων για το υπόλοιπο του 2023 και για το 2024 αναφέρεται η Bimco

Συνεχίζει να «ταράζει τα νερά» η MSC: Ακόμη ένα πλοίο - γίγαντας στον στόλο της
Στις αρχές Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη η ονοματοδοσία του νεότευκτου πλοίου «MSC Nicola Mastro»

Κινεζική χρηματοδοτική στήριξη στην παραγγελία 100 ελληνικών πλοίων στην Κίνα
Η Τράπεζα Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας στηρίζει τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην παραγγελία δεκάδων πλοίων διαφόρων τύπων στην Κίνα