Μετά την αναγκαία παύση δραστηριοτήτων της περασμένης χρονιάς λόγω της πανδημίας, το ιστιοπλοϊκό σκάφος του WWF, Blue Panda, άνοιξε φέτος και πάλι πανιά.
Το ιστιοφόρο της οργάνωσης θα ταξιδέψει φέτος σε έξι σημαντικές Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές της Μεσογείου
Μέχρι και τον Νοέμβριο θα διασχίσει τη Μεσόγειο, με κεντρικό στόχο την ενημέρωση για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η θαλάσσια ζωή, αλλά και τη ζωτικής σημασίας ανάγκη να διασφαλιστεί η προστασία του 30% της Μεσογείου μέχρι το 2030.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Blue Panda, θα αναδειχθεί επίσης μία από τις σημαντικές απειλές της Μεσογείου: τα «δίχτυα-φαντάσματα». Πρόκειται για εγκαταλελειμμένα αλιευτικά εργαλεία που καταλήγουν στον βυθό, επιβαρύνουν τους θαλάσσιους βιότοπους και αποτελούν τη βασική μορφή πλαστικής ρύπανσης των θαλασσών μας.
Σύμφωνα με τη WWF, το σκάφος ξεκίνησε το ταξίδι του πριν από λίγες ημέρες στην Ιταλία και τη Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή του Πορτοφίνο. Η επόμενη στάση θα είναι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Ζάκυνθο, από 17 έως και 25 Ιουλίου. Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν η Κέκοβα στην Τουρκία, η Κορσική στη Γαλλία, η Tabarka στην Τυνησία και το νησί Tagomago στην Ισπανία. Ακόμη, τον Σεπτέμβριο το Blue Panda θα βρεθεί και στη Μασσαλία, όπου θα πραγματοποιηθεί το Παγκόσμιο Συνέδριο της IUCN (Διεθνής Ένωση Προστασίας της Φύσης), με στόχο να καλέσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επιστήμονες που θα βρίσκονται εκεί να υποστηρίξουν την προστασία του τουλάχιστον 30% της Μεσογείου.
Η στάση του Blue Panda στην Ελλάδα θα γίνει στη Ζάκυνθο, καθώς εκεί βρίσκεται το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο, ο κόλπος του Λαγανά, και η παραλία των Σεκανίων, το σημαντικότερο «μαιευτήριο» της Μεσογείου για τη θαλάσσια χελώνα Caretta caretta, συγκεντρώνοντας κάθε χρόνο 500 – 1.000 φωλιές. Το WWF Ελλάς παραμένει εδώ και σχεδόν 30 χρόνια στα Σεκάνια και είτε αυτόνομα, είτε μέσα από συνεργασία με το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις, προστατεύει το σημείο όπου επιλέγει να επιστρέφει κάθε χρόνο το σημαντικό αυτό είδος.
Οι δράσεις
Κατά τη διάρκεια παραμονής του Blue Panda στη Ζάκυνθο θα πραγματοποιηθούν μία σειρά από δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και την ανάδειξη της αξίας των Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών σε σχέση με τη βιοποικιλότητα και την ευημερία των ανθρώπων. Μεταξύ άλλων, θα συζητηθεί και η ανάγκη συνύπαρξης ανθρώπου και φύσης σε μια προστατευόμενη περιοχή που αποτελεί και έναν κατεξοχήν τουριστικό προορισμό.
Παράλληλα, το WWF Ελλάς έχει ξεκινήσει τη συλλογή υπογραφών με στόχο να πιέσει την Πολιτεία να περάσει από τα «χαρτιά» στην πράξη την προστασία των Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών (ΘΠΠ). H δημιουργία και η αποτελεσματική διαχείριση των ΘΠΠ στην Ελλάδα είναι από τα πιο σημαντικά εργαλεία για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και την ευημερία των κοινωνιών. Όμως μόνο το 1% των ΘΠΠ έχει θεσμοθετημένο προστατευτικό καθεστώς και συγκεκριμένα μέτρα προστασίας, παρόλο που οι προστατευόμενες περιοχές του ευρωπαϊκού οικολογικού δικτύου Natura 2000 καλύπτουν το 20% των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Η Μεσόγειος, μέρος της οποίας είναι και οι δικές μας θάλασσες, είναι εξαιρετικά πλούσια σε βιοποικιλότητα και πολύ σημαντική από οικονομική άποψη, με τα έσοδα από την εκμετάλλευση των πόρων της να αγγίζουν τα 450 δισ. δολάρια. Ωστόσο, τα στοιχεία για την κατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος της Μεσογείου είναι ανησυχητικά: το 75% των ιχθυοαποθεμάτων είναι υπεραλιευμένα, η θαλάσσια βιοποικιλότητα υποβαθμίζεται ραγδαία, και η θερμοκρασία της αυξάνεται 20% πιο γρήγορα από ό,τι στον υπόλοιπο πλανήτη.
«Χωρίς επαρκή προστασία και αποτελεσματική διαχείριση των Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών, το μέλλον της θάλασσάς μας είναι αβέβαιο. Η προστασία των ελληνικών θαλασσών, που διασφαλίζει υγεία και ευημερία για όλους μας αλλά και για το περιβάλλον, δεν χωράει καθυστερήσεις», επισημαίνει η Παναγιώτα Μαραγκού, επικεφαλής προγραμμάτων προστασίας περιβάλλοντος στο WWF Ελλάς.
Latest News
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup