Καθώς το καλοκαίρι έφτασε στα μισά του, ο χειμώνας ανησυχεί όλο και περισσότερο τον εκπρόσωπο της γαλλικής αλυσίδας παιχνιδιών JouéClub. Ο Φρανκ Ματέ θεωρεί ότι ο δρόμος για τον κλάδο του παιχνιδιού θα γίνεται πιο ανηφορικός και κακοτράχαλος όσο πλησιάζουμε στην περίοδο των Χριστουγέννων.
Αιτία οι αλλεπάλληλες δυσκολίες διεκπεραίωσης που αντιμετωπίζουν τους τελευταίους μήνες οι κινεζικές εξαγωγές, με κορυφαίο επεισόδιο το κλείσιμο για εβδομάδες ολόκληρες του λιμανιού του Γιαντιάν λόγω έξαρσης των κρουσμάτων COVID.
Στις αρχές του μήνα είχε ανασταλεί περίπου το 5% του θαλάσσιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις του γερμανικού Ινστιτούτου του Κιέλου. Η αναταραχή που δημιουργήθηκε είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο από το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο από το γιγαντιαίο φορτηγό «Ever Given».
Και δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα, με αποτέλεσμα να εντοπίζονται ήδη και περιστατικά ανεπάρκειας αγαθών στις αγορές αλλά και ανατιμήσεις προϊόντων. «Οι ναύλοι των κοντέινερ έχουν πολλαπλασιαστεί επί 10, ενώ οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών έχουν γίνει πλέον ο κανόνας» δηλώνει στη «Le Figaro» ο Φρανκ Ματέ.
Ανοιγμα της αγοράς
Η σύγχυση και η αβεβαιότητα για το τι θα συμβεί τους αμέσως επόμενους μήνες, τόσο σε ό,τι αφορά τα προϊόντα όσο και τις τιμές τους, έχουν οδηγήσει τους ευρωπαίους κατασκευαστές παιχνιδιών σε απελπισία. Πολλοί απ’ αυτούς «συμπληρώνουν στα τυφλά τους καταλόγους τους, που υπό κανονικές συνθήκες πρέπει να έχουν τυπωθεί περί τα τέλη Αυγούστου» εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο Ματέ.
Από την πλευρά τους οι καταναλωτές υποψιάζονται, βεβαίως, τι τους περιμένει: ανατιμήσεις! «Είναι επόμενο να υπάρξει μια άνοδος των τιμών, που θα δημιουργήσει έναν μικρό πληθωρισμό» παραδέχεται ο εκπρόσωπος της JouéClub.
Τα παιδιά και τα δώρα
Ασφαλώς το άνοιγμα του λιανεμπορίου στις αγορές της Ευρώπης ύστερα από μήνες εγκλεισμών και απομόνωσης των καταναλωτών αποτελεί την πιο ελπιδοφόρα εξέλιξη για τον κλάδο του παιχνιδιού. «Η αγορά επαναλειτούργησε και οι πελάτες ήταν πιστοί στο ραντεβού τους. Τα παιδιά πήραν τα δώρα που είχαν στερηθεί όταν ίσχυαν τα αυστηρά υγειονομικά μέτρα, αλλά και οι ενήλικοι επίσης ενίσχυσαν τις πωλήσεις μας» σημειώνει με ικανοποίηση ο Φρανκ Ματέ.
Τα παιχνίδια για ενηλίκους (kidults είναι ο όρος που χρησιμοποιούν οι παράγοντες της αγοράς) αποτελούν έναν πολύ δυναμικό κλάδο της παγκόσμιας βιομηχανίας του παιχνιδιού και των αλυσίδων λιανεμπορίου, όπως η JouéClub.
Στη γαλλική αγορά μεγάλη ζήτηση το τρίμηνο αυτό φαίνεται ότι έχουν οι κάρτες Pokemon και άλλα παιχνίδια για συλλέκτες. «Ο κόσμος θέλει να έρχεται στα καταστήματα, παρά τη μεγάλη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ακούει με προσοχή τις συμβουλές των πωλητών, βλέπει από κοντά και αγγίζει τα προϊόντα, δεν αγοράζει στα τυφλά» εξηγεί ο ειδικός.
Οι τελικές τιμές
Το στοίχημα για τους κατασκευαστές και για τους λιανεμπόρους είναι να πετύχουν ώστε τα Χριστούγεννα τα ράφια των καταστημάτων να είναι γεμάτα με παιχνίδια. Κάτι που δεν είναι προφανές. Αλλά δηλώνουν αισιόδοξοι, «εφόσον ρυθμιστεί το διεθνές ζήτημα με την αποστολή και αποθήκευση των προϊόντων». Κάποιοι μεγάλοι όμιλοι, όπως ο γαλλικός JouéClub, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ Δύσης και Κίνας, που παρά την αλλαγή φρουράς στον Λευκό Οίκο επιμένουν, σχεδιάζουν να επαναπατρίσουν μέρος τουλάχιστον της παραγωγής τους.
Θα έχει, όμως, αντίκτυπο αυτός ο επαναπατρισμός στις τελικές τιμές των παιχνιδιών; «Υπάρχει η απόλυτη βούληση όλων των παραγόντων της γραμμής παραγωγής και πώλησης να πετύχουμε μια τελική τιμή αρκετά ισότιμη, είτε ένα παιχνίδι κατασκευάζεται στην Κίνα είτε στη Γαλλία, διαβεβαιώνει ο εκπρόσωπος της JouéClub. Περιμένοντας, ωστόσο, τον επαναπατρισμό, κατασκευαστές, έμποροι και καταναλωτές κρατούν την αναπνοή τους και ελπίζουν σε μια βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στο διεθνές εμπόριο έως τον Σεπτέμβριο, τον κρίσιμο μήνα που αρχίζει ο Αϊ-Βασίλης να γεμίζει τον σάκο του.
Τα Διεθνή Σαλόνια Αυτοκινήτου ανοίγουν ξανά τις πόρτες τους
Μετά την περυσινή ακύρωση της διοργάνωσης λόγω της πανδημίας, το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (η «Παριζιάνικη Εβδομάδα Αυτοκινήτου», όπως μετονομάστηκε) θα διοργανωθεί από τις 17 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022, σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών Mondial de l’ Auto και Equip Auto. Το 2018 η εκδήλωση που διοργανώνεται κάθε διετία γιόρτασε τα 120 χρόνια της. Και μετά την περυσινή ματαίωσή της, περιμένει κοσμοσυρροή. Σημειωτέον ότι το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βαρκελώνης, που διοργανώθηκε στα τέλη Ιουνίου και απευθύνεται στους επαγγελματίες του κλάδου, δεν συγκέντρωσε παρά 20.000 συμμετοχές, ενώ οι διοργανωτές περίμεναν άνω των 35.000. Η διοργάνωση του 2019 είχε 110.000 συμμετοχές.
Συμμαχία ασφαλιστικών ομίλων για μηδενικούς ρύπους
Οκτώ κορυφαίοι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί όμιλοι ανακοίνωσαν την περασμένη Κυριακή ότι συγκροτούν συμμαχία με στόχο να βοηθήσουν ώστε να επιταχυνθεί η μετάβαση σε μια παγκόσμια οικονομία με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Οι εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ασφαλιστικές (Allianz, AXA και Generali), εξήγησαν ότι η Net-Zero Insurance Alliance (ΝΖΙΑ) θα συμβάλει στην εξάλειψη έως το έτος 2050 των ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η πρωτοβουλία αποδίδεται από το Reuters στην «αυξανόμενη πίεση που δέχεται ο παγκόσμιος ασφαλιστικός κλάδος από τη διεθνή κοινή γνώμη προκειμένου να σταματήσει να στηρίζει και να επενδύει σε προγράμματα που στηρίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων». Καθεμία από τις οκτώ εταιρείες θα θέσει άμεσα συγκεκριμένους πενταετείς στόχους και κάθε χρόνο θα ενημερώνει για την πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων, σε συνεργασία με αρμόδιες για τον ελεύθερο ανταγωνισμό αρχές των χωρών, όπως σημειώνουν σε κοινή ανακοίνωσή τους τα μέλη της ΝΖΙΑ.
«Με τη ΝΖΙΑ θέτουμε φιλόδοξους στόχους για το κλίμα» πανηγύρισε ο Τόμας Μπάμπερλ, διευθύνων σύμβουλος της AXA Group που προεδρεύει στη συμμαχία. Τον περασμένο μήνα η Generali, που πρωτοστάτησε για τη συμμετοχή του κλάδου στον κοινό αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, υποσχέθηκε ότι έως το έτος 2050 δεν θα έχει στο χαρτοφυλάκιό της καμία άμεση επένδυση σε ρυπογόνα εταιρεία.
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της για την προστασία του περιβάλλοντος εξάλλου, η Generali ανακοίνωσε ότι έχει προϋπολογίσει για την περίοδο 2021-2025 «πράσινες και βιώσιμες επενδύσεις ύψους 9,5 δισ. ευρώ». Στη ΝΖΙΑ μετέχουν επίσης η Aviva, η Zurich Insurance Group, η SCOR και οι μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες του πλανήτη Munich Re και Swiss Re. Την πρωτοβουλία του κλάδου χαιρέτισε ο απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα (πρώην διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας) Μαρκ Κάρνεϊ.
ENTΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΒΗΜΑ
Latest News
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» του 2024 η Ελλάδα
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα