Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου 13 ευρωπαϊκών χωρών, στηριζόμενες στην τεχνογνωσία και τις εμπειρίες τους σχετικά με το Υδρογόνο ως ανανεώσιμου αερίου καυσίμου, αποφάσισαν να συστήσουν την Πρωτοβουλία “Ready4H2” («Έτοιμοι για Υδρογόνο»), προκειμένου να προτείνουν μία κοινή ευρωπαϊκή προσέγγιση για τους τρόπους με τους οποίους οι Εταιρίες Διανομής Αερίου και οι υποδομές διανομής, μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη της αγοράς Υδρογόνου μέσω της συμβολής τους σε όλη την αλυσίδα αξίας, από την διευκόλυνση της έγχυσής του στα δίκτυα διανομής έως τη χρήση του από τους καταναλωτές.
Το υδρογόνο, έχει πλέον χαρακτηριστεί ως το κυρίαρχο καύσιμο για την ευρωπαϊκή ενεργειακή μετάβαση και οι Εταιρίες Διανομής αερίου της Ευρώπης αποτελούν συστατικό στοιχείο για την ταχεία ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου, που προγραμματίζεται για τα επόμενα χρόνια.
Επί δεκαετίες, οι ευρωπαϊκές Εταιρίες Διανομής Αερίου έχουν αποδείξει έμπρακτα την ικανότητά τους να παρέχουν την οικονομικά αποδοτική και ασφαλή διανομή φυσικού αερίου μέσω υποδομών που διαχειρίζονται και ως εκ τούτου, διαθέτουν την απαραίτητη σχετική τεχνογνωσία και εμπειρία, θέματα που αποτελούν το κλειδί για τον μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής ενεργειακής υποδομής.
Οι στόχοι
Για τους λόγους αυτούς, οι Εταιρίες Διανομής Αερίου, που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία “Ready4H2”, ξεκινούν από σήμερα τη συνεργασία τους με δύο στόχους :
1. να προτείνουν τους τρόπους με τους οποίους τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε όλη την Ευρώπη θα υποστηρίξουν τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς υδρογόνου και
2. να δημιουργήσουν μια κοινή ευρωπαϊκή αντίληψη για το μέλλον αναφορικά με τη προσαρμογή των εταιριών διανομής φυσικού αερίου στις απαιτήσεις της κλιματικής ουδετερότητας.
Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου, μέσω της πρωτοβουλίας “Ready4H2”, επιδιώκουν να μοιραστούν μεταξύ τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και σε στενή συνεργασία τους με τρίτους φορείς του υδρογόνου, να καταθέσουν προτάσεις προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. και τους εθνικούς φορείς λήψης αποφάσεων αναφορικά με την ανάπτυξη της οικονομίας υδρογόνου.
– Παρότι η λειτουργία των Εταιριών Διανομής Αερίου καθορίζεται κυρίως από τις εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές των κρατών-μελών, οι τρέχουσες εξελίξεις επιφυλάσσουν για τα επόμενα χρόνια έναν κεντρικότερο ρόλο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα όργανά της σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση του Κώδικα Διανομής, τη θέσπιση ποιοτικών χαρακτηριστικών του αερίου και τη διευκόλυνση της έγχυσης ανανεώσιμων αερίων στα δίκτυα διανομής. «Επιθυμούμε να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας και τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούμε ώστε να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα των διαθέσιμων κατευθύνσεων για την ανάπτυξη της διανομής των ανανεώσιμων αερίων καυσίμων και των αερίων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μόνο μέσω μιας τέτοιας άσκησης και ενός τέτοιου έργου οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. θα έχουν τις απαραίτητες πληροφορίες και τα εργαλεία για να συντάξουν ένα ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα λειτουργεί προς όφελος των Εταιριών Διανομής Αερίου, των πολιτών και του στόχου για την κλιματική ουδετερότητα», δήλωσε ο κος Μάριος Τσάκας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ που συμμετέχει στην Πρωτοβουλία “Ready4H2”.
Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου ξεκίνησαν την πρωτοβουλία Ready4H2 επιθυμώντας να καταδείξουν ότι τα δίκτυα διανομής μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό παράγοντα αξιοποίησης των τεράστιων δυνατοτήτων ανάπτυξης και μείωσης των εκπομπών CO2 που προσφέρει η χρήση του υδρογόνου
– «Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου και οι υποδομές διανομής μπορούν να αποτελέσουν το κλειδί που θα ξεκλειδώσει την κλιμάκωση τόσο της παραγωγής όσο και της κατανάλωσης υδρογόνου στην Ευρώπη. Με τα εκτεταμένα δίκτυα διανομής που διαθέτουν σε όλη την Ευρώπη, οι Εταιρίες Διανομής Αερίου είναι ο απαραίτητος κρίκος για να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του Ευρωπαϊκού Κεντρικού Δικτύου Αγωγών Υδρογόνου (European Hydrogen Backbone) των Εταιριών Μεταφοράς Αερίου. Αυτή η αποκεντρωμένη παρουσία των δικτύων διανομής αερίου θα συμβάλει στην ανάπτυξη της διάσπαρτης παραγωγής και κατανάλωσης υδρογόνου μέσω οικονομικά αποδοτικών λύσεων έγχυσης», δήλωσε ο κος Μάριος Τσάκας.
Latest News
ING: Πόσο εκτεθειμένη είναι στο κακό σενάριο η παγκόσμια οικονομία
Το γεωπολιτικό ρίσκο, οι θαλάσσιες οδοί, οι ροές του πετρελαίου και το LNG
Το... ρωσικό αμάρτημα της UniCredit - Η ΕΚΤ απειλεί με κυρώσεις τον ιταλικό κολοσσό
Η ΕΚΤ ενισχύει την πίεση στις τράπεζες να διακόψουν τις ρωσικές συναλλαγές
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια
Σε εγρήγορση βρίσκονται οι κεντρικές τράπεζες μετά το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα
Γιατί τα Στενά του Ορμούζ είναι κομβικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία
Το Ιράν χρησιμοποιεί την παρενόχληση πλοίων στον Κόλπο εδώ και δεκαετίες για να καταγράψει τη δυσαρέσκειά του για τις κυρώσεις εναντίον του ή ως μοχλό πίεσης σε διαμάχες.
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας