Η τελευταία έρευνα Workmonitor της Randstad αποκάλυψε ότι το 62% των Ελλήνων εργαζομένων αναζητούν νέα εργασία με το 30% να κινείται ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση και το 16% να έχει αλλάξει πρόσφατα δουλειά. Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η ανάκαμψη μετά την πανδημία ωθεί τους εργαζόμενους να επανεξετάσουν τι θέλουν από τη ζωή και την καριέρα τους, ένα κίνημα που συναντάται και σε άλλες χώρες και η Randstad χαρακτηρίζει ως «Great Enlightenment – Μεγάλο Διαφωτισμό».
Η έρευνα Workmonitor της Randstad πραγματοποιείται σε 34 αγορές σε όλο τον κόσμο με τη συμμετοχή 27,000 εργαζόμενων και στην Ελλάδα διενεργήθηκε μεταξύ 23 Αυγούστου και 12 Σεπτεμβρίου 2021 με τη συμμετοχή 1,000 ερωτηθέντων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας:
● το 59% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα αισθάνεται την ανάγκη να πραγματοποιήσει αλλαγές στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής από τότε που ξεκίνησε η πανδημία. Ο αντίστοιχος παγκόσμιος μ.ο. είναι 49%.
● Το 78% στην Ελλάδα έναντι 76% παγκοσμίως δήλωσε ότι θέλει μεγαλύτερη ευελιξία στην εργασία και την καριέρα του με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε από την πανδημία.
● Το 73% έχει μεγαλύτερη σαφήνεια σε ότι αφορά τους επαγγελματικούς του στόχους και το 72% έχει περισσότερη διαύγεια σε ότι αφορά τους προσωπικούς του στόχους από την αρχή της πανδημίας, ποσοστό αντίστοιχο με τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Η έρευνα Workmonitor διενεργείται δύο φορές το χρόνο στην Ελλάδα και μας δίνει την ευκαιρία να μετρήσουμε τον παλμό του ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα. Η τρέχουσα έρευνα Workmonitor διαπίστωσε ότι πολλοί εργαζόμενοι αισθάνονται υποτιμημένοι. Το 62% ψάχνει για δουλειά, επειδή αισθάνεται ότι δεν ανταμείβεται δίκαια ή επαρκώς για τις τρέχουσες δεξιότητές του.
Τους τελευταίους 18 μήνες, το 85% επανεκτίμησε το πώς εντάσσεται η εργασία στο προσωπικό του πρόγραμμα, ενώ το 42% δήλωσε ότι αισθάνεται περισσότερο άγχος από την πανδημία και παράλληλα ότι θα πρέπει να κάνει αλλαγές στην επαγγελματική του ζωή.
Το 35% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσε ότι προήχθη, αλλά μόνο το 12% δηλώνει ότι έλαβε αύξηση μισθού. Το 14% δήλωσε ότι δεν έχει λάβει αύξηση μισθού, ούτε αναμένει να λάβει. Τον περασμένο χρόνο, η ικανότητα απόκτησης εισοδήματος βελτιώθηκε για το 12% των Ελλήνων εργαζομένων, εξαιτίας της αύξησης στη ζήτηση για δεξιότητές που διαθέτουν.
Το 89% συμφωνεί να συνεχίσει να παρακολουθεί προγράμματα κατάρτισης και επανεκπαίδευσης, ώστε να αυξήσει την απασχολησιμότητά του.
Ωστόσο, το 55% δυσκολεύεται να αποφασίσει αναφορικά με τις δεξιότητες στις οποίες πρέπει να επικεντρωθεί ή να αποκτήσει, δεδομένων των γρήγορων αλλαγών στον κόσμο της εργασίας. Το 80% θα ήθελε η ελληνική κυβέρνηση ή ο εργοδότης του να παρέχουν τεστ αξιολόγησης δεξιοτήτων, για να μπορέσει να κατανοήσει καλύτερα σε ποιες δεξιότητες πρέπει να επικεντρωθεί.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, για το 37% των Ελλήνων ερωτηθέντων οι δεξιότητες έχουν γίνει πιο σημαντικές . Το 66% θα εξέταζε το ενδεχόμενο να αναζητήσει εργασία εκτός Ελλάδας, εάν μπορεί να πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως.
Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που καθοδηγούν την επιλογή εργασίας/σταδιοδρομίας μου είναι:
«Η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα και στον κόσμο της εργασίας. Οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο έχουν πλέον μεγαλύτερη αυτογνωσία, ξέρουν τι θέλουν και ενεργούν σύμφωνα με αυτό. Η αγορά εργασίας σταδιακά αλλάζει από αγορά εργοδότη σε αγορά εργαζόμενου, αυτή η εξέλιξη είναι ωφέλιμη για τους εργαζόμενους ωστόσο προϋποθέτει αλλαγή στρατηγικής και προσαρμοστικότητα από τους εργοδότες», σημειώνει η κα. Leigh Ostergard, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης