Αισθητά βελτιωμένη είναι η κατάσταση όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών από τον ΕΦΚΑ σε σύγκριση με το παρελθόν χάρη στις δράσεις που εφαρμόζονται τους τελευταίους μήνες, αναφέρεται σε ανακοίνωση του φορέα. Στο επίκεντρο αυτών των δράσεων βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.
Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.
Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής, επισημαίνεται.
Διαβάστε επίσης: Υπουργείο Εργασίας – Ρεκόρ κλήσεων και μικρή αναμονή στο 1555
Συγκεκριμένα, εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:
- Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.
- Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.
- Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.
- Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
- Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.
- Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.
- Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.
Latest News
Εκδήλωση της ΔΥΠΑ «Ημέρες Καριέρας για τη γαλάζια οικονομία»
Στη σημερινή εκδήλωση της ΔΥΠΑ «Ημέρες Καριέρας για τη γαλάζια οικονομία» συμμετείχαν περισσότερες από 70 επιχειρήσεις από τη ναυτιλία, την ακτοπλοΐα, τα ναυπηγεία, τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting
Οι 10 κωδικοί SOS του εντύπου Ε2 για τα ενοίκια
Τι πρέπει να προσέξουν όσοι αποκτούν εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις, έχουν κενές κατοικίες και ανείσπρακτα ενοίκια
Τέλος χρόνου για σύνδεση POS με ταμειακές- Και μετά... πρόστιμα
Στις 2 Μαΐου θα εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος που θα καθορίζει τον οδικό χάρτη για την επόμενη ημέρα, αλλά και τον τρόπο επιβολής των προστίμων
Έρχεται επίδομα μητρότητας και αναδρομικά σε επαγγελματίες και αγρότισσες
Το επίδομα θα λάβουν αναδρομικά και όσες μητέρες απέκτησαν παιδί από τις 24 Σεπτεμβρίου 2023 και μετά
«Άνθρακας» η μείωση της φορολογίας στην Ελλάδα - 4 στα 10 ευρώ πάνε σε φόρους και εισφορές [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις επιβαρύνσεις των εργαζομένων από φόρους και εισφορές είτε έχουν οικογένεια είτε όχι
Nέα ψηφιακή εφαρμογή για την καταχώρηση των ραντεβού διασύνδεσης ERP – POS
Αναλυτικά οι ημερομηνίες με βάση την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ
Νέες λειτουργίες εξυπηρέτησης σε ψηφιακές εφαρμογές απο την ΑΑΔΕ
Μεταξύ των νέων δυνατοτήτων η ανάκληση ή ακύρωση αιτήματος, η επισύναψη αρχείων αλλά και η ενημέρωση των φορολογουμένων για αιτήματα που έχουν υποβάλλει
Το στοίχημα του «brain gain» - Έρχονται οι Tech Visa και Talent Visa για προσέλκυση ταλέντων
Στόχος η προσέλκυση εργαζομένων υψηλής εξειδίκευσης από τρίτες χώρες
Περίπου 75.000 οι εγγραφές στην πλατφόρμα απασχόλησης συνταξιούχων
Πρόκειται για ένα μέτρο που βοηθά τους συνταξιούχους να βελτιώσουν το εισόδημα τους αλλά και τη μελλοντική τους σύνταξη, είπε ο υφυπουργός Εργασίας
Τη Μεγάλη Τρίτη, 58.912 μητέρες θα λάβουν αναδρομικά 36.247.500 ευρώ - Αυξημένο το επίδομα γέννησης
Οι δικαιούχοι του επιδόματος γέννησης για το μήνα Απρίλιο ανέρχονται σε 10.119 και το ποσό τη καταβολής ανέρχεται σε 11.165.950 ευρώ