Έπεσε σε τοίχο η προσπάθεια να μπει εκ των προτέρων φραγή στα μηνύματα από πενταψήφια νούμερα που επισύρουν υπέρογκες χρεώσεις για τους συχνά ανυποψίαστους καταναλωτές.
Η διαβούλευση του σχεδίου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), που στόχο είχε τη μέγιστη δυνατή προστασία των καταναλωτών, βρήκε «απέναντι» τους παρόχους των λεγόμενων υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να παγώσει.
Όπως ενημέρωσε η ΕΕΤΤ με ανακοίνωσή της, σχετικά με το αποτέλεσμα της διαβούλευσης για την τροποποίηση του «Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης», οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν οι εξής φορείς: AMAZE, COSMOTE, FORTHNET, MESSAGECLOUD, MOBIVAS, NEWSPHONE, PAYDASH, PΗONIFY, SAMMEDIA, VODAFONE, WIND, ΟΤΕ και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ).
Απαραίτητη η προστασία των καταναλωτών
Αν και η Επιτροπή αναγνωρίζει την ανάγκη να εξεταστεί συνολικά το ζήτημα των χρεώσεων υπηρεσιών τρίτων, που φαίνονται -ακόμα και με απευθείας χρέωση- στον λογαριασμό του καταναλωτή, παρόλα αυτά επί του παρόντος δεν θα προχωρήσει σε καμία αλλαγή του πλαισίου. Θα λάβει βέβαια υπόψη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τις προτάσεις των συμμετεχόντων στη διαβούλευση και θα εξετάσει τη λήψη κατάλληλων μέτρων. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι χρεώσεις θα ενσωματώνονται στον λογαριασμό των συνδρομητών, μόνο εφόσον έχει παρασχεθεί η συναίνεσή τους. Η νέα πρόταση θα τεθεί εκ νέου σε δημόσια διαβούλευση.
Η πρόταση, που τελικά έπεσε, όπως φαίνεται, στο κενό προέβλεπε την εφαρμογή εκ των προτέρων φραγής σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη μηνυμάτων (PSMS/PMMS) και για όλους τους συνδρομητές των παρόχων. Σε περίπτωση δε, που ο τελικός χρήστης επιθυμούσε να λαμβάνει μηνύματα πολυμεσικών υπηρεσιών, τότε θα έπρεπε ο ίδιος να αιτηθεί άρση της φραγής, είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε μεμονωμένα. Προβλεπόταν μάλιστα, η ενημέρωση για την επικείμενη υλοποίηση του αιτήματός του ατελώς με SMS από τον πάροχο της υπηρεσίας, ενώ παράλειψή της θα καθιστούσε άκυρη την άρση της φραγής.
Ποιες είναι οι «ένοχες» χρεώσεις
Οι επίμαχες χρεώσεις, που ανέρχονται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σε δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο, αφορούν στις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).
Πρόκειται για τα πιο γνωστά μας πενταψήφια, που αντιστοιχούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, παροχή τεχνικής υποστήριξης, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης, όπως ο καιρός, αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.
Η πρόσβαση στις εν λόγω υπηρεσίες, οι χρεώσεις των οποίων είναι υψηλότατες και δεν ακολουθούν την τιμολόγηση των παρόχων, είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS.
Επίσης, υπάρχουν ΥΠΠ με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη, που μπορεί να γίνει και μέσω του Διαδικτύου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρέωση γίνεται σε τακτική βάση (όπως εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία) και ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει ή αποστέλλει ο χρήστης, γεγονός όμως που δεν είναι συνήθως ξεκάθαρο κατά την εγγραφή.
Latest News
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM
Στη συμμαχία Upcell η Sunlight για μετασχηματισμό της βιομηχανίας μπαταριών λιθίου
Η Sunlight ενώνει τις δυνάμεις της με ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Ευρώπης
Νέες επενδύσεις στο κέντρο διανομής στη Θήβα από την FAMAR
Η εταιρεία υλοποιεί στοχευμένες επενδύσεις με την προσθήκη τριών νέων modules
Philip Morris: Εμπόδιο η υψηλή φορολογία για ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο
Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα – Ο μη ρεαλιστικός στόχος της ΕΕ και η περίπτωση της Σουηδίας
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Ανεβάζει τον πήχη στα 140 εκατ. η Notos - Διεκδικεί 8 εκατ. από την American Eagle
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται οι πωλήσεις της εταιρείας – Ικανοποίηση για τη συνεργασία με την L’ Oreal
Η startup – «πυξίδα» του επιχειρείν μέσα στον λαβύρινθο των δεδομένων
Οι αυξημένες ανάγκες των επιχειρήσεων για ενσωμάτωση ευφυών λύσεων με βάση τα δεδομένα «γέννησαν» την Exanta
Στα δάνεια των τραπεζών χτυπά το φρένο στην οικονομία – Η ζήτηση και οι εκταμιεύσεις
Πώς κινούνται οι χρηματοδοτήσεις των τραπεζών στις αρχές του 2024
«Ιφιγένεια» οι τράπεζες σε έναν κόσμο που υπερχρεώνεται ασύδοτα…
Η αστάθεια και η λανθασμένη διαχείριση κινδύνων έχουν αποδειχθεί εν τέλει οι μεγάλες αδυναμίες ενός συστήματος που προσπαθεί να ρυθμιστεί από τη μεγάλη οικονομική κρίση του 2007-08