
«Κατάλοιπο του παρελθόντος» χαρακτηρίζει την εργασία με φυσική παρουσία στο γραφείο ο CEO της Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι.
Σε συνέντευξή του στο The Leadership Brief του Time, που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, ο Τσέσκι δήλωσε ότι η δουλειά στο γραφείο αποτελεί «μια αναχρονιστική μορφή» εργασίας προερχόμενη «από μια προ-ψηφιακή εποχή».
Τηλεργασία στο 100%
Των δηλώσεων Τσέσκι είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της απόφασης της Airbnb να επιτρέψει στους υπαλλήλους της να εργάζονται στο εξής εξ αποστάσεως, χωρίς περικοπές μισθών. Η πλατφόρμα επικαλέστηκε τη δυνατότητά της να διευρύνει τις δυνατότητες στρατολόγησης ταλέντων, σημειώνοντας ότι η διετία της τηλεργασίας ήταν η πιο παραγωγική που είχε ποτέ.
«Το γραφείο έχει τελειώσει»
«Νομίζω ότι το γραφείο όπως το ξέρουμε έχει τελειώσει», είπε ο Τσέσκι. «Αν δεν υπήρχε το γραφείο, θα το εφευρίσκαμε;», διερωτήθηκε. «Και αν το εφευρίσκαμε, για ποιο λόγο θα το κάναμε; Προφανώς, οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πηγαίνουν στα νοσοκομεία για να δουλέψουν, όπως και στις καφετέριες – γι’ αυτούς τους χώρους είναι απολύτως λογικό. Αλλά νομίζω ότι για κάποιον που η δουλειά του είναι σε φορητό υπολογιστή το ερώτημα είναι, τι έχει να του προσφέρει ένα γραφείο;»
Σύμφωνα με το Tech Insider, τον Ιανουάριο ο CEO της δημοφιλούς πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων είχε δηλώσει ότι «ζούσε στο Airbnb» και εργαζόταν από διαφορετικές πόλεις των ΗΠΑ. Στη συνέντευξή του στο Time, υποστήριξε θα συνεχίσει να υπάρχει «κάποια ανάγκη» για γραφεία, στα οποία όμως θα γίνονται πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν από το σπίτι.
«Χώροι συνεργασίας»
«Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πηγαίνουν στα γραφεία, αλλά θα είναι για διαφορετικούς σκοπούς: θα αποτελούν χώρους συνεργασίας», είπε.
Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, ο Τσέσκι υποστήριξε ότι η τηλεργασία μπορεί να οδηγήσει σε διαφοροποίηση των προσλήψεων, καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να βρίσκονται οπουδήποτε. Μάλιστα λίγο μετά την ανακοίνωση της Airbnb για την τηλεργασία, ο σελίδα καριέρας της εταιρείας είχε πάνω από 800.000 προβολές.
Από την άλλη βέβαια, μπορεί δημιουργήσει σε κάποιους εργαζόμενους το αίσθημα της αποκοπής από τους συναδέλφους και την εταιρεία τους. Κατά τον ίδιο πάντως, δεν μπορεί να αποτελέσει απάντηση το υβριδικό μοντέλο εργασίας που έχουν υιοθετήσει Google και Apple, σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι παρουσιάζονται στο γραφείο τρεις φορές την εβδομάδα.
Η πλατφόρμα προκρίνει την φυσική παρουσία των εργαζομένων στο γραφείο για μία εβδομάδα ανά τρίμηνο.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της