
Το κόστος αποστολής αγαθών έχει αυξηθεί κατά 25-30% από την έναρξη της πανδημίας λόγω μιας σειράς πληθωριστικών πιέσεων που είναι «απίθανο να υποχωρήσουν βραχυπρόθεσμα», υπογράμμισε στο Reuters η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk.
Η Maersk αντιμετωπίζεται ως «οδηγός» για το παγκόσμιο εμπόριο καθώς μεταφέρει αγαθά λιανικής για σειρά εταιρειών κολοσσών όπως η Walmart, η Nike και η Unilever.
Το υψηλότερο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει κλονίσει τις βιομηχανίες λιανικής και συσκευασμένων αγαθών από την έναρξη της πανδημίας, ιδιαίτερα τον περασμένο χρόνο καθώς οι οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, βασικά λιμάνια «κλείδωσαν» με containers που περιείχαν από τρόφιμα και προϊόντα υγείας έως παιχνίδια να παραμένουν εγκλωβισμένα.
Διαβάστε επίσης: Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι
«Θα αυξηθεί ο πληθωρισμός»
«Πιστεύω ότι θα αυξηθεί ο πληθωρισμός τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Global Summit στο Δουβλίνο. «Τα logistics είναι μεταξύ των κλάδων της οικονομίας που υπόκεινται σε σημαντική πληθωριστική πίεση».
Ο Κλερκ είπε ότι ενώ η συμφόρηση βελτιώνεται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, γίνεται χειρότερη σε άλλα -για παράδειγμα, στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και στη Βόρεια Ευρώπη.
«Μιλάμε για τη διαθεσιμότητα οδηγών φορτηγών, τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε εσωτερικές υποδομές», είπε.
Παράλληλα, ο ίδοις υπογράμμισε ότι από την έναρξη των «εμπορικών εντάσεων» με την Κίνα, οι παγκόσμιες εταιρείες μειώνουν όλο και περισσότερο το ποσοστό των υλικών και των αγαθών που εξάγουν από τη χώρα, ελπίζοντας να διαφοροποιηθούν.«Βλέπουμε μια τάση, ασφαλώς, προς πιο ομοιόμορφη κατανομή και μειωμένη εξάρτηση από έναν ή δύο συγκεκριμένους τομείς».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών