
Κανένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαλύθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner, καθώς η ζήτηση για πλοία ήταν πολύ υψηλή με τους ναύλους να μην αφήνουν περιθώρια σε πλοιοκτήτες να σκεφθούν τα διαλυτήρια.
Το ρεκόρ των μηδενικών διαλύσεων containerships του πρώτου εξαμήνου του 2022 ήρθε μετά από ένα φτωχό σε διαλύσεις 2021 όταν μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu έγιναν σκραπ. Το 2020 όμως διαλύθηκε μεταφορική ικανότητα 194.500 teu.
Διαβάστε επίσης: Μικρή μείωση της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου
Τέλος, η Alphaliner αναμένει ότι οι διαλύσεις containerships θα παραμείνουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
«Θησαυρός» τα γερασμένα containerships
Σημειώνεται πως τα γερασμένα containerships έχουν μετατραπεί σε «χρυσωρυχεία». Η διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οι καθυστερήσεις σε νέες ναυπηγήσεις έχουν ωθήσει τους ναύλους για τα πλοία δεκαετίας σε νέα υψηλά και η αγορά των second hand έχει εκτοξευτεί. Μάλιστα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν με την αγορά πάνω από 40 containerships την τελευταία διετία.
Σύμφωνα με ανασκόπηση του Reuters για το τελευταίο εξάμηνο, οι ναυτιλιακές εταιρείες μισθώνουν μεταχειρισμένα πλοία με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις ρεκόρ για να κεφαλαιοποιήσουν την ανοδική αγορά που συναντά κανείς μια φορά σε κάθε γενιά.
Όπως τονίζεται, οι ναύλοι θα παραμείνουν στα ύψη, όσο παραμένει η συμφόρηση των λιμανιών και η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών