Το κόστος αποστολής αγαθών έχει αυξηθεί κατά 25-30% από την έναρξη της πανδημίας λόγω μιας σειράς πληθωριστικών πιέσεων που είναι «απίθανο να υποχωρήσουν βραχυπρόθεσμα», υπογράμμισε στο Reuters η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk.

Η Maersk αντιμετωπίζεται ως «οδηγός» για το παγκόσμιο εμπόριο καθώς μεταφέρει αγαθά λιανικής για σειρά εταιρειών κολοσσών όπως η Walmart, η Nike και η Unilever.

Το υψηλότερο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει κλονίσει τις βιομηχανίες λιανικής και συσκευασμένων αγαθών από την έναρξη της πανδημίας, ιδιαίτερα τον περασμένο χρόνο καθώς οι οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, βασικά λιμάνια «κλείδωσαν» με containers που περιείχαν από τρόφιμα και προϊόντα υγείας έως παιχνίδια να παραμένουν εγκλωβισμένα.

Διαβάστε επίσης: Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι

«Θα αυξηθεί ο πληθωρισμός»

«Πιστεύω ότι θα αυξηθεί ο πληθωρισμός τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Global Summit στο Δουβλίνο. «Τα logistics είναι μεταξύ των κλάδων της οικονομίας που υπόκεινται σε σημαντική πληθωριστική πίεση».

Ο Κλερκ είπε ότι ενώ η συμφόρηση βελτιώνεται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, γίνεται χειρότερη σε άλλα -για παράδειγμα, στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και στη Βόρεια Ευρώπη.

«Μιλάμε για τη διαθεσιμότητα οδηγών φορτηγών, τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε εσωτερικές υποδομές», είπε.

Παράλληλα, ο ίδοις υπογράμμισε ότι από την έναρξη των «εμπορικών εντάσεων» με την Κίνα, οι παγκόσμιες εταιρείες μειώνουν όλο και περισσότερο το ποσοστό των υλικών και των αγαθών που εξάγουν από τη χώρα, ελπίζοντας να διαφοροποιηθούν.«Βλέπουμε μια τάση, ασφαλώς, προς πιο ομοιόμορφη κατανομή και μειωμένη εξάρτηση από έναν ή δύο συγκεκριμένους τομείς».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα