Το κόστος αποστολής αγαθών έχει αυξηθεί κατά 25-30% από την έναρξη της πανδημίας λόγω μιας σειράς πληθωριστικών πιέσεων που είναι «απίθανο να υποχωρήσουν βραχυπρόθεσμα», υπογράμμισε στο Reuters η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk.
Η Maersk αντιμετωπίζεται ως «οδηγός» για το παγκόσμιο εμπόριο καθώς μεταφέρει αγαθά λιανικής για σειρά εταιρειών κολοσσών όπως η Walmart, η Nike και η Unilever.
Το υψηλότερο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει κλονίσει τις βιομηχανίες λιανικής και συσκευασμένων αγαθών από την έναρξη της πανδημίας, ιδιαίτερα τον περασμένο χρόνο καθώς οι οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, βασικά λιμάνια «κλείδωσαν» με containers που περιείχαν από τρόφιμα και προϊόντα υγείας έως παιχνίδια να παραμένουν εγκλωβισμένα.
Διαβάστε επίσης: Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι
«Θα αυξηθεί ο πληθωρισμός»
«Πιστεύω ότι θα αυξηθεί ο πληθωρισμός τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Global Summit στο Δουβλίνο. «Τα logistics είναι μεταξύ των κλάδων της οικονομίας που υπόκεινται σε σημαντική πληθωριστική πίεση».
Ο Κλερκ είπε ότι ενώ η συμφόρηση βελτιώνεται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, γίνεται χειρότερη σε άλλα -για παράδειγμα, στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και στη Βόρεια Ευρώπη.
«Μιλάμε για τη διαθεσιμότητα οδηγών φορτηγών, τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε εσωτερικές υποδομές», είπε.
Παράλληλα, ο ίδοις υπογράμμισε ότι από την έναρξη των «εμπορικών εντάσεων» με την Κίνα, οι παγκόσμιες εταιρείες μειώνουν όλο και περισσότερο το ποσοστό των υλικών και των αγαθών που εξάγουν από τη χώρα, ελπίζοντας να διαφοροποιηθούν.«Βλέπουμε μια τάση, ασφαλώς, προς πιο ομοιόμορφη κατανομή και μειωμένη εξάρτηση από έναν ή δύο συγκεκριμένους τομείς».
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών