
Καθώς η βιομηχανία της κρουαζιέρας ανακάμπτει μετά το διετές μπλακ άουτ, η πανδημία λειτούργησε ως «επιταχυντής» στέλνοντας πολλά παλαιότερα κρουαζιερόπλοια στα διαλυτήρια.
Το 2021 και τους πρώτους μήνες του 2022, πολλές εταιρίες απέσυραν παλαιότερα πλοία, ενώ και το βιβλίο παραγγελιών γνώρισε εκτεταμένη «άνθηση».
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2021 συνολικά διαλύθηκαν εννέα κρουαζιερόπλοια, ενώ το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήδη δέκα πλοία έχου πάρει τον δρόμο της ανακύκλωσης. Μεταξύ αυτών και πολλά πλοία που πέρασαν από ελληνικά νερά, όπως το «Salamis Filoxenia» που ανήκε στην κυπριακή εταιρεία Salamis Cruise Line και οδηγήθηκε στα τέλη της άνοιξης στα διαλυτήρια του Γκαντάνι στο Πακιστάν.
Διαβάστε επίσης: Παρθενικό ταξίδι στο… διαλυτήριο για το Global Dream II
Αύξηση των νέων παραγγελιών
Βέβαια, με δεδομένο τη σταδιακή επάνοδο της παγκόσμιας κρουαζιέρας στα προ πανδημίας επίπεδα, το Cruise Industry News αναφέρει πως οι νέες παραγγελίες καταγράφουν σημαντική αύξηση. Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο έχουν μπει στο orderbook 75 κρουαζιερόπλοια, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2022 και 2027.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, 24 από αυτά τα πλοία (ποσοστό 32%), αναμένεται να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, σημάδι ότι ενισχύονται οι προσπάθειες για πράσινη μετάβαση. Όπως τονίζεται στην έκθεση «Global Cruise Ship Orderbook», η συνολική αξία των πλοίων προς ναυπήγηση ανέρχεται σε 48,5 δισ. δολάρια.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών