Κανένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαλύθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner, καθώς η ζήτηση για πλοία ήταν πολύ υψηλή με τους ναύλους να μην αφήνουν περιθώρια σε πλοιοκτήτες να σκεφθούν τα διαλυτήρια.
Το ρεκόρ των μηδενικών διαλύσεων containerships του πρώτου εξαμήνου του 2022 ήρθε μετά από ένα φτωχό σε διαλύσεις 2021 όταν μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu έγιναν σκραπ. Το 2020 όμως διαλύθηκε μεταφορική ικανότητα 194.500 teu.
Διαβάστε επίσης: Μικρή μείωση της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου
Τέλος, η Alphaliner αναμένει ότι οι διαλύσεις containerships θα παραμείνουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
«Θησαυρός» τα γερασμένα containerships
Σημειώνεται πως τα γερασμένα containerships έχουν μετατραπεί σε «χρυσωρυχεία». Η διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οι καθυστερήσεις σε νέες ναυπηγήσεις έχουν ωθήσει τους ναύλους για τα πλοία δεκαετίας σε νέα υψηλά και η αγορά των second hand έχει εκτοξευτεί. Μάλιστα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν με την αγορά πάνω από 40 containerships την τελευταία διετία.
Σύμφωνα με ανασκόπηση του Reuters για το τελευταίο εξάμηνο, οι ναυτιλιακές εταιρείες μισθώνουν μεταχειρισμένα πλοία με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις ρεκόρ για να κεφαλαιοποιήσουν την ανοδική αγορά που συναντά κανείς μια φορά σε κάθε γενιά.
Όπως τονίζεται, οι ναύλοι θα παραμείνουν στα ύψη, όσο παραμένει η συμφόρηση των λιμανιών και η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά.
Latest News
Γιατί το πλοίο που χτύπησε την γέφυρα της Βαλτιμόρης θα επικαλεστεί... τον Τιτανικό
Για να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη του σε μια σειρά αγωγών που αναμένεται να προκύψουν
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ