Προ των πυλών η λειτουργία της επέκτασης Γραμμής 3 του μετρό προς το λιμάνι και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με τα οριστικά δοκιμαστικά δρομολόγια να ξεκινούν από σήμερα ώστε όλα να είναι έτοιμα και να δοθεί στο επιβατικό κοινό τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις 55 λεπτά.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη
Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει τόσο ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.
Υπενθυμίζεται πως η επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς» στο σύνολό της περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ήδη στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Δοκιμαστικά δρομολόγια – Ποιοι σταθμοί κλείνουν
Τα προκαταρκτικά, δοκιμαστικά δρομολόγια της Γραμμής 3 του μετρό ενόψει της παράδοσης σε λειτουργία των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ξεκινήσει εδώ και τρεις εβδομάδες ενώ τα οριστικά δοκιμαστικά δρομολόγια ξεκινούν σήμερα και αναμένεται να κρίνουν και την αρτιότητα της επέκτασης και να δώσουν το πράσινο φως για την εμπορική λειτουργία της γραμμής.
Ειδικότερα, από σήμερα Σάββατο 30/07/2022 έως και την Κυριακή 07/08/2022 και από τις 27 – 28/08/2022 οι σταθμοί του Μετρό «Νίκαια», «Κορυδαλλός» και «Αγ.Βαρβάρα» θα παραμείνουν κλειστοί και η Γραμμή 3 θα λειτουργεί στο τμήμα «Αεροδρόμιο – Αγ. Μαρίνα».
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Γραμμή 3 του μετρό τίθενται σε ισχύ, λόγω της διενέργειας δυναμικών δοκιμών από τον επίσταθμο Αγ. Μαρίνας μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, στο πλαίσιο της επικείμενης λειτουργίας της επέκτασης της Γραμμής προς Πειραιά. Οι επιβάτες κατά τα παραπάνω χρονικά διαστήματα θα εξυπηρετούνται στο τμήμα «Αγ. Μαρίνα – Νίκαια» από την προσωρινή λεωφορειακή γραμμή «Χ50 Αγ. Μαρίνα – Νίκαια» με την χρονοαπόσταση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής να είναι 6 λεπτά.
Πιο συγκεκριμένα, οι συρμοί θα εκτελούν συνεχή δοκιμαστικά δρομολόγια από τον σταθμό «Αγία Μαρίνα» μέχρι τον σημερινό τερματικό «Νίκαια» και στη συνέχεια περνώντας από τους νέους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» για να συνδεθεί η επέκταση με τους προηγούμενους 3 σταθμούς και κατ` επέκταση με το δίκτυο. Το σημαντικότερο στοιχείο που θα εξεταστεί είναι τα συστήματα που εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία της νέας επέκτασης. Παράλληλα γίνονται συνεχείς εργασίες που αφορούν στα μαζέματα και το καθάρισμα των σταθμών. Επίσης, στο λιμάνι του Πειραιά, στο επίπεδο του δρόμου, πάνω από τον σταθμό «Πειραιάς», γίνονται εντατικά έργα για να παραδοθεί και πάλι στην κυκλοφορία ο δρόμος στο τμήμα από την Καποδιστρίου μέχρι το σταθμό του Προαστιακού. Παράλληλα με τη λειτουργία της γραμμής θα αποδοθεί και η πλατεία στο Δημοτικό Θέατρο. Η πλατεία θα αποδοθεί στην αρχική της μορφή με τα μάρμαρα που είχε μιας και έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα. Στην πλατεία θα υπάρχουν και σημεία με τη μορφή πηγαδιού τα οποία θα αναπαριστούν την λειτουργία του Ιπποδάμειου Συστήματος.
Οι τρεις νέοι σταθμοί
Οι τρεις νέοι σταθμοί αναμένεται να αλλάξουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης. Ο σταθμός «Μανιάτικα» βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή και είναι απόσταση βολής από το Κερατσίνι.
Ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς μετρό, προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, και τα ακτοπλοϊκά καράβια.
Ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» είναι ο νέος τερματικός σταθμός της Γραμμής 3. Βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το δημαρχείο. Εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και ιδιαίτερα την εμπορική ζώνη μέχρι τη Γρηγορίου Λαμπράκη και το πασαλιμάνι. Θα συνδέεται επίσης με τη στάση Τραμ και πολλές λεωφορειακές γραμμές και γραμμές τρόλεϊ.
Με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών αναμένεται να κοπούν αρκετές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους Δήμους Νίκαιας και Κορυδαλλού, οι οποίοι όπως έγινε και σε άλλες επεκτάσεις, θα μετατραπούν σε διαδημοτικοί και τροφοδοτικοί προς τους σταθμούς Μετρό που εξυπηρετούν την περιοχή.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο