Πόσο εύκολο (ή δύσκολο) είναι να αντισταθεί κανείς στις στοχευμένες διαφημίσεις που προβάλλονται μέσω των social media; Η αλλιώς, πόσο στοχευμένη είναι η… στοχευμένη διαφήμιση;

«Πολύ», είναι η απάντηση. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που επικαλείται το CNBC, 6 στους 10 Αμερικανούς δηλώνουν ότι μετανιώνουν για τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος που είδαν στα social media, την οποίαν χαρακτηρίζουν «παρορμητική».

Μια δυναμική διαδικασία

Πρόκειται άλλωστε για μια δυναμική διαδικασία: Οι στοχευμένες διαφημίσεις γίνονται ολοένα και πιο «έξυπνες», κατανοώντας πράγματα που αρέσουν στον εκάστοτε χρήστη αλλά και κάνοντας εξαιρετικά εύκολη την αγορά.

Υπάρχει άλλωστε και η ηλικιακή παράμετρος: Οι νεότερες γενιές τείνουν να επηρεάζονται περισσότερο από τις διαδικτυακές διαφημίσεις σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές και χρήστες των social media.

Η ίδια έρευνα που επικαλείται το CNBC τονίζει ότι οι άνθρωποι τείνουν να θέλουν να εμφανίζονται επιτυχημένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που αποτελεί έναν επιπρόσθετο παράγοντα για παραπάνω έξοδα σε διαδικτυακές αγορές.

Τέλος, ένας στους τρεις ερωτηθέντες προχώρησε σε παρορμητική αγορά επειδή πίστεψε ότι «κρατούσε» μια «ευκαιρία» στα χέρια του, την οποίαν δεν έπρεπε να αφήσει να χαθεί.

 Η Gen Z και το πορτοφόλι

Οι παρορμητικές διαδικτυακές αγορές φαίνεται πως πλήττουν το πορτοφόλι των χρηστών των social media πολύ περισσότερο από ό,τι αυτές των οποίων έχει προηγηθεί έρευνα αγοράς και επίσκεψη ενός φυσικού σημείου πώλησης. Για την ακρίβεια, περισσότερο «χτυπά» το πορτοφόλι των νέων της Gen Z, που τείνουν να φροντίζουν περισσότερο τον εαυτό τους και την εμφάνισή τους.

Το άγχος, τέλος, αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα που συντείνει στην πραγματοποίηση μιας παρορμητικής, διαδικτυακής αγοράς. Και αυτό γιατί «θολώνει» την κρίση και την ψύχραιμη στάθμιση των υπέρ και των κατά, εν προκειμένω μιας αγοράς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή νοημοσύνη: Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι συνεργασίες Microsoft-Amazon
Tεχνητή νοημοσύνη |

Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI