Το πρώτο προσχέδιο μιας προσδοκώμενης τελικής συμφωνίας από τη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP27 δημοσίευσε την Πέμπτη η υπηρεσία του ΟΗΕ για το κλίμα, επαναλαμβάνοντας πολλούς από τους στόχους του περασμένου έτους, ενώ παράλληλα αφήνει πολλά επίμαχα ζητήματα προς… επίλυση.
Το έγγραφο των 20 σελίδων χαρακτηρίζεται ως «non-paper», υποδεικνύοντας ότι απέχει πολύ από την τελική έκδοση και ότι απομένουν ακόμη ώρες, αν όχι ημέρες, στις διαπραγματεύσεις μεταξύ αντιπροσώπων από σχεδόν 200 χώρες. Συνοψίζοντας τα συμπεράσματα από το συγκεκριμένο έγγραφο διαπιστώνει κανείς, ότι οι η τελική συμφωνία απέχει πολύ από το να ικανοποιήσει τις αρχικά φιλόδοξες προσδοκίες και για μια ακόμα φορά η ρητορική που ακολουθείται χάνεται στη… μετάφραση.
ΦΑΚΕΛΟΣ COP27: Mπορεί να σωθεί ο πλανήτης;
Το προσχέδιο επαναλαμβάνει τον στόχο από το περσινό Σύμφωνο της Γλασκώβης για το κλίμα «να επιταχυνθούν τα μέτρα για τη σταδιακή κατάργηση της αμείωτης ενέργειας από άνθρακα και τη σταδιακή κατάργηση και τον εξορθολογισμό των αναποτελεσματικών επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων».
Διαβάστε επίσης: COP27: Σε κίνδυνο η συμφωνία για τον κρίσιμο στόχο του 1,5 βαθμού Κελσίου
Στα λόγια μένει το ταμείο «απώλειας και ζημίας»
Δεν απαιτεί τη σταδιακή κατάργηση όλων των ορυκτών καυσίμων, όπως είχαν ζητήσει η Ινδία και η Ευρωπαϊκή Ένωση .
Οι αντιπρόσωποι ανησυχούν ότι το βασικό σημείο κολλήματος γύρω από τη δημιουργία ενός ταμείου « απώλειας και ζημίας » για τη χρηματοδότηση χωρών που πλήττονται από τις κλιματικές επιπτώσεις θα εμπόδιζε τη συμφωνία στη σύνοδο κορυφής COP27 στην Αίγυπτο.
Το κείμενο δεν περιλαμβάνει λεπτομέρειες για τη δημιουργία ενός τέτοιου ταμείου – ένα βασικό αίτημα από τις πιο ευάλωτες στο κλίμα χώρες, όπως τα νησιωτικά έθνη. Αντίθετα, «χαιρετίζει» το γεγονός ότι το θέμα εντάχθηκε στο πλαίσιο της φετινής επίσημης ατζέντας.
Ο στόχος της θερμοκρασίας
Σχετικά με τον περιορισμό της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας, το έγγραφο υιοθετεί την ίδια γλώσσα που περιλαμβάνεται στη συμφωνία COP26 του περασμένου έτους, τονίζοντας «τη σημασία της καταβολής όλων των προσπαθειών σε όλα τα επίπεδα για την επίτευξη του στόχου της θερμοκρασίας της Συμφωνίας του Παρισιού για διατήρηση της αύξησης της παγκόσμιας μέσης θερμοκρασίας πολύ κάτω από τους 2°C C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα και συνεχίζονται οι προσπάθειες για περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας στους 1,5 °C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα».
Άλλα ανεπίλυτα ζητήματα περιλαμβάνουν εκκλήσεις για ενίσχυση ενός παγκόσμιου στόχου για χρηματοδότηση για να βοηθηθούν οι αναπτυσσόμενες χώρες να προσαρμοστούν στις επιπτώσεις ενός θερμότερου κόσμου και σχέδια για αύξηση των στόχων για τη μείωση των εκπομπών που προκαλούν υπερθέρμανση του κλίματος.
Στο COP26 της Γλασκώβης, οι χώρες συμφώνησαν να αναπτύξουν ένα σχέδιο για «επείγουσα κλιμάκωση» των προσπαθειών μείωσης των εκπομπών, αναγνωρίζοντας ότι ο κόσμος θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές κατά 45% έως το 2030 για να διατηρήσει τη θέρμανση εντός του ορίου 1,5 βαθμούς Κελσίου, πέρα από το οποίο οι επιστήμονες λένε ότι η κλιματική αλλαγή κινδυνεύει να ξεφύγει από τον έλεγχο. Η θερμοκρασία έχει ήδη αυξηθεί κατά 1,1 βαθμούς Κελσίου.
Εμπειρογνώμονες για την κλιματική πολιτική δήλωσαν ότι υπάρχει βαθιά ανησυχία για την επίτευξη συναίνεσης από τις συνομιλίες σε πολλά βασικά ζητήματα.
Το έγγραφο βασίζεται σε αιτήματα που οι εκπρόσωποι από σχεδόν 200 χώρες επιδίωξαν να συμπεριληφθούν στην τελική συμφωνία. Θα παράσχει τη βάση για διαπραγματεύσεις τις επόμενες ημέρες, οι οποίες είναι πιθανό να αναδιαμορφώσουν εκ νέου το κείμενο.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»