
Τελευταίες εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών κύκλων αναφέρουν ότι το 2022, η επιβατική κίνηση από και προς τα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου και Ραφήνας προς το Αιγαίο ήταν μειωμένη κατά 13% σε σχέση με το 2019 σε αντίθεση με τα ΙΧ που εμφανίζουν αύξηση της κίνησης κατά 4% και τα φορτηγά άνοδο κατά 9%. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι ειδικά η κίνηση προς τις Κυκλάδες από και προς τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής εμφανίζει μείωση κατά 12% με 18% όμως λιγότερα δρομολόγια. Ωστόσο τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια εμφάνισαν πιο θετική εικόνα λόγω κυρίως των ξένων τουριστών που μετακινούνταν από νησί σε νησί.
Αύξηση του ανταγωνισμού το 2023
Οι τουρίστες ήταν το 2022 ο κύριος «αιμοδότης» των πληροτήτων των ακτοπλοϊκών πλοίων στις Κυκλάδες, καθώς οι έλληνες ταξίδεψαν μεν φέτος το καλοκαίρι, όχι όμως στο βαθμό που θα ήθελαν οι ακτοπλόοι, οι οποίοι αναμένουν το 2023 να βελτιωθεί η εικόνα.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα το 2023 αναμένεται ιδιαίτερη ένταση του ανταγωνισμού στις γραμμές των Δυτικών Κυκλάδων όπου θα δρομολογηθούν τρία συμβατικά πλοία φέτος έναντι ενός πέρυσι αλλά καις τις γραμμές από Κρήτη για Κυκλάδες όπου έχουν δηλωθεί και νέα ταχύπλοα.
Στις Δυτικές Κυκλάδες θα δρομολογηθούν δυο νέα συμβατικά πλοία που αποκτήθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες το τελευταίο διάστημα και τα δυο από τη Νορβηγία. Ειδικότερα η Aegean Sea Lines (πρώην Aegean Speed Lines) του Ομίλου Ευγενίδη αγόρασε αντί 11,25 εκατ. ευρώ το συμβατικό επιβατηγό-οχηματαγωγό «Rosella» από την Νορβηγική Viking Line. Το Rosella που θα υψώσει την ελληνική σημαία και θα μετονομασθεί σε «Ανεμος» θα δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες εκεί που πριν ο Όμιλος Ευγενίδη είχε παρουσία με ταχύπλοα. Το Rosella ναυπηγήθηκε το 1980, είναι πολύ καλά συντηρημένο πλοίο και μπορεί να φιλοξενήσει 1.530 επιβάτες και να μεταφέρει 340 αυτοκίνητα.
Το «Άνεμος» θα ανταγωνιστεί το «Διονύσιος Σολωμός» της Zante Ferries που έχει μόνιμη παρουσία στη γραμμή τα τελευταία χρόνια αλλά και ένα ακόμη συμβατικό που φέρεται να έχει αποκτήσει η SeaJets, το «Color Vicking», που εκτελούσε δρομολόγια στη Νορβηγία. Κατασκευάστηκε το 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες, για να καλύψει κενά που υφίστανται. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.
Παράλληλα στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων κατά τους θερινούς μήνες θα δρομολογηθούν και ταχύπλοα, όπως κάθε χρόνο.

Η γραμμή της Κρήτης
Μια ακόμη σκληρή ναυμαχία αναμένεται στη γραμμή Κρήτη-Κυκλάδες που επεκτείνεται μέχρι τον Πειραιά. Ειδικότερα η Fast Ferries θα δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο- Θήρα -Ίος -Πάρος Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς.
Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς -Σύρος- Μύκονος -Πάρος- Νάξος- Θήρα-Ηράκλειο – Θήρα -Νάξος- Πάρος- Μύκονος -Σύρος- Πειραιάς . Την ημέρα που το Santorini Palace θα «ανεβαίνει» από Ηράκλειο προς Κυκλάδες και Πειραιά το Thunder θα «κατεβαίνει» από Πειραιά προς Ηράκλειο και το αντίστροφο.
Η SeaJets που είναι και αυτή παρούσα στη εν λόγω γραμμή τα προηγούμενα χρόνια θα συνεχίζει με τα Power Jet, κα Naxos Jet ενώ προσθέτει και το Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο.
Επίσης στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη δρομολογείται από την Panellenic Lines στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου, το ταχύπλοο Santa Irini, το οποίο όπως λέγεται δεν αποκλείεται να συνδεθεί και με άλλα γειτονικά νησιά όπως είναι η Ανάφη, Φολέγανδρος, κ.λ.π.
Το Santa irini αγοράσθηκε στα μέσα Μαΐου, ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε πρόσφατα την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα.
Τέλος στη γραμμή της Ραφήνας θα δρομολογηθεί ένα ακόμη πλοίο που αγοράσθηκε το 2022. Πρόκειται για το Andros Queen της Golden Star Ferries το οποίο όπως ανακοίνωσε η εταιρεία θα ενταχθεί στην Ελληνική Ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. στα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο, τον Απρίλιο. Το πλοίο αγοράστηκε στην Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Πέραμα Όταν είναι έτοιμο, το Andros Queen θα έχει χωρητικότητα 1.400 επιβατών (106 κλίνες) και 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες