Η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού «πέρασε» με πολιτικά αμφιλεγόμενο τρόπο στη Γαλλία, αφού πρώτα πέρασαν από 40 κύματα τόσο ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν όσο και η κυβέρνηση της Ελιζαμπέτ Μπορν. Η δημόσια συζήτηση για την εφαρμογή συμπληρωματικών μέτρων, ωστόσο, συνεχίζεται. Έτσι μετά τους εκπροσώπους των συνδικάτων η πρωθυπουργός εγκαινίασε από τη Δευτέρα γύρο συνομιλιών με τους εκπροσώπους των εργοδοτικών ενώσεων, της Medef και της CPME, που είχαν δηλώσει «έτοιμοι για να συζητήσουν το ζήτημα της απασχόλησης των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων». Συναντήθηκε επίσης με εκπροσώπους των τεχνιτών και ελεύθερων επαγγελματιών.
Ο κοινωνικός διάλογος διεξάγεται στη βάση των σχετικών γνωμοδοτήσεων του Συνταγματικού Συμβουλίου της χώρας. Αλλά δεν φτάνει μέχρι την πιθανή αναθεώρηση των εργασιακών διαταγμάτων ή των συντάξεων, αφού τα εργατικά συνδικάτα απέκλεισαν κάτι τέτοιο θεωρώντας ότι αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για τις κατακτήσεις του εργατικού κινήματος.
Γαλλία: Απορρίφθηκε το αίτημα για δημοψήφισμα για το συνταξιοδοτικό
Η γαλλική εργοδοσία πάντως φέρεται διατεθειμένη να συνεργαστεί με την κυβέρνηση και τους εργαζομένους και να βοηθήσει προς την κατεύθυνση της παράτασης του εργασιακού βίου που, όπως σημειώνουν οι ειδικοί, θα
συμβάλει στην εκτόνωση των πιέσεων που δέχονται λόγω δημογραφικού τα συστήματα των συντάξεων και κοινωνικών ασφαλίσεων και στη Γαλλία – παρότι πρόκειται για μια από τις χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά γεννήσεων στην Ευρώπη.
«Προοδευτική σύνταξη»
«Προσέρχομαι στο Ματινιόν με μια λίστα θεμάτων στο χαρτοφύλακά μου», δήλωσε ο Ζοφρουά Ρου ντε Μπεζιέ που ανέλαβε πρόσφατα την ηγεσία της μεγαλύτερης εργοδοτικής ένωσης της χώρας, Medef. Ο Ρου ντε Μπεζιέ δήλωσε πρόθυμος να συζητήσει την «προοδευτική σύνταξη», τη δυνατότητα που δίνει δηλαδή ο γαλλικός νόμος να βγει κανείς στη σύνταξη δύο χρόνια προτού συμπληρώσει την κατώτατη ηλικία και να παίρνει γι’ αυτό το διάστημα μέρος της σύνταξής του ενώ συνεχίζει να εργάζεται ως μερικώς απασχολούμενος.
Η δυνατότητα αυτή είναι που έδινε σε αρκετούς εργαζομένους στη Γαλλία τη δυνατότητα να βγαίνουν στη σύνταξη στα 60 χρόνια τους. Με τη μεταρρύθμιση Μακρόν και την αύξηση του κατώτατου ορίου από τα 62 στα 64, η «προοδευτική σύνταξη» θα ξεκινά στα 62 (από το φθινόπωρο που θα ισχύσει η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού).
Το ζήτημα βέβαια είναι ότι δεν έχουν όλοι οι εργαζόμενοι τη δυνατότητα της «προοδευτικής σύνταξης» διότι συχνά την αρνούνται οι εργοδότες τους. Κι αυτό διότι με τα ίδια χρήματα που δίνουν σε έναν 60άρη μερικώς απασχολούμενο, πολλές φορές και με λιγότερα, έχουν τη δυνατότητα να προσλάβουν έναν νέο εργαζόμενο. Άπειρο μεν, αλλά πλήρους απασχόλησης.
Αυξήσεις 5,8% στον ιδιωτικό τομέα
Ο Ζοφρουά Ρου Ντε Μπεζιέ δήλωσε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση να βρεθεί τρόπος ώστε να μην σηκώνουν οι εργοδότες όλο το βάρος των αυξημένων μισθών που λαμβάνουν κατά κανόνα τα ηλικιωμένα στελέχη των επιχειρήσεων, κάτι που «φρενάρει την πρόσληψή τους». Όπως εξάλλου και οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές.
Σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού και της ακρίβειας που κατατρώγουν τα οικογενειακά εισοδήματα και ροκανίζουν την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων, ο επικεφαλής της Medef είπε ότι «οι ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν κάνει το καθήκον τους», προχωρώντας σε αυξήσεις του μέσου μισθού της τάξεως του 5,8%, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Urssaf, της Ένωσης που συγκεντρώνει τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων.
«Εμείς δώσαμε 5,8% σε αντίθεση με τις αυξήσεις στο δημόσιο τομέα, που κυμάνθηκαν γύρω από το 2%», πρόσθεσε ο Ρου Ντε Μπεζιέ, ο οποίος δήλωσε επίσης πρόθυμος να συνεργαστεί ώστε να λυθεί το πρόβλημα των «αυξήσεων στα χαρτιά».
Το «πριμ δραστηριότητας»
Διότι οι αυξήσεις που δίνονται πολλές φορές δεν φαίνονται στο πορτοφόλι των χαμηλόμισθων εργαζομένων (όσων αμείβονται έως και με το διπλάσιο του κατώτατου μισθού, που εισπράττουν έως 2.700 ευρώ καθαρά μηνιαίως δηλαδή στη Γαλλία), διότι τις εξαφανίζει η μερική ή και πλήρης απόσυρση του «πριμ δραστηριότητας». Πρόκειται
για ένα βοήθημα που προβλέπεται για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα, είτε εργάζονται είτε είναι άνεργοι.
«Σύμφωνα με έρευνες, περίπου το 60% με 70% των αυξήσεων των μισθών δεν αποδίδονται στο δικαιούχο εξαιτίας κυρίως του πριμ δραστηριότητας που χάνεται όσο ανεβαίνει ο μισθός», είπε ο Ρου ντε Μπεζιέ.
Την Τρίτη την πόρτα της πρωθυπουργού Ελιζαμπέτ Μπορν πέρασαν οι επικεφαλής της γαλλικής Ένωσης Τεχνιτών και Ελεύθερων Επαγγελματιών, που επίσης διεκδικούν κίνητρα για να παρατείνουν τον εργάσιμο βίο τους.
Latest News
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος
Γιατί θα αυξηθούν τα αεροπορικά ναύλα από τον Μάιο
Οι καθυστερήσεις παράδοσης συνδέονται με τις ανησυχίες για την ασφάλεια του 737 Max που έπληξαν τις εταιρείες ενόψει της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου