Στο στόχαστρο του ευρωπαϊκού τμήματος του παγκοσμίου συμβουλίου αεροδρομίων ΑCI, του ACI Εurope, μπαίνουν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που επιβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες με τον γενικό διευθυντή του Ολιβιέ Γιάνκοβιτς να κάνει ανοιχτά λόγο για ενδεχόμενη κερδοσκοπία.
Αεροπορικές εταιρείες: Πολυτέλεια στον αέρα, το νέο πεδίο ανταγωνισμού
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους FT, ο Γιάνκοβιτς δήλωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά 30% σε ετήσια βάση φέτος στην Ευρώπη και κάλεσε τις ρυθμιστικές αρχές «να παρακολουθούν το επίπεδο των αεροπορικών ναύλων και να διαπιστώσουν εάν υπάρχει καταχρηστική τιμολόγηση».
Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν εκτοξευθεί παρά το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον, χάρη στον συνδυασμό της τεράστιας ζήτησης που παρατηρείται μετά την ολική άρση των περιορισμών για την πανδημία και της έλλειψης αεροσκαφών.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι αυτό που ζητά δεν είναι να περιοριστούν οι ναύλοι, αλλά ότι θεωρεί που είναι «εύλογο» να αμφισβητηθούν οι ανατιμήσεις με το σκεπτικό ότι σε πολλά μεγάλα αεροδρόμια περιορίστηκαν τα τέλη προσγείωσης ενώ οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να χρεώνουν όσο θέλουν.
Ρυθμιστικές αρχές όπως η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο επιβλέπουν την προστασία των καταναλωτών στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των επιβατών κατά τη διάρκεια της διακοπής πτήσεων.
Η βρετανική υπηρεσία πολιτική αεροπορίας είχε παρέμβει όταν υπήρξαν προβλήματα όπως το ταξιδιωτικό χάος του περασμένου καλοκαιριού και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην επιστροφή χρημάτων στους επιβάτες για πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ωστόσο, ενώ οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές μπορούν να περιορίσουν τα τέλη προσγείωσης που επιτρέπεται να χρεώνουν τα αεροδρόμια, δεν έχουν κανένα ρόλο στον καθορισμό των αεροπορικών ναύλων που διαμορφώνονται ελεύθερα από τις εταιρείες.
Ανταλλαγή πυρών
Ο Γιάνκοβιτς είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να διαμαρτύρονται για τα τέλη προσγείωσης στα αεροδρόμια, τα οποία μετακυλίονται στους επιβάτες μέσω των αεροπορικών εισιτηρίων, ενώ οι ίδιες έχουν τεράστια ισχύ τιμολόγησης τω εισιτηρίων.
Σε απάντηση, ο εμπορικός σύνδεσμος Ailines for Europe, ο οποίος αντιπροσωπεύει αερομεταφορείς όπως η easyJet, η Ryanair και η British Airways, ανακοίνωσε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών βοήθησε στη μείωση των αεροπορικών ναύλων και διαμόρφωσε οικονομικά αεροπορικά ταξίδια για εκατομμύρια Ευρωπαίους.
«Σε τελική ανάλυση, τα αεροδρόμια – ειδικά τα μεγαλύτερα – εξακολουθούν να λειτουργούν ως φυσικά μονοπώλια, καθιστώντας απαραίτητη τη σταθερή ρυθμιστική εποπτεία για να τα διατηρούνται υπό έλεγχο», ανέφερε.
Οι εντάσεις ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και στα αεροδρόμια είναι συνήθεις μετά την πανδημία.
Για παράδειγμα, British Airways και Virgin Atlantic, αλλά και άλλες εταιρείες διεκδίκησαν επιτυχώς πέρσι να σταματήσει το αεροδρόμιο να αυξάνει τα τέλη του μέχρι και 90%.
Η ACI Europe ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης σημείωσαν συνολικά καθαρά κέρδη 6,4 δισ. ευρώ το 2022, τα πρώτα για τον κλάδο από το 2019. Ωστόσο, είπε ότι αυτό επιτεύχθηκε εν μέρει από εταιρείες που περιόρισαν «σημαντικά» τις επενδύσεις κεφαλαίου.
Ο φορέας του κλάδου είπε ότι ο αριθμός των πόλεων που συνδέονται με αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 16% από το 2019, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δώσει προτεραιότητα στις πιο πολυσύχναστες και πιο προσοδοφόρες διαδρομές. Αυτό σημαίνει ότι «οι ταξιδιώτες από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνεχίζουν να έχουν λιγότερες επιλογές».
Latest News
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ