Στο στόχαστρο του ευρωπαϊκού τμήματος του παγκοσμίου συμβουλίου αεροδρομίων ΑCI, του ACI Εurope, μπαίνουν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που επιβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες με τον γενικό διευθυντή του Ολιβιέ Γιάνκοβιτς να κάνει ανοιχτά λόγο για ενδεχόμενη κερδοσκοπία.

Αεροπορικές εταιρείες: Πολυτέλεια στον αέρα, το νέο πεδίο ανταγωνισμού

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους FT, ο Γιάνκοβιτς δήλωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά 30% σε ετήσια βάση φέτος στην Ευρώπη και κάλεσε τις ρυθμιστικές αρχές  «να παρακολουθούν το επίπεδο των αεροπορικών ναύλων και να διαπιστώσουν εάν υπάρχει καταχρηστική τιμολόγηση».

Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν εκτοξευθεί παρά το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον, χάρη στον συνδυασμό της τεράστιας ζήτησης που παρατηρείται μετά την ολική άρση των περιορισμών για την πανδημία και της έλλειψης αεροσκαφών.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι αυτό που ζητά δεν είναι να περιοριστούν οι ναύλοι, αλλά ότι θεωρεί που είναι «εύλογο» να αμφισβητηθούν οι ανατιμήσεις με το σκεπτικό ότι σε πολλά μεγάλα αεροδρόμια περιορίστηκαν τα τέλη προσγείωσης ενώ οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να χρεώνουν όσο θέλουν.

Ρυθμιστικές αρχές όπως η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο επιβλέπουν την προστασία των καταναλωτών στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των επιβατών κατά τη διάρκεια της διακοπής πτήσεων.

Η βρετανική υπηρεσία πολιτική αεροπορίας είχε παρέμβει όταν υπήρξαν προβλήματα όπως το ταξιδιωτικό χάος του περασμένου καλοκαιριού και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην επιστροφή χρημάτων στους επιβάτες για πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ωστόσο, ενώ οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές μπορούν να περιορίσουν τα τέλη προσγείωσης που επιτρέπεται να χρεώνουν τα αεροδρόμια, δεν έχουν κανένα ρόλο στον καθορισμό των αεροπορικών ναύλων που διαμορφώνονται ελεύθερα από τις εταιρείες.

Ανταλλαγή πυρών

Ο Γιάνκοβιτς είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να διαμαρτύρονται για τα τέλη προσγείωσης στα αεροδρόμια, τα οποία μετακυλίονται στους επιβάτες μέσω των αεροπορικών εισιτηρίων, ενώ οι ίδιες έχουν τεράστια ισχύ τιμολόγησης τω εισιτηρίων.

Σε απάντηση, ο εμπορικός σύνδεσμος Ailines for Europe, ο οποίος αντιπροσωπεύει αερομεταφορείς όπως η easyJet, η Ryanair και η British Airways, ανακοίνωσε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών βοήθησε στη μείωση των αεροπορικών ναύλων και διαμόρφωσε οικονομικά αεροπορικά ταξίδια για εκατομμύρια Ευρωπαίους.

«Σε τελική ανάλυση, τα αεροδρόμια – ειδικά τα μεγαλύτερα – εξακολουθούν να λειτουργούν ως φυσικά μονοπώλια, καθιστώντας απαραίτητη τη σταθερή ρυθμιστική εποπτεία για να τα διατηρούνται υπό έλεγχο», ανέφερε.

Οι εντάσεις ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και στα αεροδρόμια είναι συνήθεις μετά την πανδημία.

Για παράδειγμα, British Airways και Virgin Atlantic, αλλά και άλλες εταιρείες διεκδίκησαν επιτυχώς πέρσι να σταματήσει το αεροδρόμιο να αυξάνει τα τέλη του μέχρι και 90%.

Η ACI Europe ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης σημείωσαν συνολικά καθαρά κέρδη 6,4 δισ. ευρώ το 2022, τα πρώτα για τον κλάδο από το 2019. Ωστόσο, είπε ότι αυτό επιτεύχθηκε εν μέρει από εταιρείες που περιόρισαν «σημαντικά» τις επενδύσεις κεφαλαίου.

Ο φορέας του κλάδου είπε ότι ο αριθμός των πόλεων που συνδέονται με αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 16% από το 2019, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δώσει προτεραιότητα στις πιο πολυσύχναστες και πιο προσοδοφόρες διαδρομές. Αυτό σημαίνει ότι «οι ταξιδιώτες από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνεχίζουν να έχουν λιγότερες επιλογές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή