Πριν από λίγες μόνο ημέρες Ίλον Μασκ και Ζακ Ζάκερμπεργκ κανόνιζαν να παλέψουν σώμα με σώμα, με φήμες να ήθελαν ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο Κολοσσαίο της Ρώμης -εάν δίνονταν οι κατάλληλες άδειες.

Threads: To «πάρτι» στο Τwitter και το post Ζάκερμπεργκ

Οι συζητήσεις για πάλη μεταξύ των δύο ηγετικών μορφών στο χώρο της τεχνολογίας ξεκίνησαν με αφορμή την παρουσίαση από τη Meta, τη μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, του νέου μέσου κοινωνικής δικτύωσης Threads το οποίο θα ανταγωνίζεται ευθέως το Twitter.

Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα της πρόσωπο με πρόσωπο αναμέτρησης Μασκ και Ζάκερμπεργκ, εάν αυτή τελικά γίνει ποτέ, ο μεγάλος αγώνας μεταξύ Threads και Twitter έχει ήδη αρχίσει και η μάχη στο λεγόμενο microblogging αναμένεται σκληρή με πολλούς, πολλούς γύρους. Πρόκειται για πολύ μεγάλη πρόκληση για το Twitter, καθώς η Meta έχει ήδη δισεκατομμύρια χρήστες που θα μπορούσε να πείσει να χρησιμοποιήσουν και το Threads.

Η Meta Platforms κυκλοφόρησε σήμερα Τετάρτη το Threads, τη νέα της αυτόνομη εφαρμογή microblogging, που στοχεύει άμεσα στο κοινό του Twitter το οποίο αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις από τότε που ο Ίλον Μασκ το αγόρασε τον Οκτώβριο του 2022 –αλλά και πριν την εξαγορά.

Μόλις δεκαέξι ώρες μετά το επίσημο λανσάρισμα, η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Threads του Instagram έχει ήδη ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια εγγραφές, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

Επιπλέον, το Threads ήταν η κορυφαία δωρεάν εφαρμογή στο App Store της Apple από το πρωί της Πέμπτης.

Η Meta κινήθηκε ιδιαίτερα επιθετικά τις τελευταίες εβδομάδες για να ρίξει στην αγορά την εφαρμογή του Threads, επιταχύνοντας το χρονοδιάγραμμα καθώς οι χρήστες του Twitter άρχισαν να δυσανασχετούν επειδή ο Μασκ πριν από λίγες μόνο ημέρες επέβαλε όρια στο πόσες αναρτήσεις μπορούν να δουν οι χρήστες του Twitter ανά ημέρα. Το Threads προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχει διαφημίσεις, ακολουθώντας την κρίσιμη στρατηγική της εταιρείας που έκανε το Facebook τόσο μεγάλη επιτυχία το παρελθόν. Η στρατηγική αυτή αφορά το να αναζητά πρώτα η Meta μια κρίσιμη μάζα αφοσιωμένων χρηστών που θα διασώσουν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο και θα το εδραιώσουν στην αγορά, πριν στη συνέχεια η εταιρεία να δώσει προτεραιότητα στα κέρδη και τα έσοδα βάζοντας διαφημίσεις.

Ποντάρουν στους χρήστες του Instagram

Μεγάλο ατού του Ζάκερμπεργκ είναι ότι η νέα εφαρμογή αυτή θα χρησιμοποιήσει μέρος της υποδομής του Instagram και θα επιτρέψει στους χρήστες να χρησιμοποιήσουν τη σύνδεσή τους στο τελευταίο για να αποκτήσουν πρόσβαση στο Threads. Ήδη δύο μόλις ώρες μετά την κυκλοφορία της εφαρμογής Threads ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι η εφαρμογή είχε δύο εκατομμύρια εγγραφές.

Το Threads φαίνεται ότι θα λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το Twitter καθώς εκεί θα μπορούν να ποστάρουν οι χρήστες κείμενο το οποίο θα είναι ανοικτό σε σχολιασμό και σε διαμοιρασμό (microblogging). Οι ήδη υπάρχοντες χρήστες του Instagram θα μπορούν να ακολουθούν στο Threads τις επαφές που έχουν ήδη στο πρώτο και να διατηρούν το ίδιο όνομα (user name).

Περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούσαν καθημερινά τουλάχιστον μία από τις εφαρμογές της Meta – Facebook, Instagram και WhatsApp- το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με στοιχεία του Απριλίου από τη μητρική εταιρεία. Εκεί βασίζει τις ελπίδες της η Meta για μεγάλη εξάπλωση της χρήσης της νέας εφαρμογής μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Το Twitter είχε μέχρι σήμερα ανταγωνισμό μόνο με τη μορφή εφαρμογών όπως οι Mastodon και Bluesky, αλλά αυτές έχουν λίγους ακολούθους συγκριτικά και δεν έχουν ακόμη αναπτύξει επαρκώς τα δίκτυά τους ώστε να είναι βιώσιμες εναλλακτικές.

Η μίμηση ως μορφή κολακείας(;)

Το Instagram με τα εκατοντάδες εκατομμύρια εγγεγραμμένους και ενεργούς χρήστες έχει τη δική του ιστορία στην παρουσίαση νέων λειτουργιών που ουσιαστικά αντιγράφουν την επιτυχία άλλων εταιρειών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το 2016 πρόσθεσε δυνατότητα που ονομάζεται «ιστορίες» (stories) στην εφαρμογή. Πρόκειται για αναρτήσεις χρηστών που εξαφανίζονται μετά από ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα οι οποίες παρουσιάστηκαν ως απάντηση στην αυξανόμενη δημοτικότητα του Snapchat. Πιο πρόσφατα, η εταιρεία παρουσίασε βίντεο σύντομης μορφής με την ονομασία «Reels» με το οποίο προσπάθησε να αμφισβητήσει την επιτυχία του TikTok.

Ο Μασκ από την πλευρά του με το Twitter έχει τα δικά του ζητήματα. Μετά την εξαγορά της εταιρείας στα τέλη του περασμένου έτους απέλυσε περίπου το 80% του προσωπικού και επανέφερε σε λειτουργία αριθμό απαγορευμένων λογαριασμών, όπως εκείνους του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και του συντηρητικού ιστότοπου σατιρικών ειδήσεων Babylon Bee. Εκατοντάδες διαφημιστές ανησύχησαν και διέκοψαν τη συνεργασία τους με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να υπάρξει πλήγμα στα έσοδα υπό τον Μασκ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή