Τρεις γίγαντες της τεχνολογίας ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία μιας άλλης επιλογής στην αγορά των διαδικτυακών χαρτών που μέχρι σήμερα πρακτικά κυριαρχείται από τις Apple και Google, οι οποίες χρεώνουν τους προγραμματιστές εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα ώστε να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες χαρτογράφησης.
Την κοινή ομάδα αποτελούν οι Meta Platforms, Microsoft και Amazon Web Services που μαζί με την TomTom απελευθερώνουν δεδομένα που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στις εταιρείες να δημιουργήσουν τους δικούς τους χάρτες, χωρίς να χρειάζεται να βασίζονται στην Google ή την Apple.
Τα έξυπνα γυαλιά για αναβάτες μοτοσικλετών είναι γεγονός
Πιο συγκεκριμένα, το ίδρυμα Overture Maps (Overture Maps Foundation), το οποίο ιδρύθηκε στα τέλη του περασμένου έτους, κατέγραψε 59 εκατομμύρια «σημεία ενδιαφέροντος», όπως εστιατόρια, ορόσημα, δρόμους και περιφερειακά σύνορα. Τα δεδομένα έχουν καθαριστεί και μορφοποιηθεί, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν δωρεάν ως βασικό στρώμα για μια νέα εφαρμογή χαρτών.
Η Meta και η Microsoft συνέλεξαν και δώρισαν τα δεδομένα στην Overture, σύμφωνα με τον Marc Prioleau, εκτελεστικό διευθυντή του OMF. Τα δεδομένα για τους τόπους είναι συχνά δύσκολο να συλλεχθούν και να αδειοδοτηθούν, και η κατασκευή δεδομένων χαρτών απαιτεί πολύ χρόνο και προσωπικό για τη συλλογή και τον καθαρισμό τους, δήλωσε στο CNBC σε συνέντευξή του.
«Έχουμε κάποιες εταιρείες που, αν ήθελαν να επενδύσουν για να δημιουργήσουν τα δεδομένα του χάρτη, θα μπορούσαν», δήλωσε ο Prioleau. Αντί να ξοδέψουν αυτά τα χρήματα, είπε, οι εταιρείες ρωτούσαν: «Μπορούμε απλά να έχουμε συνεργασία γύρω από τον ανοιχτό βασικό χάρτη;».
Στόχος της Overture είναι να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων για χάρτες, ώστε οι εταιρείες να μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν και να λειτουργήσουν τους δικούς τους χάρτες.
Οι πρακτικές των Apple και Google
Για πολλές εταιρείες, η Google και η Apple δεν είναι ιδανικοί συνεργάτες, επειδή δεν παρέχουν πρόσβαση στα υποκείμενα δεδομένα. Αντ’ αυτού, οι εταιρείες αυτές επιτρέπουν στους κατασκευαστές εφαρμογών να χρησιμοποιούν τους χάρτες τους ως υπηρεσία και, σε πολλές περιπτώσεις, χρεώνουν κάθε φορά που γίνεται πρόσβαση στον υποκείμενο χάρτη.
Για παράδειγμα, οι κατασκευαστές εφαρμογών πληρώνουν ανά χίλιες αναζητήσεις στους χάρτες Google Maps μέσω μιας διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών (API). Η Apple επιτρέπει δωρεάν πρόσβαση στους Χάρτες της Apple για τους προγραμματιστές εγγενών εφαρμογών, αλλά οι προγραμματιστές εφαρμογών ιστού πρέπει να πληρώνουν.
Η Overture προσφέρει μόνο τα υποκείμενα δεδομένα χαρτών, αφήνοντας στις εταιρείες να δημιουργήσουν το δικό τους λογισμικό πάνω σε αυτά.
Οι ψηφιακοί χάρτες είναι σημαντικοί για όλες σχεδόν τις εφαρμογές για κινητά. Οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα και τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, απαιτούν επίσης υψηλής ποιότητας λογισμικό χαρτογράφησης για να λειτουργήσουν. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα της Overture, οι εταιρείες μπορούν να ενσωματώσουν τις ιδιόκτητες πληροφορίες τους, όπως ακριβείς τοποθεσίες παραλαβής για μια εφαρμογή παράδοσης, για να προσαρμόσουν τις προσφορές τους.
Η Overture δεν είναι ο πρώτος οργανισμός που προσπαθεί να δημιουργήσει δεδομένα χαρτών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα ή φθηνά. Το OpenStreetMap, που ιδρύθηκε το 2004, δημιουργεί χάρτες χρησιμοποιώντας δεδομένα που προέρχονται από το πλήθος. Η Meta χρησιμοποιεί τα δεδομένα στους χάρτες της.
Ο Prioleau, ο οποίος εργαζόταν στη Meta μέχρι τις αρχές του τρέχοντος έτους, λέει ότι η Overture επιδιώκει να ξεχωρίσει τα δεδομένα της από αυτά του OpenStreetMap, καθώς είναι πιο προσεκτικά ελεγμένα και επιμελημένα.
Πρόκληση οι ενημερώσεις
Μια μεγάλη πρόκληση είναι η ενημέρωση των δεδομένων των χαρτών, καθώς οι επιχειρήσεις κλείνουν και οι δρόμοι αλλάζουν. Το ίδρυμα ελπίζει ότι τα μέλη του μπορούν να συνεισφέρουν αρκετές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο ώστε να είναι δυνατή η τακτική έκδοση ακριβών ενημερώσεων αντί για μια εφάπαξ απόρριψη δεδομένων. Ο Prioleau οραματίζεται τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης και άλλων αυτοματοποιημένων τεχνικών για να βοηθήσει.
Latest News
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους