Την αποκατάσταση της προσβασιμότητας σε περιοχές που έχουν αποκλειστεί μετά την κακοκαιρία Daniel, την υλοποίηση ανθεκτικότερων έργων, καθώς επίσης τον έλεγχο και τη συντήρηση των υφιστάμενων έργων, έθεσε ως προτεραιότητες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξή του στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM».
Σχετικά με το κόστος των ζημιών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι έχει ζητήσει από τις Περιφέρειες να προσκομίσουν στοιχεία το συντομότερο δυνατόν, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι «για να υπάρξει σαφής κοστολόγηση της αποκατάστασης των έργων, πρέπει να συμφωνήσουμε σε τί έργα θέλουμε μελλοντικά».
Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας: «Είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούμε πιο ανθεκτικά έργα σε δυσμενέστερες καταστάσεις, αλλά το ποιες είναι οι ακραίες καταστάσεις και το τί έργα θα φτιάξουμε μελλοντικά, έχει να κάνει και με τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας. Το πόση ανθεκτικότητα θα έχουν είναι ένα αντικείμενο, το οποίο θα πρέπει να συζητήσουμε και με τους ειδικούς, συνεκτιμώντας τους διαθέσιμους πόρους. Ποιες προσδοκίες έχουμε από ένα έργο; Να καλύψει τις συνέπειες από έναν ‘‘Ιανό’’ ή να καλύψει συνέπειες τέσσερις φορές μεγαλύτερες από έναν ‘‘Ιανό’’»;
Ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι πρέπει να κινηθούμε ταυτόχρονα σε τρεις κατευθύνσεις:
· 1ον) Μικρές τοπικές παρεμβάσεις και μέτρα έκτακτου χαρακτήρα έτσι ώστε να υπάρξει προσβασιμότητα στα χωριά.
· 2ον) Υλοποίηση ανθεκτικότερων έργων για δυσμενέστερες καταστάσεις, με ορθολογικό σχεδιασμό, προκειμένου να μετριάσουμε, όσο είναι εφικτό, μελλοντικούς κινδύνους.
· 3ον) Έλεγχος και συντήρηση των υφιστάμενων έργων. Έως το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί η λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας, ώστε να ξέρουμε πόσες γέφυρες πάνω από 6 μέτρα έχουμε στην Ελλάδα, ποιος είναι ο ιδιοκτήτης τους και σε τι κατάσταση βρίσκονται.
Όσον αφορά την εξέλιξη των δράσεων της πολιτείας, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε, ότι προηγούνται οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, αλλά και η στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Κατόπιν, παρουσίασε την πρώτη εκτίμηση σε σχέση με τα προβλήματα σε συγκεκριμένες υποδομές:
«Προχωράμε με την αποκατάσταση των ζημιών σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως η ΠΑΘΕ. Εκτός των πρωτοβουλιών που αναλάβαμε για παύση είσπραξης διοδίων στη γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου και στα διόδια της Εγνατίας Οδού μεταξύ Θεσσαλονίκης και διασταύρωσης με Ιόνια Οδό, πλέον, προσθέτουμε τη μη είσπραξη διοδίων κατά μήκος όλης της Ιόνιας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Ε65. Συνοπτικά, στον Ε65 ήδη έχει δοθεί σε κυκλοφορία ένα τμήμα και έπεται η ΠΑΘΕ».
Όσον αφορά τον Σιδηρόδρομο, τόνισε:
«Στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουμε εκτεταμένες ζημιές σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, σε υποδομές, στην επιδομή και σε γέφυρες. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί πλήρως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.
Μέχρι τον Δομοκό, πιθανότατα, θα συνεχίσει να υφίσταται δρομολόγιο. Από τη Λάρισα και μετά μπορεί να γίνεται και χρήση λεωφορείων, αλλά παρατηρούνται εκτεταμένες ζημιές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν για καταστροφές και σε 30 ισόπεδους κόμβους».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προσέθεσε ότι στο σκέλος της κρατικής αρωγής συνδράμουν ήδη 207 Μηχανικοί με τη βοήθεια του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), ενώ υπάρχει έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει δοθεί σε Δήμους και Περιφέρειες για τις πρώτες αποκαταστάσεις.
Ερωτηθείς, για έργα που είχαν υποστεί ζημιές το 2020 από τον «Ιανό», ο κ. Σταϊκούρας, απάντησε:
«Με βάση την ενημέρωση των υπηρεσιών, υλοποιήθηκαν έργα σε 450 θέσεις και έγιναν επιπλέον 100 συμπληρωματικές συμβάσεις. Η εικόνα που έχουμε ως Υπουργείο είναι ότι η συνολική πρόοδος των έργων είναι στο 75%. Φαίνεται ότι ένα σημαντικό κομμάτι αυτών των έργων βοήθησε, ώστε κάποιες άλλες περιοχές να μην πλημμυρίσουν σε μια ένταση και έκταση του φαινομένου πολύ οξύτερη από τους σχεδιασμούς που γίνονταν μέχρι σήμερα».
Latest News
Νομικός εναντιώθηκε στον αδιανόητο μισθό του Μασκ και… έχασε τη δουλειά του
Η μεγαλύτερη πληρωμή στην ιστορία των ΗΠΑ
Η Chevron αποχωρεί απο τη Β.Θάλασσα - Το ενδιαφέρον της BP
Η εταιρεία προετοιμάζεται για την εξαγορά της ανταγωνίστριας Hess ύψους 53 δισ. δολαρίων
Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις στον e-ΕΦΚΑ για τις κατασκηνώσεις – Δικαιούχοι και διαδικασία
Αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη θερινή κατασκηνωτική περίοδο 2024
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Κίνα: Συνάντηση Σι Τζινπίνγκ και Πούτιν στο Πεκίνο – Αντάλλαξαν θερμή χειραψία
Οι ηγέτες Ρωσίας και Κίνας συναντήθηκαν με φόντο τιμητικό άγημα και μπάντα που ανέκρουσε τους εθνικούς ύμνους των δυο χωρών μπροστά στο Παλάτι του Λαού
Υπέρ του Δήμου Βάρης για τον ΝΟΚ αποφάσισε το ΣτΕ
Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι από τους δήμους που προσέφυγαν στο ΣτΕ εναντίον του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
«Πηγή ανάπτυξης» για την Danone η η κινεζική αγορά
Η εμπορική παρουσία της Danone στην Κίνα μετρά κοντά μισό αιώνα
Η δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων για τις ευρωεκλογές – Οι «κερδισμένοι» και οι «χαμένοι»
Σχεδόν τέσσερις εβδομάδες από τις ευρωεκλογές το σκηνικό δείχνει «καθαρό» ως προς το κόμμα που θα τερματίσει πρώτο όμως οι κάλπες θα μετρήσουν το ποσοστό δυσαρέσκειας των πολιτών και θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.
Οι ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι κατέστρεψαν 4 drones των Χούθι
Μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα των Χούθι καταστράφηκαν στην Υεμένη, τα οποία «ήγειραν άμεση απειλή» για τις δυνάμεις των ΗΠΑ, του διεθνούς συνασπισμού και εμπορικά πλοία στην περιοχή.
Στις επάλξεις οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία - Πανελλαδική πανυγειονομική κινητοποίηση
24ωρη απεργία στην περιφέρεια και στάση εργασίας στην Αττική. Συγκέντρωση στην Πλατεία Μαβίλη και πορεία με κατάληξη το υπουργείο Υγείας