Στα ακραία καιρικά φαινόμενα με τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» που έπληξαν τη χώρα μας μέσα σε 20 ημέρες αναφέρθηκε ο καθηγητής Φυσικής της Ατμόσφαιρας και ακαδημαϊκός, Χρήστος Ζερεφος κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον καθώς όπως είπε σε 20-30 χρόνια «δεν θα υπάρχει επιστροφή».
Μιλώντας στο ERTNews, δήλωσε ότι τον κατέλαβε δέος για το μέγεθος της κακοκαιρίας «Daniel» και δεν περίμενε ότι ένα τέτοιο φαινόμενο θα επαναληφθεί τόσο σύντομα έστω και σε μικρότερη ένταση. Σύμφωνα με τον κ. Ζερεφό μόλις υποχωρήσουν τα ύδατα μάλιστα θα πρέπει να αρχίσει ένα τεράστιο, γιγαντιαίο πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολόκληρης της χώρας απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα».
Κακοκαιρία Elias: Πρώτη σύγκριση των βροχοπτώσεων με τον Daniel
«Με κατέλαβε δέος όταν είδα το μέγεθος του ‘Daniel’ και όπως είδα όταν στήθηκε αυτό το ακραίο σύστημα όπου δύο βαρομετρικά χαμηλά τον εμπόδιζαν να μετακινηθεί με αποτέλεσμα να δώσει όλα αυτά τα φαινόμενα. Δεν περίμενα ότι θα είχαμε επανάληψη του φαινομένου – ευτυχώς με μικρότερη, αλλά σημαντική ένταση σε μία καταιγίδα, όπου θα μπορούσε να είναι μία φθινοπωρινή, τα πρωτοβρόχια που λέμε, η οποία εξελίχθηκε όπως εξελίχθηκε και εξελίσσεται λόγω της σημαντικότητας αύξησης της θερμοκρασίας της θάλασσας. Αυτή η αύξηση είναι παντού. Φέτος το έτος 2023 είναι ένα έτος με υπερθερμασμένες θάλασσες», είπε αρχικά.
«Τα λεγόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα μόνο βελτιωτικά δεν ήταν όπως φάνηκε»
Στο κατά πόσο η πολιτεία θα μπορούσε να κάνει κάτι μεταξύ «Daniel» και «Elias» για να μην γίνουν τόσες καταστροφές απάντησε: «Αυτά έπρεπε να γίνουν όχι πυροσβεστικά. Έπρεπε να γίνουν εδώ και δεκαετίες. Τα λεγόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα μόνο βελτιωτικά δεν ήταν όπως φάνηκε».
«Θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι όλα τα έργα: φράγματα, διευθέτηση, κατασκευή γεφυρών έπρεπε να γίνουν λαμβάνοντας υπόψη ότι τα φαινόμενα που μας έρχονται είναι φαινόμενα που συμβαίνουν πιο σπανία. Οι υπολογισμοί που γίνονταν παλιά ήταν με 30 χρόνια περιόδους επαναφοράς μετά έγιναν 50 χρόνια. Το ξεκίνησαν οι Γερμανοί και τώρα οι ίδιοι συζητούν ότι οι περίοδοι επαναφοράς πρέπει να πάνε στα 100 και 150 χρόνια. Δηλαδή σπανιότατα φαινόμενα θα τα βλέπουμε πιο συχνά», προσέθεσε.
Εκτίμησε ότι σε αυτές τις 15 ημέρες δεν μπορούσε να γίνει κάτι σημειώνοντας ότι «θα πρέπει από την επόμενη της υποχώρησης των υδάτων να αρχίσει ένα τεράστιο, γιγαντιαίο πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολόκληρης της χώρας απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα».
«Όλοι οι κλιματολογικοί υπολογισμοί και όλα τα μοντέλα σε όλα τα ερευνητικά κέντρα δείχνουν ότι η συχνότητα εμφάνισης και η ένταση των ακραίων καιρικών φαινομένων όσο περνάνε τα χρόνια θα αυξάνει», συμπλήρωσε και εξέφρασε τ η δυσοίωνη πρόβλεψη πως «μετά το 2050-2060 ό,τι και να κάνουμε δεν θα υπάρχει δρόμος επιστροφής. Γι’ αυτό φωνάζουμε», συμπλήρωσε και υπογράμμισε ότι και οι ίδιοι οι επιστήμονες μαθαίνουν ακόμα την κλιματική αλλαγή.
Τέλος, κάνοντας ακόμα μία απαισιόδοξη πρόβλεψη ανέφερε πως: «θα πληρώσουν και άλλες περιοχές και η χώρα μας. Η Μεσόγειος είναι στο κόκκινο. Δεν είμαστε μόνοι μας. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και στην Ισπανία, στην Τουρκία και πρόσφατα στη Λιβύη είναι χαρακτηριστικά της αποσταθεροποίησης του κλίματος» και έκανε έκκληση για εφαρμογή των νόμων.
Πηγή in.gr
Latest News
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων
Εχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα - Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Τα στατιστικά στοιχεία της Κίνας προστίθενται στις μυριάδες προκλήσεις της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Ετοιμάζεται «πράσινο» τέλος στα φωτοβολταϊκά – Ποιους αφορά και πώς θα επιβάλλεται
Έρχεται και ρύθμιση οφειλών για τα ιστορικά απόβλητα των παλαιών φωτοβολταϊκών πάρκων