Στα ακραία καιρικά φαινόμενα με τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» που έπληξαν τη χώρα μας μέσα σε 20 ημέρες αναφέρθηκε ο καθηγητής Φυσικής της Ατμόσφαιρας και ακαδημαϊκός, Χρήστος Ζερεφος κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον καθώς όπως είπε σε 20-30 χρόνια «δεν θα υπάρχει επιστροφή».
Μιλώντας στο ERTNews, δήλωσε ότι τον κατέλαβε δέος για το μέγεθος της κακοκαιρίας «Daniel» και δεν περίμενε ότι ένα τέτοιο φαινόμενο θα επαναληφθεί τόσο σύντομα έστω και σε μικρότερη ένταση. Σύμφωνα με τον κ. Ζερεφό μόλις υποχωρήσουν τα ύδατα μάλιστα θα πρέπει να αρχίσει ένα τεράστιο, γιγαντιαίο πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολόκληρης της χώρας απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα».
Κακοκαιρία Elias: Πρώτη σύγκριση των βροχοπτώσεων με τον Daniel
«Με κατέλαβε δέος όταν είδα το μέγεθος του ‘Daniel’ και όπως είδα όταν στήθηκε αυτό το ακραίο σύστημα όπου δύο βαρομετρικά χαμηλά τον εμπόδιζαν να μετακινηθεί με αποτέλεσμα να δώσει όλα αυτά τα φαινόμενα. Δεν περίμενα ότι θα είχαμε επανάληψη του φαινομένου – ευτυχώς με μικρότερη, αλλά σημαντική ένταση σε μία καταιγίδα, όπου θα μπορούσε να είναι μία φθινοπωρινή, τα πρωτοβρόχια που λέμε, η οποία εξελίχθηκε όπως εξελίχθηκε και εξελίσσεται λόγω της σημαντικότητας αύξησης της θερμοκρασίας της θάλασσας. Αυτή η αύξηση είναι παντού. Φέτος το έτος 2023 είναι ένα έτος με υπερθερμασμένες θάλασσες», είπε αρχικά.
«Τα λεγόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα μόνο βελτιωτικά δεν ήταν όπως φάνηκε»
Στο κατά πόσο η πολιτεία θα μπορούσε να κάνει κάτι μεταξύ «Daniel» και «Elias» για να μην γίνουν τόσες καταστροφές απάντησε: «Αυτά έπρεπε να γίνουν όχι πυροσβεστικά. Έπρεπε να γίνουν εδώ και δεκαετίες. Τα λεγόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα μόνο βελτιωτικά δεν ήταν όπως φάνηκε».
«Θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι όλα τα έργα: φράγματα, διευθέτηση, κατασκευή γεφυρών έπρεπε να γίνουν λαμβάνοντας υπόψη ότι τα φαινόμενα που μας έρχονται είναι φαινόμενα που συμβαίνουν πιο σπανία. Οι υπολογισμοί που γίνονταν παλιά ήταν με 30 χρόνια περιόδους επαναφοράς μετά έγιναν 50 χρόνια. Το ξεκίνησαν οι Γερμανοί και τώρα οι ίδιοι συζητούν ότι οι περίοδοι επαναφοράς πρέπει να πάνε στα 100 και 150 χρόνια. Δηλαδή σπανιότατα φαινόμενα θα τα βλέπουμε πιο συχνά», προσέθεσε.
Εκτίμησε ότι σε αυτές τις 15 ημέρες δεν μπορούσε να γίνει κάτι σημειώνοντας ότι «θα πρέπει από την επόμενη της υποχώρησης των υδάτων να αρχίσει ένα τεράστιο, γιγαντιαίο πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολόκληρης της χώρας απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα».
«Όλοι οι κλιματολογικοί υπολογισμοί και όλα τα μοντέλα σε όλα τα ερευνητικά κέντρα δείχνουν ότι η συχνότητα εμφάνισης και η ένταση των ακραίων καιρικών φαινομένων όσο περνάνε τα χρόνια θα αυξάνει», συμπλήρωσε και εξέφρασε τ η δυσοίωνη πρόβλεψη πως «μετά το 2050-2060 ό,τι και να κάνουμε δεν θα υπάρχει δρόμος επιστροφής. Γι’ αυτό φωνάζουμε», συμπλήρωσε και υπογράμμισε ότι και οι ίδιοι οι επιστήμονες μαθαίνουν ακόμα την κλιματική αλλαγή.
Τέλος, κάνοντας ακόμα μία απαισιόδοξη πρόβλεψη ανέφερε πως: «θα πληρώσουν και άλλες περιοχές και η χώρα μας. Η Μεσόγειος είναι στο κόκκινο. Δεν είμαστε μόνοι μας. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και στην Ισπανία, στην Τουρκία και πρόσφατα στη Λιβύη είναι χαρακτηριστικά της αποσταθεροποίησης του κλίματος» και έκανε έκκληση για εφαρμογή των νόμων.
Πηγή in.gr
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος