Τα ωραία κάποτε… τελειώνουν. Κάπως έτσι συμβαίνει και με την έκρηξη που απόλαυσε η αγορά πολυτελών προϊόντων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η επιστροφή των καταναλωτών σε άλλες δαπάνες, όπως ταξίδια και εστιατόρια, που περιορίστηκαν αναγκαστικά την περίοδο των κλειστών καταστημάτων και συνόρων, αποτυπώνεται και στην πτώση των τιμών για τα ακατέργαστα διαμάντια σε όλη τη διάρκεια του 2023.

Alrosa: Παγώνει τις πωλήσεις διαμαντιών

Σύμφωνα με τον δείκτη Zimnisky Global Rough Diamond Index, οι τιμές κινούνται στα χαμηλότερα του τελευταίου δωδεκαμήνου, με τους αναλυτές του κλάδου να αποδίδουν την πτώση στη μείωση των λιανικών πωλήσεων στα καταστήματα κοσμημάτων.

Όπως επιβεβαιώνει ο αναλυτής της παγκόσμιας αγοράς διαμαντιών, Πολ Ζιμνίσκι, κατά τη διετία της πανδημίας οι άνθρωποι είχαν πολύ περισσότερα χρήματα να διαθέσουν σε πολυτελείς αγορές, που προφανώς υπό κανονικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν να το κάνουν.

Έτσι, οι τιμές των διαμαντιών προσαρμόζονται σιγά-σιγά με δεδομένο ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να δαπανούν χρήματα σε υπηρεσίες, παρά σε κοσμήματα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι άνθρωποι τρώνε εκτός σπιτιού, ταξιδεύουν και γενικά προτιμούν να ξοδεύουν χρήματα σε εμπειρίες παρά σε είδη πολυτελείας.

«Τα διαμάντια είναι μια αγορά που καθοδηγείται πλήρως από τον καταναλωτή», δήλωσε ο Edahn Golan, ανεξάρτητος αναλυτής διαμαντιών. Η ζήτηση των αγοραστών για κοσμήματα με διαμάντια επηρεάζει τις τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών και τις τιμές λιανικής.

Οι λιανοπωλητές ενίσχυσαν τη ζήτηση των καταναλωτών ρίχνοντας εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις.

Διόρθωση μετά την εκτίναξη

Η πτώση των τιμών ήρθε μετά τα δύο χρόνια ρεκόρ στις πωλήσεις της πρωτογενούς αγοράς των ακατέργαστων διαμαντιών. Το 2021 και το 2022, η ζήτηση για φυσικά κοσμήματα με διαμάντια ήταν σε υψηλό όλων των εποχών.

«Παρατηρήθηκε μια υπερβολική άνοδος της ζήτησης που τώρα φαίνεται να διορθώνεται», εκτιμά ο Ζιμίνσκι.

Όμως, όπως επισημαίνει το CNN, η πτώση των τιμών για τα ακατέργαστα, δεν σημαίνει ότι οι αγοραστές θα δουν φθηνότερες τιμές στα καταστήματα.

Περιθώρια κέρδους

Οι έμποροι λιανικής συνήθως δεν προσαρμόζουν άμεσα τις τιμές τους στο κατάστημα με βάση την αγορά ακατέργαστων διαμαντιών. Σύμφωνα με τον Golan, «οι λιανοπωλητές θέτουν ένα επίπεδο και προστατεύουν τα μεικτά περιθώρια κέρδους τους».

Παρόλο που οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών πέφτουν, η αγορά ενός στρογγυλού διαμαντιού ενός καρατίου στο κατάστημα είναι κατά μέσο όρο 3% ακριβότερη τώρα από ό,τι ήταν τον Ιανουάριο του 2020.

«Βραχυπρόθεσμα, εάν πέσουν οι τιμές χονδρικής, ορισμένοι κοσμηματοπώλες θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία για να κερδίσουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους», είπε ο αναλυτής στο CNN.

Περιμένοντας τον χειμώνα

Επίσης, οι ειδικοί στην αγορά διαμαντικών, αναμένουν να δουν άλμα στις λιανικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών διακοπών και στις αρχές του 2024.

Οι χειμερινοί μήνες είναι η περίοδος αιχμής των αρραβώνων, με τα Χριστούγεννα και τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, να αποτελούν τις πιο προσοδοφόρες περιόδους για τα καταστήματα κοσμημάτων.

Αν και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια μικρή άνοδο στις τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών, «συνολικά, θα δούμε πτώση των πωλήσεων σε ετήσια βάση», προβλέπει ο David Johnson, εκπρόσωπος της De Beers, ένας από τους μεγαλύτερες εταιρείες διαμαντιών στον κόσμο.

Ο Ζιμίνσκι προβλέπει μεν άμβλυνση της αγοράς φέτος σε σύγκριση με την κορύφωση του 2021 και του 2022, αλλά, θεωρεί τους οικονομικοπυ δείκτες στις ΗΠΑ «πολλά υποσχόμενους». «Η χρηματιστηριακή αγορά αποδίδει σχετικά καλά και η απασχόληση είναι ισχυρή», είπε, ανοίγοντας το δρόμο για μια σταδιακή ανάκαμψη των τιμών των ακατέργαστων διαμαντιών το 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή