Τo ένα τέταρτο των συνολικών αφίξεων των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2022 αφορούσε διακοπές «all inclusive», με το μερίδιο των εισπράξεων να είναι μεγαλύτερο, φτάνοντας το 30% επί του συνόλου. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Η αγορά all inclusive στα ταξίδια για «Ήλιο και Θάλασσα» | Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία»
Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 στη χώρα μας καταγράφηκαν 7 εκατ. αφίξεις για «all inclusive» διακοπές στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα» (Η&Θ) επί του συνόλου των 27,8 εκατ. και 61,2 εκατ. διανυκτερεύσεις, στο 28% επί του συνόλου των 216,9 εκατομμυρίων. Σε επίπεδο εισπράξεων, από τα 9,2 δισ. ευρώ που υπολογίζονται ως συνολική δαπάνη συμπεριλαμβάνοντας όλα τα έξοδα του τουρίστα -δηλαδή τόσο αυτά που δαπανώνται εντός της χώρας για διαμονή, εστίαση κλπ., όσο και αυτά που δαπανώνται εκτός για την προμήθεια tour operator, αεροπορικό εισιτήριο κλπ.- στην Ελλάδα εκτιμάται ότι παραμένουν τα 5,5 δισ. ευρώ, 30% επί των συνολικών εισπράξεων από τον εισερχόμενο τουρισμό (17,6 δισ.).
Τα στοιχεία, που αναδεικνύουν τελικά και τη σημασία των διακοπών «all inclusive» για τον ελληνικό τουρισμό, προέρχονται από την τελευταία μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, με δεδομένα από την IPK International, εταιρεία με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών. Οι τρεις χώρες αποτελούν και τους τρεις δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως για το προϊόν Η&Θ. Ως πακέτα «all inclusive» ορίζονται τα πακέτα που περιλαμβάνουν στην τιμή τη διαμονή, το φαγητό και τα ποτά και συνήθως κάποιες πρόσθετες δραστηριότητες στις διακοπές.
Η εξέλιξη του «all inclusive»
Στην Ελλάδα, το 2022 και ειδικά στο προϊόν Η&Θ, οι αφίξεις των 7 εκατ. για διακοπές «all inclusive» ανέκαμψαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, προ πανδημίας, με οριακή μείωση 1%, έχοντας παρουσιάσει πάντως σημαντική αύξηση έναντι των 5,4 εκατ. του 2015. Από την άλλη πλευρά, αύξηση κατά 8% έναντι του 2019, με 8,1 εκατ. σημειώνουν οι αφίξεις στο προϊόν Η&Θ χωρίς «all inclusive» στη χώρα μας.
Και στις τρεις συγκρινόμενες αγορές, Ισπανία, Τουρκία και Ελλάδα, προ πανδημίας, μεταξύ 2015 και 2019, συνολικά οι αφίξεις για διακοπές για Η&Θ, είτε με είτε χωρίς «all inclusive», παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε ποσοστό μεταξύ 25% και 35% περίπου. Μεταξύ 2019 και 2022, οι αφίξεις για διακοπές για Η&Θ παρουσίασαν αύξηση 3% σε Ελλάδα και Ισπανία και μείωση 7% στην Τουρκία, ενώ οι αφίξεις «all inclusive» παρουσίασαν οριακή μείωση κατά 1% στην Ελλάδα και κατά 9% στην Τουρκία, αλλά δεν μεταβλήθηκαν στην Ισπανία. Ειδικά για το προϊόν «all inclusive» είναι εντυπωσιακά σταθερό το μερίδιο επί του συνόλου διαχρονικά από το 2015 έως το 2022 και στις τρεις αγορές: στην Ελλάδα από το 48% επί του συνόλου των αφίξεων για Η&Θ το 2015 στο 47% το 2022, στην Ισπανία σταθερά στο 40% και στην Τουρκία, με σαφώς μεγαλύτερη προτίμηση των επισκεπτών στο 60% το 2022 από 59% το 2015.
Υψηλή δαπάνη
Όπως προκύπτει από τη μελέτη και αντίθετα με την εδραιωμένη πεποίθηση ότι πρόκειται για διακοπές χαμηλής δαπάνης, οι τουρίστες για Η&Θ που επιλέγουν το σύστημα «all inclusive» παρουσιάζουν υψηλότερη δαπάνη σε σχέση με τους μεμονωμένους, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία και Τουρκία).
Ενδεικτικά για το 2022, στην Ελλάδα η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (ΜΚΔ) στο προϊόν Η&Θ «all inclusive»είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη ΜΚΔ χωρίς «all inclusive», κατά 13%, ενώ στην Ισπανία και την Τουρκία κατά 22% και 7% αντίστοιχα. Επιπλέον, η χώρα μας παρουσιάζει μεγαλύτερη ΜΚΔ σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες Ισπανία και Τουρκία στο προϊόν Η&Θ σε όλα τα υπό μελέτη έτη, 2015, 2019 και 2022, είτε πρόκειται για «all inclusive» είτε χωρίς.
Σημειώνεται ότι οι δαπάνες αναφέρονται στη συνολική δαπάνη των τουριστών και όχι μόνο στα ποσά που δαπανούν εντός της χώρας, που είναι αυτά που καταγράφονται στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ. Δηλαδή, εκτός από τη δαπάνη που κάνει ο τουρίστας στην Ελλάδα (και που είναι το μέγεθος που καταγράφει η Έρευνα Συνόρων), περιλαμβάνουν και τις δαπάνες των τουριστών για τη μετάβασή τους, καθώς και άλλες δαπάνες (πχ προμήθειες tour operators) που τυχόν πραγματοποίησαν εκτός Ελλάδας για το ταξίδι τους.
Ενδεικτικά για το 2022:
-Η ΜΚΔ για την Ελλάδα στο προϊόν Η&Θ ήταν 1.226 ευρώ, ενώ στην Ισπανία ήταν 1.120 ευρώ και στην Τουρκία 1.080 ευρώ.
-Ειδικά, για διακοπές «all inclusive» στο προϊόν Η&Θ, η ΜΚΔ είναι υψηλότερη για την Ελλάδα στα 1.307 ευρώ, την Ισπανία στα 1.259 ευρώ και την Τουρκία στα 1.108 ευρώ.
-Xωρίς «all inclusive», στο ίδιο προϊόν Η&Θ, η ΜΚΔ της Ελλάδας το 2022 ήταν 1.156 ευρώ (Ισπανία: 1.029 ευρώ, Τουρκία: 1.038 ευρώ).
Αυξητική τάση παρουσιάζει και η Μέση Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση (ΜΔΔ) και στις τρεις χώρες, με την Ελλάδα να έχει την «πρωτιά» και στην περίπτωση αυτή σε σχέση με τις δύο ανταγωνίστριες αγορές και στο «all inclusive» να είναι υψηλότερη. Έτσι, για το 2022:
-Η ΜΔΔ για την Ελλάδα στο προϊόν Η&Θ ήταν 130 ευρώ, ενώ στην Ισπανία 111 ευρώ και στην Τουρκία 102 ευρώ.
-Ειδικότερα για «all inclusive» στο προϊόν Η&Θ, η ΜΔΔ της Ελλάδας το 2022 ήταν 150 ευρώ, συγκριτικά με τα 142 ευρώ της Ισπανίας και τα 110 ευρώ της Τουρκίας.
-Στο Η&Θ χωρίς «all inclusive», η ΜΔΔ της Ελλάδας το 2022 ήταν 115 ευρώ (Ισπανία: 94 ευρώ, Τουρκία: 91 ευρώ).
Στο προϊόν Η&Θ, τόσο οι διακοπές «all inclusive» όσο και οι χωρίς, επηρεάζονται άμεσα από τις μεταβολές των τιμών (price sensitive), καθώς η αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Διανυκτέρευση οδηγεί σε μείωση της Μέσης Διάρκειας Παραμονής.
Στη χώρα μας για το 2022 η Μέση Διάρκεια Παραμονής χωρίς «all inclusive» στο προϊόν Η&Θ ήταν 10,1 ημέρες, ενώ στις διακοπές «all inclusive» 8,7 ημέρες με τους επισκέπτες να μένουν λίγο περισσότερο στην Ισπανία (10,9 ημέρες και 8,9 αντίστοιχα) και ακόμη πιο πολύ στην Τουρκία (11,4 και 10,1 ημέρες αντίστοιχα).
Latest News
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Χειμερινή εξοχική κατοικία: Οι Ελληνες γυρνούν την πλάτη παρά την πτώση των τιμών [γραφήματα]
Ούτε η πώληση κάτω από το κόστος δείχνει να «συγκινεί» τους αγοραστές
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
Κλιματική κρίση και πράσινη μετάβαση στην ατζέντα συνάντησης στις Βρυξέλλες για τον ευρωπαϊκό τουρισμό
Η εκδήλωση που έγινε στο ευρωκοινοβούλιο για τον ευρωπαϊκό τουρισμό αποτελεί συνέχεια του «Φόρουμ της Ρόδου»
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Νέα all-inclusive θέρετρα στην Ισπανία από την Wynham και την Palladium Hotel Group
Πέντε θέρετρα της Palladium Hotel Group εντάσσονται στις επωνυμίες Registry Collection Hotels και Trademark Collection της Wyndham
Στην Πάρο το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία και υπεύθυνη για την κατασκευή είναι η PAROSTEC.
H REDS oλοκλήρωσε την εξαγορά της Athens Properties
Η REDS ενισχύει την επιχειρησιακή της δραστηριότητα στη Διαχείριση Ακινήτων και την στρατηγική της θέση στον τομέα του Τουρισμού
Διψήφιο άλμα στην τουριστική δαπάνη το 2024 - Ποιες χώρες συνεισέφεραν περισσότερο
Η Αθήνα αναδείχθηκε ως ο πιο δημοφιλής προορισμός ανάμεσα σε όλες τις ελληνικές πόλεις, σύμφωνα με την ανάλυση της Visa