Το λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα είναι σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, και ενώ τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%, η περιφέρεια είναι αυτή που σταθερά εξακολουθεί να παρουσιάζει την πιο έντονη ανάπτυξη, με τις νησιωτικές περιοχές ειδικότερα, να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.

Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της NielsenIQ, σύμφωνα με την οποία ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά +9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου και Αιγαίου διαμορφώθηκε στο +12,9% και +14,0% αντίστοιχα.

Έρευνα ΟΠΑ: Ο μισός μισθός πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ – Το φταίξιμο στις πολυεθνικές

Εστιάζοντας περαιτέρω στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου, τα οποία η NielsenIQ συμπεριλαμβάνει πλέον στην επίσημη συνολική εικόνα της αγοράς που αναλύει, αυτά συνείσφεραν στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, το οποίο αποτελεί έναν μέσο όρο για το σύνολο των διαφορετικών μηνών της περασμένης χρονιάς. Ωστόσο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως είναι και αναμενόμενο, η σημαντικότητα των νησιών αυξάνεται, φτάνοντας ακόμη και το ποσοστό του 11,2%, κατά το διάστημα μεταξύ 17/7 – 12/8, το 2023.

Επιπλέον, τα νησιά αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και για αρκετές ταχυκίνητες προϊοντικές κατηγορίες, λόγω της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που παρατηρείται στην εν λόγω γεωγραφική περιοχή, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ειδικότερα, για κατηγορίες αλκοολούχων, όπως είναι για παράδειγμα τα Λικέρ, το Ρούμι ή και το Ούζο μαζί με το Τσίπουρο, η σημαντικότητα των νησιών στον τζίρο τους είναι αρκετά παραπάνω από τον μέσο όρο της εν λόγω περιοχής για το σύνολο της αγοράς (16,9% | 13,9% |13,5% αντίστοιχα).

Τέλος, επίσης σημαντική είναι η συνεισφορά των νησιών και σε άλλες προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι τα αντιηλιακά, αλλά και το εμφιαλωμένο νερό, με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο +22,2% και +14,6% αντίστοιχα.

Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Δημήτρης Βελισσαρίδης, Senior Customer Success Analyst της NielsenIQ, «η σημαντική αυτή ανάπτυξη των νησιών, οφείλεται σε δύο βασικούς παράγοντες, όπως προκύπτει από την ανάλυση των δεδομένων, που έχει στην διάθεσή της η NielsenIQ και τα οποία καλύπτουν το 100% του οργανωμένου λιανεμπορίου πανελλαδικά: ο πρώτος οφείλεται ασφαλώς στην αυξημένη τουριστική κίνηση, που καταγράφεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, και η οποία έχει τονώσει την κατανάλωση, ενώ ο δεύτερος συνδέεται με τις μεγαλύτερες συγκριτικά ανατιμήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε σχέση με την Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη. Συγκεκριμένα, η μέση αύξηση των τιμών, που καταγράφηκε για την περασμένη χρονιά στα νησιά του Ιονίου & του Αιγαίου ήταν στο 9,6%, με την πληθωριστική τάση για την υπόλοιπη Ελλάδα να βρίσκεται στο 8,7%».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Δημόσιο χρέος: Το διπλό μήνυμα με την πρόωρη αποπληρωμή της τριπλής δόσης
Οικονομία |

Η πρόωρη αποπληρωμή της τριπλής δόσης και το διπλό μήνυμα της Ελλάδας στις αγορές

Η Ελλάδα στέλνει ισχυρό μήνυμα στις αγορές ότι μπορεί να αποπληρώνει με ταχείς ρυθμούς παλαιά χρέη της και να αναπτύσσεται με ρυθμούς πολύ υψηλότερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Ακίνητα: Πώς να αποφύγουν έξοδα και ταλαιπωρία οι ιδιοκτήτες – 10 ερωταπαντήσεις
Ακίνητα |

Πώς να αποφύγουν έξοδα και ταλαιπωρία οι ιδιοκτήτες ακινήτων – 10 ερωταπαντήσεις

Τι πρέπει να κάνουν όσοι έχουν εκκρεμότητες με το Κτηματολόγιο και υπάρχει κίνδυνος τα ακίνητα που κατέχουν να χαρακτηριστούν ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» και να περιέλθουν στο κράτος