Ολοένα και περισσότερο… ευρωπαίοι έχουν αρχίσει να γίνονται οι καταναλωτές στη χώρα μας όσον αφορά τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, γυρνώντας την πλάτη στα επώνυμα προϊόντα.

Σούπερ Μάρκετ: Aύξηση 3% στον τζίρο το α’ τρίμηνο δείχνει έρευνα της Nielsen

Έτσι παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών τους τελευταίους μήνες, τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται όχι μόνο να παγιώνουν τη σημαντική τους θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, αλλά και να την αυξάνουν.

Πιο αναλυτικά με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ το μερίδιο των «ανώνυμων» προϊόντων συνεχίζει την ανοδική του πορεία και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Μπροστά στον καλπασμό των «άμαρκων» προϊόντων οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί ενισχύοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8% το α’ τρίμηνο του 2024.

Σε κάθε περίπτωση οι προσφορές είναι λίγο – πολύ μονόδρομος για τη βιομηχανία αλλά και για τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής, καθώς με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.

Οι ανατιμήσεις συγκρατούνται αλλά η ακρίβεια μένει

Τα προϊόντα PL που έχουν καλύψει επιδέξια το γεγονός ότι οι τιμές τους ανεβαίνουν περισσότερο σε σχέση με τα επώνυμα, διατηρώντας έτσι την ιδιότητά τους ως μια πιο φιλική προς τον οικογενειακό προϋπολογισμό επιλογή, είναι μια διέξοδος για τους καταναλωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να βασανίζονται από την ακρίβεια παρά τη συγκράτηση των ανατιμήσεων.

Ας σημειωθεί τον Μάρτιο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα ήταν ο δεύτερος υψηλότερος μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωζώνης, σύμφωνα με τα στοιχεία για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιοποίησε η Eurostat.

Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Ευρωζώνης οι τιμές των τροφίμων τον Μάρτιο αυξήθηκαν ετησίως κατά 1,7% ενώ στην Ελλάδα τον ίδιο μήνα ο πληθωρισμός των τροφίμων διαμορφώθηκε σε 5,4%. Μόνο στη Μάλτα ο σχετικός δείκτης ήταν υψηλότερος (6,2%).

Από την ιδιωτική ετικέτα το 32% του τζίρου των σούπερ μάρκετ

Από την πλευρά των λιανέμπορων, η ιδιωτική ετικέτα είναι μια κατηγορία που «αγαπούν να μισούν» κι αυτό γιατί δεν μπορούν να πάρουν τις παροχές που λαμβάνουν από τα επώνυμα ενώ έχουν και περιορισμένα περιθώρια κέρδους προκειμένου να διατηρείται η «ψαλίδα» σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.

Η συμμετοχή των private label στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών που πωλούν τα σούπερ μάρκετ φθάνει πλέον το 18% σύμφωνα με τους λιανέμπορους, ενώ εάν προστεθούν και τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) το μερίδιο εκτινάσσεται στο 32%.

Με βάση τα στοιχεία της Circana, στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία είχαν μερίδιο πωλήσεων 27,2 μονάδες τον Ιανουάριο εφέτος όταν το 2022, στην αρχή της πληθωριστικής κρίσης είχαν 26,3 μονάδες.

Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης και στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.).

Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία ατομικής υγιεινής και περιποίησης από 20,2 μονάδες το 2022 έφτασε τον Ιανουάριο που πέρασε στις 22,1, ενώ σε ό,τι αφορά τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από τις 25,5 μονάδες το 2022, τον φετινό Ιανουάριο έφτασε στις 27,6.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία