Πολλοί ζηλεύουν όλα εκείνα τα επιπλέον κομφόρ και προνόμια που απολαμβάνουν οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών που πετάνε σε business class. Δυστυχώς αυτά τα προνόμια έρχονται με ισχυρή επιπλέον χρέωση που οι περισσότεροι αποφεύγουν. Τώρα οι αερομεταφορείς προσφέρουν κάποια από τα προνόμια της business class με όρους και τιμές οικονομικών θέσεων σε ένα καθεστώς που ονομάζουν “Business Light”
Τα τελευταία χρόνια, διεθνείς αεροπορικές εταιρείες όπως η Air France, η KLM, η Emirates, η Finnair και η Qatar Airways εκδίδουν εκπτωτικά εισιτήρια που αποκαλούνται “Business Light”. Αυτοί οι ναύλοι μπορεί να ποικίλλουν, αλλά γενικά δεν περιλαμβάνουν παραδοσιακές ανέσεις της business class, όπως πρόσβαση στο lounge ή προνομιακή επιλογή θέσεων.
Αεροπορικές: Γιατί «προσγειώνονται» ανώμαλα οι εταιρείες χαμηλού κόστους
Τώρα, η Delta Air Lines, στενός συνεργάτης της Air France και της KLM, μπορεί να είναι η πρώτη που θα το φέρει στις ΗΠΑ.
Τα στελέχη της Delta υπαινίσσονται πολλά σχετικά με αυτό σε πρόσφατες αναφορές αποτελεσμάτων. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την «αποδέσμευση» της μπροστινής καμπίνας τον Ιούλιο, ο πρόεδρος της Delta Γκλεν Χάουενστάιν είπε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν έχει τίποτα να δημοσιοποιιήσει ακόμη, αλλά ότι η ημέρα των επενδυτών της τον Νοέμβριο «θα είναι πολύ συναρπαστική».
Στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Πέμπτης, τα στελέχη συνέχισαν να κλιμακώνουν τις προσδοκίες για ανακοινώσεις προϊόντων premium τον Νοέμβριο.
Οι θέσεις “Business Light” προσφέρουν επιπλέον κέρδη
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, οι premium προσφορές της Delta, οι οποίες περιλαμβάνουν την business class Delta One, την πρώτη θέση εσωτερικού και την premium economy, απέφεραν έσοδα 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομική καμπίνα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν μόνο κλάσμα των εισιτηρίων που πωλήθηκαν.
Η ζήτηση για θέσεις business class και άλλες θέσεις premium υψηλού περιθωρίου κέρδους στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου έχει δυσκολευτεί να φτάσει στα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, τα στελέχη της Delta δήλωσαν ότι η ζήτηση premium της υπερβαίνει τη ζήτηση για θέσεις economy.
Ο αερομεταφορέας αναμένει ότι αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους και μετά, σημειώνοντας ότι οι εταιρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% το τρίτο τρίμηνο. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 85% των εταιρειών αναμένει να αυξήσει τις δαπάνες το 2025.
Για τις αεροπορικές εταιρείες, η στρατηγική business light μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για να γεμίσει το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου και να δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα. Για τους πελάτες, μπορεί να είναι ένας σχετικά φθηνότερος τρόπος πρόσβασης στα πολυτελή καθίσματα και να τους προσφέρει περισσότερες επιλογές.
«Η Delta μπορεί να αφαιρέσει προνόμια από την business class και στη συνέχεια να μεταπωλήσει αυτά τα προνόμια που προηγουμένως συμπεριλαμβάνονταν έναντι αμοιβής», δήλωσε ο αναλυτής του κλάδου Χένρι Χάρτενβελντ στο Business Insider την Πέμπτη. «Θα δώσω στην Delta εύσημα για την αναζήτηση νέων τρόπων για να βρει αξία για τους πελάτες της».
Το «Business light» είναι δημοφιλές στο εξωτερικό
Ο ναύλος της Qatar Airways με το όνομα «business class bite» απαιτεί πρόσθετη πληρωμή για πρόσβαση στο σαλόνι-lounge. Όσοι ταξιδεύουν με εισιτήριο Finnair Business Light θα πρέπει επίσης να πληρώσουν επιπλέον για παραδοτέες αποσκευές.
Ο ναύλος της Emirates «business special» δεν περιλαμβάνει πρόσθετες ανέσεις όπως παραλαβή με σοφέρ, πρόσβαση στο σαλόνι, ανοιχτή προηγμένη επιλογή θέσεων και αναβαθμίσεις σε πρώτη θέση. Οι επιβάτες πρέπει να αγοράσουν τον ακριβότερο ναύλο «Business Saver» για αυτές τις ανέσεις.
Δεδομένης της κερδοφορίας των premium θέσεων όπως η business class, οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος τόσο από το κάθισμα όσο και από τις επιπλέον ανέσεις.
Ωστόσο, η τελική επίδραση στους καταναλωτές παραμένει ασαφής. Όπως η βασική economic class, ένας απλός ναύλος σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θέλουν εγγυημένες θέσεις ή άλλα πρόσθετα πιθανότατα θα πληρώσουν επιπλέον για να τον αποκτήσουν.
«Είναι σαν την ασφάλιση, κατά κάποιο τρόπο», είπε ο Χάρτεβελντ. «Αν θέλετε τη βεβαιότητα ότι έχετε μια συγκεκριμένη θέση, τότε θα την πληρώσετε, υποθέτοντας ότι η τιμή είναι σωστή».
Στην πράξη, ο Χάρτεβελντ εκτιμά ότι οι ναύλοι για το νέο απλό εισιτήριο θα είναι παρόμοιοι με τις τρέχουσες τιμές business class — με την τιμή μιας πλήρους επαγγελματικής θέσης να αυξάνεται σταθερά.
Από την άλλη πλευρά, ο Χάρτεβελντ είπε ότι η νέα στρατηγική θα μπορούσε να είναι καλή για τους εταιρικούς πελάτες, επειδή μπορούν να εξασφαλίσουν στους επαγγελματίες ταξιδιώτες καλή ξεκούραση και φαγητό στο αεροσκάφος, ακόμα κι αν δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σαλόνι ή να επιβιβαστούν πρώτοι.
Latest News
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές