Πολλοί ζηλεύουν όλα εκείνα τα επιπλέον κομφόρ και προνόμια που απολαμβάνουν οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών που πετάνε σε business class. Δυστυχώς αυτά τα προνόμια έρχονται με ισχυρή επιπλέον χρέωση που οι περισσότεροι αποφεύγουν. Τώρα οι αερομεταφορείς προσφέρουν κάποια από τα προνόμια της business class με όρους και τιμές οικονομικών θέσεων σε ένα καθεστώς που ονομάζουν “Business Light”
Τα τελευταία χρόνια, διεθνείς αεροπορικές εταιρείες όπως η Air France, η KLM, η Emirates, η Finnair και η Qatar Airways εκδίδουν εκπτωτικά εισιτήρια που αποκαλούνται “Business Light”. Αυτοί οι ναύλοι μπορεί να ποικίλλουν, αλλά γενικά δεν περιλαμβάνουν παραδοσιακές ανέσεις της business class, όπως πρόσβαση στο lounge ή προνομιακή επιλογή θέσεων.
Αεροπορικές: Γιατί «προσγειώνονται» ανώμαλα οι εταιρείες χαμηλού κόστους
Τώρα, η Delta Air Lines, στενός συνεργάτης της Air France και της KLM, μπορεί να είναι η πρώτη που θα το φέρει στις ΗΠΑ.
Τα στελέχη της Delta υπαινίσσονται πολλά σχετικά με αυτό σε πρόσφατες αναφορές αποτελεσμάτων. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την «αποδέσμευση» της μπροστινής καμπίνας τον Ιούλιο, ο πρόεδρος της Delta Γκλεν Χάουενστάιν είπε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν έχει τίποτα να δημοσιοποιιήσει ακόμη, αλλά ότι η ημέρα των επενδυτών της τον Νοέμβριο «θα είναι πολύ συναρπαστική».
Στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Πέμπτης, τα στελέχη συνέχισαν να κλιμακώνουν τις προσδοκίες για ανακοινώσεις προϊόντων premium τον Νοέμβριο.
Οι θέσεις “Business Light” προσφέρουν επιπλέον κέρδη
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, οι premium προσφορές της Delta, οι οποίες περιλαμβάνουν την business class Delta One, την πρώτη θέση εσωτερικού και την premium economy, απέφεραν έσοδα 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομική καμπίνα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν μόνο κλάσμα των εισιτηρίων που πωλήθηκαν.
Η ζήτηση για θέσεις business class και άλλες θέσεις premium υψηλού περιθωρίου κέρδους στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου έχει δυσκολευτεί να φτάσει στα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, τα στελέχη της Delta δήλωσαν ότι η ζήτηση premium της υπερβαίνει τη ζήτηση για θέσεις economy.
Ο αερομεταφορέας αναμένει ότι αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους και μετά, σημειώνοντας ότι οι εταιρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% το τρίτο τρίμηνο. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 85% των εταιρειών αναμένει να αυξήσει τις δαπάνες το 2025.
Για τις αεροπορικές εταιρείες, η στρατηγική business light μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για να γεμίσει το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου και να δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα. Για τους πελάτες, μπορεί να είναι ένας σχετικά φθηνότερος τρόπος πρόσβασης στα πολυτελή καθίσματα και να τους προσφέρει περισσότερες επιλογές.
«Η Delta μπορεί να αφαιρέσει προνόμια από την business class και στη συνέχεια να μεταπωλήσει αυτά τα προνόμια που προηγουμένως συμπεριλαμβάνονταν έναντι αμοιβής», δήλωσε ο αναλυτής του κλάδου Χένρι Χάρτενβελντ στο Business Insider την Πέμπτη. «Θα δώσω στην Delta εύσημα για την αναζήτηση νέων τρόπων για να βρει αξία για τους πελάτες της».
Το «Business light» είναι δημοφιλές στο εξωτερικό
Ο ναύλος της Qatar Airways με το όνομα «business class bite» απαιτεί πρόσθετη πληρωμή για πρόσβαση στο σαλόνι-lounge. Όσοι ταξιδεύουν με εισιτήριο Finnair Business Light θα πρέπει επίσης να πληρώσουν επιπλέον για παραδοτέες αποσκευές.
Ο ναύλος της Emirates «business special» δεν περιλαμβάνει πρόσθετες ανέσεις όπως παραλαβή με σοφέρ, πρόσβαση στο σαλόνι, ανοιχτή προηγμένη επιλογή θέσεων και αναβαθμίσεις σε πρώτη θέση. Οι επιβάτες πρέπει να αγοράσουν τον ακριβότερο ναύλο «Business Saver» για αυτές τις ανέσεις.
Δεδομένης της κερδοφορίας των premium θέσεων όπως η business class, οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος τόσο από το κάθισμα όσο και από τις επιπλέον ανέσεις.
Ωστόσο, η τελική επίδραση στους καταναλωτές παραμένει ασαφής. Όπως η βασική economic class, ένας απλός ναύλος σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θέλουν εγγυημένες θέσεις ή άλλα πρόσθετα πιθανότατα θα πληρώσουν επιπλέον για να τον αποκτήσουν.
«Είναι σαν την ασφάλιση, κατά κάποιο τρόπο», είπε ο Χάρτεβελντ. «Αν θέλετε τη βεβαιότητα ότι έχετε μια συγκεκριμένη θέση, τότε θα την πληρώσετε, υποθέτοντας ότι η τιμή είναι σωστή».
Στην πράξη, ο Χάρτεβελντ εκτιμά ότι οι ναύλοι για το νέο απλό εισιτήριο θα είναι παρόμοιοι με τις τρέχουσες τιμές business class — με την τιμή μιας πλήρους επαγγελματικής θέσης να αυξάνεται σταθερά.
Από την άλλη πλευρά, ο Χάρτεβελντ είπε ότι η νέα στρατηγική θα μπορούσε να είναι καλή για τους εταιρικούς πελάτες, επειδή μπορούν να εξασφαλίσουν στους επαγγελματίες ταξιδιώτες καλή ξεκούραση και φαγητό στο αεροσκάφος, ακόμα κι αν δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σαλόνι ή να επιβιβαστούν πρώτοι.
Latest News
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brand
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ