
Το μοντέλο που ακολουθήθηκε σε ΔΕΗ, ΕΦΚΑ, ΟΛΠ και ΟΤΕ φαίνεται ότι θα ακολουθήσει η κυβέρνηση και στον ΟΣΕ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ κατέχει τις σιδηροδρομικές υποδομές και το δίκτυο της Ελλάδας, καθότι το κομμάτι των μεταφορών έχει περάσει στα «χέρια» της Hellenic Train, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Είναι βέβαιο πως ο ΟΣΕ που ταυτισμένος με το βαθύ κράτος στην Ελλάδα, πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο που τράβηξαν στο παρελθόν ο ΟΤΕ, ο ΟΛΠ, η ΔΕΗ, ο ΕΦΚΑ, όπου και εκεί θυμάστε ποια χάλια υπήρχαν και ποια βελτίωση υπήρξε», σημείωσε ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΙ. Την ίδια στιγμή, πηγές του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανέφεραν στον ΟΤ πως «Δεν υπάρχει σκέψη για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ» για να προσθέσουν με νόημα πως «σίγουρα όμως χρειάζεται αναδιάρθρωση και εκσυγχρονισμός για να βελτιωθεί η λειτουργία του».
Ακόμη, οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι ούτως ή άλλως «Σήμερα με τις συνθήκες που υπάρχουν αποκλείεται να υπάρξει ενδιαφέρον ιδιωτών…», επισημαίνοντας παράλληλα ότι «Στα πλαίσια όμως της αναδιάρθρωση του ΟΣΕ θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να προσληφθούν διευθυντικά στελέχη προερχόμενα από τον ιδιωτικό τομέα
Από εκεί και πέρα ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «Από την μια πλευρά είναι ο κρατικός ΟΣΕ που χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός και από την άλλη πλευρά υπάρχει η Hellenic Train, που είναι ιταλικής ιδιοκτησίας και όπου εκεί επίσης η εταιρεία αυτή πρέπει να κάνει αυτά που πρέπει και αυτό θα απαιτηθεί και από την ελληνική κυβέρνηση».
Σχέδιο δράσης
Στη συνέχεια, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «ο υπουργός Μεταφορών έχει παρουσιάσει σχέδιο δράσης για τον σιδηρόδρομο, που αναφέρονται και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και υπάρχουν και άλλες πρωτοβουλίες που είναι σε εξέλιξη. Το μήνυμα από την χτεσινή συγκέντρωση είναι να επιταχύνουμε τη δράση μας ακόμα πιο πολύ. Πχ, το κύριο ζήτημα που σχετίζεται με την τραγωδία σε κάποιο βαθμό, η τηλεδιοίκηση, η 717 είχε ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023, σε όλο το δίκτυο απλώς ήρθε μετά ο Daniel και κατέστρεψε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του δικτύου στη Θεσσαλία, όπου έχουν ξεκινήσει να γίνονται τα έργα».
Το μήνυμα από τις συγκεντρώσεις
Αναφερόμενος στις χθεσινές μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως: «Ήταν χωρίς προηγούμενο οι συγκεντρώσεις, πάρα πολύ μεγάλες και στέκομαι ιδιαίτερα πως δεν ήταν μόνο στην Ελλάδα, ήταν και στο εξωτερικό. Προφανώς, κατέβηκαν και διάφοροι συμπολίτες μας που τοποθετούνται απέναντι στην κυβέρνηση, καμία αμφιβολία απέναντι σε αυτό, αλλά βασικά κατέβηκαν άνθρωποι από όλους τους χώρους και πάρα πολλοί νεοδημοκράτες και γνωστοί μου, και δήμαρχοι που πρόσκεινται στη ΝΔ και άλλα επιφανείς στελέχη της κοινωνίας. Το μήνυμα ήταν να αποδοθεί το ταχύτερο δικαιοσύνη και πλήρως για αυτή την τραγωδία, και από την άλλη ποτέ ξανά. Ασφάλεια στους σιδηροδρόμους, στις μεταφορές μας, ένα καλύτερο κράτος. Όταν λέμε δικαιοσύνη προφανώς περιέχεται μέσα και η έννοια της ευθύνης».

Ακολούθως, επισήμανε πως «η κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι αλλού ταξιδεμένη εάν δεν το καταλάβαινε αυτό το μήνυμα. Προφανώς η τραγωδία έχει αγγίξει, όπως ήταν αναμενόμενο λεπτές συναισθηματικές χορδές και το ζήτημα είναι από την δική μας πλευρά, όχι μόνο να πούμε ότι πήραμε το μήνυμα αλλά να κινηθούμε στο βαθμό που μας αναλογεί, γιατί υπάρχει δικαιοσύνη στη μέση. Και σχέση ειδικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου να τρέξουμε όσο πιο πολύ μπορούμε για να εξασφαλίσουμε το ποτέ ξανά».
«Αυτό που χρειάζεται από μας είναι δύο πράγματα. Σεμνότητα, απέναντι στους πολίτες και την καθημερινή μας δράση και αποτελεσματικότητα», υπογράμμισε.
«Το βασικό που πρέπει να ξέρουν οι πολίτες πως αντιλαμβανόμαστε απολύτως τη φωνή τους», τόνισε.
Επίσης επανέλαβε πως «δεν ήταν κομματικού χαρακτήρα η συγκέντρωση και αλίμονο σε αυτούς που θα προσπαθήσουν να της αποδώσουν τέτοια χαρακτηριστικά. Και αυτό είναι που αυξάνει και τις δικές μας ευθύνες».
Ανασχηματισμός και οικονομία
Ερωτώμενος για ενδεχόμενο ανασχηματισμό, ο υπουργός απάντησε πως «αυτά είναι θέματα που αφορούν τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Η κυβέρνηση έχει μπροστά της 2 χρόνια στο τιμόνι της χώρας. Πιστεύω πως με όποια λάθη έχουν γίνει και ένα είναι το θέμα του ΟΣΕ, η χώρα έχει ανέβει παραπάνω. Δουλειά μας είναι στα δύο χρόνια που απομένουν να δουλέψουμε σοβαρά και αποτελεσματικά. Το πιο σοβαρό είναι το βαθύ κράτος που ταλαιπωρεί τον πολίτη».
Αναφορικά με την οικονομία, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως «όσο περνάνε οι μήνες, η κατάσταση θα βελτιώνεται και με πρωτοβουλίες της κυβέρνησης καθώς έχουμε μια βάση να πατήσουμε».


Latest News

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου