Από ρεκόρ σε ρεκόρ «πετάει» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index -BDI) που σκαρφάλωσε στις 4.560μονάδες, καταγράφοντας άνοδο 150 μονάδων από χθες Τρίτη και έπιασε επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2009.
Κέρδη καταγράφουν όλα τα μεγέθη πλοίων. Στα capesizes, που μεταφέρουν μέχρι και 180.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα ή άνθρακα ο μέσος ημερήσιος ναύλος άγγιξε τα 60.000 δολ. και έφτασε τα 59.715 δολ. Ανάλογα κινήθηκαν και τα μιαρότερα μεγέθη πλοίων.
Όπως επισημαίνει στον «ot.gr» ο κ. Γιάννης Παργανάς αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, η ανοδική κίνηση των ναύλων που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα είναι συνάρτηση πολλών επιμέρους παραγόντων, πέραν της γενικής τάσης αύξησης της ζήτησης στα commodities. Τις προηγούμενες ημέρες η αγορά των Capesize πλοίων στον Ειρηνικό κατέγραφε τις πιο μεγάλες αυξήσεις στους ναύλους λόγω του τυφώνα Chanthu στην Ανατολική Σινική Θάλασσα που επηρέαζε την προσφορά χωρητικότητας, ενώ παράλληλα ήταν σταθερή η ζήτηση αυστραλιανού σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα. Τα δρομολόγια στον Ειρηνικό αυξήθηκαν κατά 2.684 δολ. σε ημερήσια βάση στα 55.689 δολ. ενώ στον Ατλαντικό παρέμειναν σταθερά στα υψηλά επίπεδα των 64.440 δολ. την ημέρα. Και στα panamax όμως επισημαίνει η Intermodal η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε με ανοδική ρότα συνεχίζοντας μια δυναμική των προηγούμενων ημερών.
Στο όλο κλίμα βοήθησε και η επάνοδος της δραστηριότητας στον Κόλπο του Μεξικού αφού πέρασε ο τυφώνας Ida, ενώ τα πλοία μικρότερου μεγέθους επωφελήθηκαν από τις ανοδικές τάσεις στα μεγαλύτερα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης η αυξημένη δραστηριότητα για τα φορτία άνθρακα της Ινδονησίας όπως και ο ανοδικός όγκος συναλλαγών στον Κόλπο του Μεξικού.
Τέλος θετικά επέδρασε στους ναύλους η έλλειψη χωρητικότητας στα δρομολόγια του Ατλαντικού ειδικά για τα φορτία εκτός της περιοχής Ανατολικής Ακτής Νοτίου Αμερικής (ECSA).
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες