Καθώς οδεύουμε προς την καρδιά του καλοκαιριού έχει γίνει πλέον φανερό ότι η άρση των περιοριστικών υγειονομικών μέτρων λειτούργησε για τους πολίτες ως σύνθημα για ξεκινήσουν ένα ξέφρενο αγώνα ανάκτησης του χαμένου χρόνου – μιλάμε για δύο έτη απαγορεύσεων και εγκλεισμών λόγω Covid. Η ζήτηση του επιβατικού κοινού, κυρίως των Ευρωπαίων, για αεροπορικές μετακινήσεις είναι πρωτοφανής και κατέλαβε εξαπίνης και τελείως απροετοίμαστο τον ευρύτερο κλάδο. Οι ελλείψεις προσωπικού έχουν φέρει στα όριά τους αερομεταφορείς και αεροδρόμια, που αδυνατούν να διαχειριστούν τα στίφη των αδημονούντων να απογειωθούν.

Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Καλεί εργαζόμενους από την Τουρκία για τις ελλείψεις στα αεροδρόμια

Καθυστερήσεις

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων συχνά μετατρέπουν τη δίψα για φευγιό σε οργή κατά πάντων, δικαίων και αδίκων. Για κάποιους λαούς για τους οποίους η αταξία – πόσω μάλλον το χάος – αποτελεί έννοια ασύμβατη με την ιδιοσυγκρασία τους, η ανάγκη για άμεση θεραπεία του προβλήματος είναι επιτακτική. Η Γερμανία εν προκειμένω αποφάσισε να φέρει ξένους εργαζομένους για να τερματίσει το συντομότερο δυνατό τη χαοτική εικόνα με τις ατέλειωτες ουρές και τους εκνευρισμούς των επιβατών, που εμφανίζουν καθημερινά τα υποστελεχωμένα αεροδρόμιά της.

Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Νέο «μπλακ άουτ» στα αεροδρόμια – Ακυρώθηκαν 700 πτήσεις σε ένα 24ωρο

«Η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιτρέψει την είσοδο ξένου προσωπικού που χρειάζεται επειγόντως για προσωρινή εργασία στη Γερμανία κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών στον κλάδο των μεταφορών και κυρίως στα αεροδρόμια της χώρας», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας Χούμπερτους Χάιλ στην κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας «Bild».

Οι εργοδότες

«Οι εργοδότες θα πρέπει να αποζημιώσουν τους εργαζομένους από ξένες χώρες με βάση τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να παράσχουν σ’ αυτούς αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης για την περίοδο κατά την οποία θα τους απασχολήσουν», συνέχισε ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός, διαβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνησή του δεν πρόκειται να ανεχθεί την παραμικρή υπόνοια ότι η όλη πρωτοβουλία μπορεί να οδηγήσει σε ένα «κοινωνικό ντάμπινγκ».

Η κυβέρνηση του Βερολίνου δεν διευκρίνισε πόσοι αλλοδαποί θα κληθούν να πάνε και να ενισχύσουν τους εργαζόμενους στα αεροδρόμια. Αλλά, σύμφωνα με την «Bild», «θα πρόκειται για τετραψήφιο αριθμό ή τέλος πάντων για περισσότερους από χίλιους».

Θέλουν να ξεχάσουν την πανδημία

Όπως σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έτσι και στα γερμανικά η πλήρης αποκατάσταση των αεροπορικών συγκοινωνιών έπειτα από δύο χρόνια μεγάλων αναταράξεων, μείωσης προσωπικού και γενικότερης αναστάτωσης που συνδέεται με την πανδημία, δεν συνοδεύθηκε με την πρόσληψη νέων στελεχών. Τη γενικότερη κατάσταση της υποστελέχωσης επιδεινώνουν οι πολλές απουσίες προσωπικού που συνδέονται με επαναμολύνσεις από την Covid-19.

Διαβάστε επίσης: Αεροδρόμια: Οι απεργίες στη Ryanair έφεραν χάος και ακυρώσεις πτήσεων – Απεργίες και στους σιδηρόδρομους

Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου της Γερμανικής Οικονομίας, τα αεροδρόμια της χώρας για να εξυπηρετήσουν απρόσκοπτα την εκτιναχθείσα επιβατική κίνηση χρειάζονται άμεσες προσλήψεις περίπου 7.200 εργαζομένων, υπαλλήλων και εργατών. Αυτή η πρωτοφανής έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε διαδοχικές ακυρώσεις πτήσεων κυρίως της γερμανικής εταιρείας Lufthansa, σε μεγάλες ουρές στους ελέγχους ασφαλείας των αεροδρομίων και σε ασυνήθιστα χαώδεις καταστάσεις.

Η υπουργός Εσωτερικών Νάνσυ Φέιζερ (του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος) μιλώντας στην «Bild» διαβεβαίωσε ότι «δεν θα υπάρξουν παραχωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλεια, διευκρινίζοντας ότι οι «εργαζόμενοι που θα έρθουν από το εξωτερικό θα απασχοληθούν σε υπηρεσίες όπου παρατηρούνται τεράστιες ελλείψεις, όπως είναι για παράδειγμα στη διακίνηση των αποσκευών από τα αεροδρόμια στα αεροσκάφη».

Αυτή η κατάσταση προκαλεί «βίαιη ενόχληση» στους ταξιδιώτες, παραδέχθηκε η υπουργός Προστασίας των Καταναλωτών (και μέλος του συνεργαζόμενου στην κυβέρνηση Σολτς Κόμματος των Πρασίνων) Στέφι Λέμκε εκφράζοντας παράλληλα τη λύπη της γι’ αυτό. Η Λέμκε πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση «αναμένει από τις αεροπορικές εταιρείες να εκπληρώσουν τις νομικές τους υποχρεώσεις και να ικανοποιήσουν τα νόμιμα αιτήματα των επιβατών γρήγορα και δίχως γραφειοκρατία».

Βροχή οι αποζημιώσεις

Η γερμανίδα υπουργός αναφέρθηκε στην υποχρέωση των αεροπορικών εταιρειών να ενημερώνουν τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους και για το ότι οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους την τελευταία στιγμή.

Μιλώντας στην ημερήσια «Welt», πάντως, ο Ντέτλεφ Κάιζερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Lufthansa, προειδοποίησε ότι «δυστυχώς δύσκολα θα είναι δυνατό να επιτευχθεί βραχυπρόθεσμη βελτίωση στην κατάσταση που επικρατεί στις αερομεταφορές σ’ αυτή τη χρονική συγκυρία, δηλαδή μέσα στο καλοκαίρι».

Ο αξιωματούχος του γερμανικού αερομεταφορέα πρόσθεσε ότι η κατάσταση στον κλάδο αναμένεται να ομαλοποιηθεί ξανά το 2023. Η Lufthansa έχει ακυρώσει περισσότερες από 2.000 πτήσεις τις τελευταίες εβδομάδες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή