Επιστροφή στην αξιοποίηση του ανέμου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία είναι μία από τις λύσεις που εξετάζονται σε διεθνές επίπεδο από διάφορες ερευνητικές ομάδες και βιομηχανίες.
BIMCO: Την επόμενη δεκαετία θα διαλυθούν 15.000 πλοία (video)
Η βρετανική εταιρεία Anemoi, η οποία η οποία προήλθε από την ελληνική Blue Planet Shipping και η γαλλική Airseas είναι δυο εταιρείες που σχεδιάζουν συστήματα πρόωσης για πλοία με τη χρήση της αιολικής ενέργειας. Η πρώτη αξιοποιεί την τεχνολογία των περιστρεφόμενων κυλινδρικών αξόνων (Rotor Sail Technology) και η δεύτερη τα πτερύγια (wing) ή «χαρταετούς».
Η Anemoi κατασκευάζει συστήματα πρόωσης για μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοια, αξιοποιώντας τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία (κατάρτια). Η τεχνολογία βρίσκεται σε καλό δρόμο επισημαίνει εκπρόσωπος της εταιρείας και αποκαλύπτει ότι έχει παραγωγική δυνατότητα για την εγκατάσταση έως και 50 συστημάτων κυλινδρικών ιστίων ετησίως έως το τέλος του 2023.
Η εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει σήμερα στην παραγωγή 16 από τους μεγαλύτερους ρότορες διαμέτρου πέντε μέτρων που κυμαίνονται σε ύψος από 24 έως 35 μέτρα, με τους ψηλότερους να είναι κατάλληλοι για πλοία της κατηγορίας newcastlemaxes και VLOCs καθώς και για VLCCs.
Η απόφαση για την δραστηριότητα της Anemoi ως ξεχωριστή εταιρεία ελήφθη μόλις το 2019 και οι μεγαλύτεροι ρότορες δεύτερης γενιάς προβλέπεται να κάνουν εξοικονόμηση καυσίμων και εκπομπών στην περιοχή του 20% και πλέον, σύμφωνα με την εταιρεία
Ο διευθύνων σύμβουλος Kim Diederichsen δήλωσε στο TradeWinds σε συνέντευξή του ότι η εταιρεία συμμετέχει σε έναν αριθμό πολύ μεγάλων διαγωνισμών, πέραν των συμφωνιών που έχουν ήδη ανακοινωθεί με τις ναυτιλιακές Oldendorff Carriers και Berge Bulk για την τοποθέτηση ρότορων σε newcastlemaxes και Valemaxes.
Η τοποθέτηση «χαρταετών» σε πλοίο είναι η άλλη πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, που αξιοποιεί η εταιρεία Airseas, η οποία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι έχει εξελίξει σημαντικά το σύστημα Seawing. Πρόκειται για μια επιφάνεια πανιών 1000 τετραγωνικών μέτρων (πτερύγιο) που αξιοποιεί τη δύναμη του ανέμου για να έλκει τα πλοία. Με βάση τη μοντελοποίηση και τις προκαταρκτικές δοκιμές στην ξηρά, η Airseas εκτιμά ότι το σύστημα Seawing μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά μέσο όρο 20%.
Μέχρι τώρα, είχαμε επικυρώσει τις φάσεις απογείωσης, ανόδου, καθόδου και προσγείωσης του πανιού(wing). Κατά τη διάρκεια αυτής της τελευταίας φάσης, καταφέραμε να φέρουμε το πανί σε τέτοια θέσης τον ορίζοντα ώστε να μπορέσει ο «χαρταετός» να προσφέρει έλξη που θα βοηθήσει στην πρόωση του πλοίου, ανακοίνωσε πρόσφατα ο διευθυντής του έργου Mathieu Reguerre. Αυτό το τελευταίο ορόσημο είναι μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τις ομάδες τόσο επί του πλοίου όσο και στην ξηρά, οι οποίες εργάζονται ακούραστα για να μεταφέρουν αυτό το καινοτόμο σύστημα από την ιδέα στην πραγματικότητα, αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airseas Vincent Bernatets δήλωσε ότι ο σκοπός του Seawing είναι να παρέχει έλξη στα πλοία. Το να είμαστε σε θέση να το αποδείξουμε αυτό για πρώτη φορά είναι εξαιρετικά συναρπαστικό και είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώσαμε αυτό το βήμα.
Την περίοδο αυτή είναι σε εξέλιξη εργασίες που δοκιμάζουν το Seawing σε πραγματικά εμπορικά ταξίδια στον Ατλαντικό Ωκεανό. Οι δοκιμές αυτές διεξάγονται από μια ομάδα μηχανικών της Airseas επί του πλοίου, με την υποστήριξη της Louis Dreyfus Armateurs, η οποία διαχειρίζεται το πλοίο «Ville de Bordeaux», και της Airbus, η οποία ναυλώνει το πλοίο για τη μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών μεταξύ Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών.
Ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα, η Airseas σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο για την παραγωγή του Seawing το 2026 και αναπτύσσει επί του παρόντος ένα ειδικό βιομηχανικό τμήμα. Η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει 70 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του 2023, αυξάνοντας την ομάδα της από 120 σε 190 άτομα, καθώς προετοιμάζεται για την επιτάχυνση της παραγωγής του Seawing.
Πηγή: Έντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός