Συνεχίζονται, κάτω από δύσκολες συνθήκες, με ισχυρούς βορειοδυτικούς ανέμους 8 μποφόρ και κύματα ύψους τριών μέτρων, οι έρευνες για τον εντοπισμό των 13 μελών του πληρώματος, του φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Λέσβου.
Ναυτιλία: Βύθιση φορτηγού πλοίου νοτιοδυτικά της Λέσβου
Έως τώρα έχει εντοπιστεί και περισυλλεχθεί, από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, σώος ένας ναυτικός, αιγυπτιακής καταγωγής, ο οποίος έχει διακομιστεί στο Γενικό Νοσοκομείο της Μυτιλήνης και είναι καλά στην υγεία του.
«Από τις πρωινές ώρες ενημερωθήκαμε ότι είχαμε ναυάγιο φορτηγού πλοίου στην περιοχή του νησιού μας. Τεθήκαμε σε υψηλή ετοιμότητα ώστε να μπορέσουμε να περιθάλψουμε τους ναυαγούς. Ήδη έχει έρθει ένας ναυαγός. Είναι σε καλή κατάσταση, σύμφωνα με τους θεράποντες γιατρούς, και δεν εμπνέει καμία ανησυχία», ανέφερε μιλώντας στο «Νησί» ο διοικητής του νοσοκομείου, Γιώργος Καμπούρης.
Ωστόσο, καθώς περνούν οι ώρες, η αγωνία για την τύχη των υπόλοιπων συναδέλφων του κορυφώνεται, καθώς παραμένουν αγνοούμενοι.
Είχε φύγει από Αίγυπτο και είχε προορισμό την Τουρκία
Το πλοίο «Raptor», σημαίας Κομορών και μήκους περίπου 100 μέτρων, βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής (26/11) σε θαλάσσια περιοχή 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου.
Είχε αναχωρήσει, στις 22 Νοεμβρίου, φορτωμένο με αλάτι και 14 άτομα πλήρωμα (δύο υπηκόους Συρίας, έναν Ινδό και έντεκα Αιγύπτιους) από τη Δεκέλεια της Αιγύπτου. Προορισμός του ήταν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης.
Ο καπετάνιος, μετά τις 7:00 δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.
Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί.
Στην περιοχή βρίσκονται πέντε παραπλέοντα φορτηγά πλοία, ενώ έχουν αποπλεύσει τρία σκάφη του Λιμενικού Σώματος και έχουν απογειωθεί ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Ακόμα, έχει ενεργοποιηθεί και μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.
Ποιο ήταν το πλοίο που βυθίστηκε
Το «Raptor» ήταν πλοίo μεταφοράς γενικού φορτίου (general cargo). Ναυπηγήθηκε το 1984 και έπλεε με σημαία των Κομόρων. Η χωρητικότητα του και το βύθισμά του ήταν 6338 t DWT και 7.4 μέτρα αντίστοιχα.
Επίσης, το ολικό μήκος του (LOA) ήταν 106 μέτρα και το πλάτος του 16.62 μέτρα. Έδρα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του είναι ο Λίβανος.
Ο καπετάνιος, λίγο πριν χαθούν τα ίχνη του «Raptor», μετέδωσε σήμα κινδύνου «mayday» σε παραπλέοντα πλοία.
Τι σημαίνει όμως «mayday»;
Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».
Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες. Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά) σε κάποια παρόμοια φράση που ακούγεται κάτω από θορυβώδεις συνθήκες, και να διακρίνει μια πραγματική κλήση κινδύνου από ένα μήνυμα για την Πρωτομαγιά.
Η συνιστώμενη μορφή κλήση κινδύνου περιλαμβάνει τη λέξη «mayday» τρεις φορές ακολουθούμενο από το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.
Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, τη φύση της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και ο αριθμός των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους. Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.
Συνοπτικά μία κλήση «mayday»
- mayday, mayday, mayday, ΣΚΑΦΟΣ… (όνομα του σκάφους επαναλαμβάνεται τρεις φορές)
- mayday, Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ… (δίνει GPS συντεταγμένες γεωγραφικού πλάτους και μήκους ή διόπτευση (γωνία) σε μοίρες και απόσταση από ένα γνωστό σημείο)
ΈΧΩ… (πρόβλημα κατάσταση, όπως την πυρκαγιά, ναυάγιο, κλπ.) ΜΕ… (αριθμός) επιβαινόντων, ζητώ άμεση βοήθεια κτλ - mayday (όνομα σκάφους) OVER
Πηγή: in.gr
Latest News
Περισσότερα φάρμακα made in EU, παρακαλώ
Η Ευρώπη εξαρτάται από την Ασία και στον τομέα της παρασκευής φαρμάκων. Για να αλλάξει αυτό θα πρέπει να αποδεχθούμε ακριβότερα φάρμακα, εκτιμούν ειδικοί
Αποκάλυψη: «STOP» από το υπουργείο Οικονομικών στις «χρυσές αμοιβές» εκατοντάδων αστυνομικών
Νέα αναστάτωση στο εσωτερικό της ΕΛ.ΑΣ μετά τους αστυνομικούς των «δυο ταχυτήτων» ενώ συνεχίζεται διπλή έρευνα για τρυκ ένστολων με πληρωμές ξενοδοχείων
Στο στόχαστρο διαδηλωτών εργοστάσιο της Tesla - Επεισόδια και συλλήψεις στη Γερμανία
Οι διαδηλωτές για το κλίμα αντιδρούν στα σχέδια της Tesla για κοπή περίπου 250 στρεμμάτων δάσους προκειμένου να επεκταθεί το εργοστάσιό της
«Είναι πολλά τα λεφτά»: Τι θέλει η Wall Street στο Μπέβερλι Χιλς
Κεφάλαια 2,5 δισ. δολ. αναζητούν επενδύσεις - Η αναβίωση των deals στο συνέδριο του Milken
Βροχή τα πρόστιμα στις λεωφορειολωρίδες – Πάνω από 200 κλήσεις καθημερινά
Αστράφτουν τα φλας από τις κάμερες στις λεωφορειολωρίδες, με τα πρόστιμα να είναι εκατοντάδες καθημερινά.
Πέθανε ο δικηγόρος Ραμόν Φονσέκα – Ο ρόλος του στην υπόθεση των «Panama Papers»
Περίμενε την ετυμηγορία στη δίκη του
«Τυπική διαδικασία» η επανεκλογή του πρωθυπουργού Μισούστιν στη Ρωσία
Ο Ρώσος ηγέτης δεν έχει ουσιαστικά καμία αντιπολίτευση στο κοινοβούλιο
Η «ψυχροπολεμική σφήνα» του Σι στην Ευρώπη - Τα deals, το γιουάν και το γαλλικό κονιάκ
Τα επόμενα βήματα του κινέζου ηγέτη
Βροχές και καταιγίδες στις περισσότερες περιοχές της χώρας
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
Παραβιάσεις και υπερπτήσεις, το κόστος και ο κίνδυνος ατυχήματος – Ποια τα κέρδη του ενός έτους ηρεμίας
Οι κρίσεις προκαλούνται από ατυχήματα, υπογραμμίζει ο Γεραπετρίτης