Η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης των περισσότερων δρόμων της ολλανδικής πρωτεύουσας μειώθηκε στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, από τα σημερινά 50 χλμ/ώρα από την Παρασκευή. Το Άμστερνταμ εντάσσεται σε μια αυξανόμενη λίστα ευρωπαϊκών πόλεων που εγκαινιάζουν νέες προσπάθειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η γραφική πόλη προσπαθεί να εξισορροπήσει τον αντίκτυπο του αυξανόμενου πληθυσμού και του τουρισμού της στα περιορισμένα αυτοκίνητά της.
Από μια καμπάνια «Stay Away», που έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τους θορυβώδεις τουρίστες, μέχρι προτάσεις που στοχεύουν στον περιορισμό της κυκλοφορίας στο κέντρο, το Άμστερνταμ έχει λάβει συντονισμένα μέτρα φέτος για να κάνει τις γειτονιές του πιο κατοικήσιμες, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η πολύμηνη προσπάθεια μετάβασης σε νέες ταχύτητες προέρχεται από συνομιλίες με κατοίκους του Άμστερνταμ όπου τα δύο τρίτα λένε ότι η κυκλοφορία στη γειτονιά τους δεν είναι ασφαλής, ανέφερε ο δήμος σε ανακοίνωση. Ενώ κατά μέσο όρο περισσότερα από τρία σοβαρά ατυχήματα λαμβάνουν χώρα την ημέρα στην πόλη, το νέο όριο ταχύτητας μπορεί να μειώσει τέτοια περιστατικά έως και 30%, ανέφερε.
Οι στόχοι
Ο δήμος υποστηρίζει ότι το χαμηλότερο όριο ταχύτητας θα μειώσει στο μισό τον θόρυβο της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει στους οδηγούς να έχουν περισσότερο χρόνο για να ανταποκριθούν σε απροσδόκητες καταστάσεις.
Περίπου 4.500 νέες πινακίδες κυκλοφορίας έχουν ήδη. Οι δημόσιες συγκοινωνίες όπως τα τραμ και τα λεωφορεία θα συνεχίσουν να λειτουργούν με μεγαλύτερες ταχύτητες 50 χλμ/ώρα καθώς χρησιμοποιούν αποκλειστικές γραμμές.
Η απόφαση της πόλης να μειώσει τα όρια ταχύτητας δεν άρεσε σε ορισμένους ντόπιους. Το Άμστερνταμ έχει μετατραπεί σε μια «τρελή» πόλη και τα 30 χλμ/ώρα είναι για μοτοποδήλατα, ένας θυμωμένος κάτοικος ανάρτησε στο X, παλαιότερα γνωστό ως Twitter.
Το Άμστερνταμ ακολουθεί πόλεις όπως οι Βρυξέλλες, το Παρίσι και η Μαδρίτη που έχουν μειώσει την ταχύτητα των δρόμων τα τελευταία χρόνια. Ο δήμος είπε ότι θα αναπροσαρμόσει τα φανάρια για καλύτερη κυκλοφορία, ενώ σημείωσε ότι οι αυτοκινητιστές στις Βρυξέλλες δεν έχουν βιώσει μεγαλύτερο χρόνο ταξιδιού από όταν μειώθηκαν οι ταχύτητες εκεί το 2021.
Η ολλανδική πρωτεύουσα αναδείχθηκε η δεύτερη καλύτερη πόλη μετά το Ελσίνκι σε νέα κατάταξη της αστικής κινητικότητας τη Δευτέρα.
Latest News
Ποιος Ρώσος ολιγάρχης ζητά αποζημίωση μαμούθ 15 δισ. από το Λουξεμβούργο
Ο πρώτος ολιγάρχης που ζητά αποζημίωση για τις κυρώσεις σε βάρος του λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία
Ο «πόλεμος» των μενού των 5 δολαρίων - Η Burger King μπαίνει στο παιχνίδι
Οι αλυσίδες fast-food προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές
Οι «Παρασκευές από το σπίτι» έρχονται για να μείνουν - Κερδίζει έδαφος η υβριδική εργασία
Πώς αλλάζει το μεταπανδημικό πεδίο της αγοράς εργασίας
Μετά τη «σιωπηρή παραίτηση» οι «σιωπηρές διακοπές» - Το νέο όπλο στα χέρια των millennialls
Ορισμένοι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει να παίρνουν άδειες χωρίς να ενημερώσουν τα αφεντικά τους
Καμία ευρωπαϊκή φοροελάφρυνση - Τι ζητά η Γερμανία για Shein και Temu με στόχο τις χαμηλές τιμές
Τα προϊόντα που αγοράζονται διαδικτυακά από χώρες εκτός ΕΕ, δεν υπόκεινται σε τελωνειακούς δασμούς, εάν η αξία τους είναι κάτω από 150 ευρώ
Πανέτα (ΕΚΤ): Αυξάνεται η συναίνεση για την μείωση των επιτοκίων
Οι Ιταλικές τράπεζες πρέπει να φύγουν από τη Ρωσία, δήλωσε
Ο Ίλον Μασκ δημιουργεί έναν υπερυπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης
Ο Μασκ δήλωσε ότι θέλει να θέσει σε λειτουργία τον υπερυπολογιστή μέχρι το φθινόπωρο του 2025
Σε ποια χώρα είναι σχεδόν αδύνατο να πληρώσεις με μετρητά;
Είναι τόσο δύσκολο να πληρώνεις μετρητά στην Κίνα που η κυβέρνηση επέβαλε πρόστιμο σε ένα KFC επειδή δεν δεχόταν... χαρτονομίσματα
Άτακτη φυγή - Γιατί οι βουλευτές εγκαταλείπουν Σούνακ και Τόρις
Μέχρι στιγμής 78 Συντηρητικοί βουλευτές άνοιξαν την πόρτα της εξόδου από τους Τόρις
Τι ανησυχεί τους ψηφοφόρους στις Ευρωεκλογές
Θα προσέλθουν στις κάλπες με δύο βασικές ανησυχίες: τον υψηλό πληθωρισμό και τις αυξημένες τιμές των καυσίμων