Νέα άνοδο της τάξης του 3% καταγράφει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, την ώρα που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο στο καλάθι των καταναλωτών
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία στο +3,0% για το πρώτο τρίμηνο του 2024 (στοιχεία YTD έως 31 Μαρτίου 2024), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +2,7%.
Η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.
Ακρίβεια: Τα τρικ για να ξοδεύετε λιγότερα χρήματα στο σούπερ μάρκετ
Οι κατηγορίες
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, παρατηρούμε ότι τόσο στα Τρόφιμα & Ποτά, όσο και στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στην μεγάλη κατηγορία της Φροντίδας του Σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά -1,7%, με την μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.
Ιδιωτική ετικέτα
Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.
Τέλος, σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο «καλοκαιρινών κατηγοριών» όπως είναι τα παγωτά (+21,0%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπύρες (+12,7%) & τα νερά (+10,4%).
Latest News
Optima Bank: Την 1η Ιουλίου η καταβολή του μερίσματος
Στο επίκεντρο της ΓΣ των μετόχων το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της τράπεζας
Σε κάμψη η κατανάλωση - Πτώση 2,9% στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Μάρτιο [Γραφήματα]
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι - Η κατάσταση που επικρατεί στις Περιφέρειες
Υπόθεση «Γιαννίτση»: Τι ισχύει με τα σχολικά γεύματα και πώς γίνονται οι αναθέσεις
Τι λέει το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στον «ΟΤ»
Έπεσαν οι υπογραφές Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην Intrum
Τι ανέφερε ο πρόεδρος και CEO Γιώργος Γεωργακόπουλος
Νέο κοίτασμα αερίου στην Αίγυπτο εντόπισε η Εnergean
Aυτήν την φορά στην Αίγυπτο
Η ασφάλεια και προστασία των εργαζομένων, πρωταρχικός στόχος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
Εξειδικευμένες πρωτοβουλίες και ενέργειες, που αφορούν σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας
«Βρέχει»… εξαγορές και placements – Τι ευκαιρίες βλέπουν οι επενδυτές
Νέο ρεκόρ deals προβλέπουν οι αναλυτές το 2024 – Καταλύτης το Ταμείο Ανάκαμψης
Τριψήφια αύξηση εσόδων και EBITDA για την IDEAL - Εξετάζει νέες εξαγορές
«Αξιολογούμε τώρα μια σειρά ενδιαφερόντων ευκαιριών, σε διαφορετικούς τομείς», δηλώνει ο κ. Παπακωνσταντίνου
Σε εξαγορές αιολικών επικεντρώνει τη στρατηγική της στις ΑΠΕ η ΔΕΗ
Γιατί αναλυτές βλέπουν τη δημόσια επιχείρηση να επικεντρώνει το επενδυτικό της ενδιαφέρον σε χαρτοφυλάκια με αιολικά πάρκα
Η Motor Oil μεγαλώνει, η Ελλάκτωρ αλλάζει ρότα… - Σε τροχιά deal για την Ηλέκτωρ
Πώς το πιθανό deal για την Ηλέκτωρ μετασχηματίζει τους δύο ομίλους