Ο ανταγωνισμός

Οι μεγαλύτεροι ιδιώτες πάροχοι στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας είναι η Protergia της Mytilineos, η Ήρων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Elpedison των Helleniq Energy και Edison.

Και η αλήθεια είναι πώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των τριών παικτών στην αγορά είναι σκληρός. Η μάχη για την κυριαρχία στα μερίδια των νοικοκυριών κι επιχειρήσεων περιλαμβάνει προσφορές, δώρα, εκπτώσεις και τιμολόγια.

Δίπλα, δίπλα

Είναι σπάνιο, λοιπόν, να δει κανείς τους επικεφαλής των τριών παρόχων να βρίσκονται στο ίδιο τραπέζι.

Πολύ πιο σπάνιο να δει κανείς του επικεφαλής των ομίλων τον κ. Ευάγγελο Μυτιληναίο, τον κ. Γιώργο Περιστέρη και τον κ. Ανδρέα Σιάμισιη όχι απλά να συμμετέχουν σε μία εκδήλωση αλλά να κάθονται και ο ένας δίπλα στον άλλον.

Κι όμως αυτό συνέβη χθες το βράδυ.

Η Protergia

Η Protergia διοργάνωσε εκδήλωση στον Πειραιά όπου παρουσίασε το νέο λογότυπο της – έναν ήλιο – και ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος είχε προσκαλέσει και τους ανταγωνιστές του. Και εκείνοι, οι κ.κ. Περιστέρης και Σιάμισιης ανταποκρίθηκαν και βρέθηκαν να κάθονται στην πρώτη σειρά. Στη μέση ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos, εξ αριστερών του ο πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και εκ δεξιών του ο CEO της Helleniq Energy.

Ο κ. Μυτιληναίος

Ο κ. Μυτιληναίος ανεβαίνοντας στη σκηνή που είχε στηθεί για τις ανάγκες της παρουσίασης της νέας εταιρικής ταυτότητας της Protergia αναφέρθηκε στην παρουσία των κ.κ. Περιστέρη και Σιάμισιη στη χθεσινή εκδήλωση. Και επισήμανε: «Μας τίμησαν οι επικεφαλής των δύο μεγαλύτερων ανταγωνιστών μας, κάτι που αποτελεί δείγμα πολιτισμού. Αν και πολεμάμε ο καθένας για το μερίδιο του αυτό είναι μια ευγενής άμιλλα και δεν γίνεται με όρους κακού ανταγωνισμού. Γιώργο και Ανδρέα σας ευχαριστώ που μας τιμήσατε με την παρουσία σας», κατέληξε ο επικεφαλής της Mytilineos.

Στη Βουλή

Αύριο, όπως έχετε ενδεχομένως ενημερωθεί – εγώ έκανα ότι μπορούσα! – συζητείται στη Βουλή, λίγο πριν από final four, το πρόβλημα της ακρίβειας. Την πρόταση την έκανε προ καιρού ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και την … «αγόρασε» ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Αρχικά. Την ημερομηνία την όρισε το προεδρείο της Βουλής. Στο κατάλληλο timing για να μπορέσει να την … παρακολουθήσει ο κόσμος, ενόψει των εκλογών! Εξαιρετικά. Παρ΄ όλα αυτά όμως το Μέγαρο Μαξίμου παίρνει και τα μέτρα του. Διότι στη Βουλή θα είναι όλοι εναντίον ενός!

Μαζεύει … επιχειρήματα

Κι όπως αντιλαμβάνεστε, ακόμη και για το … θεαθήναι, πρέπει ο πρωθυπουργός να έχει στα χέρια του ορισμένα επιχειρήματα. Σ΄ αυτό το πλαίσιο εστάλη η επιστολή στην «Αγαπητή Ούρσουλα…» – εντάξει ήταν λίγο … ξινή απάντηση, αλλά τι να κάνουμε, αυτά έχουν οι γερμανοί. Δεν διαθέτουν το μεσογειακό ταμπεραμέντο της θερμότητας! Εν πάση περιπτώσει η επιστολή και η απάντηση του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι το ένα επιχείρημα, το δεύτερο, επιχείρημα δόθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα χθες το μεσημέρι. Ποιο είναι το πρόστιμο που επέβαλε σε μία ακόμη θυγατρική εταιρεία πολυεθνικού ομίλου. Στη Henkel Ελλάς ΑΒΕΕ. Συμπτωματικά είναι θυγατρική του ομώνυμου γερμανικού ομίλου. Δεν πιστεύω να έχουμε άλλα….

Νιώθουν αβεβαιότητα

Εν τω μεταξύ χθες η NielsenIQ , η γνωστή εταιρεία ερευνών αγοράς ανακοίνωσε τα στοιχεία ορισμένων τελευταίων ερευνών της. Που είναι πολύ ενδιαφέροντα και αποκαλύπτουν τι συμβαίνει στην αγορά. Η μάλλον τις τραβάει ο έρμος ο καταναλωτής. Σύμφωνα με τις έρευνες της «το 2024 συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν»!

Το 53%

Μάλιστα το «53% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%). Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή». Σωστό!

Στην ιδιωτική ετικέτα

Ετσι «τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%». Μάλιστα. Και τροφή για σκέψη «ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες». Ανευ σχολίων….

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories