Η Xiaomi φτιάχνει smartphones, η Haier πλυντήρια ρούχων, η Evergrande διαμερίσματα. Τώρα, όλοι αυτοί θέλουν να εμπλακούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η είσοδος από εταιρείες που δεν έχουν κατασκευάσει αυτοκίνητα ποτέ πριν, ίσως συμβάλει στην αναμόρφωση της βιομηχανίας, όμως θα καταστήσει την επερχόμενη συγκέντρωση της αγοράς αυτοκινήτου ακόμη πιο επώδυνη.

Οι επενδυτές που κυνηγούν την επόμενη μεγάλη ευκαιρία στην τεχνολογία έχουν τροφοδοτήσει την παγκόσμια φούσκα του καθαρού αυτοκινήτου. Η τάση αυτή πρωτοπορεί στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να σχηματίσει έναν κλάδο ηλεκτρικού αυτοκινήτου-παγκόσμιου ηγέτη. Μαζί με τις δεκάδες ανταγωνίστριες της Tesla, όπως οι εισηγμένες στη Ν.Υόρκη Nio, Xpeng και Li Auto –με συνολική κεφαλαιοποίηση άνω των 100 δις δολαρίων- εταιρείες από άσχετους κλάδους συσσωρεύονται στη να νέα εγχώρια βιομηχανία η οποία πούλησε μόλις 1,2 εκατ αυτοκίνητα το 2020, σε σύγκριση με τις πωλήσεις των 9,4 εκατομμυρίων σπορ αυτοκινήτων.

Παρ΄ ότι σήμερα είναι πιο ακριβά, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι μηχανικά πιο απλά σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στην αυγή της εποχής του αμερικανικού αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τους άλλους τύπους κατά 10 προς ένα, όπως επισημαίνει ο Τζέιμι Κάτεργουντ, συγγραφέας του blog Investor Amnensia. Ορισμένοι νεόκοποι, όπως οι Foxconn και Xiaomi, ίσως δουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως εμπορευματοποιημένες πλατφόρμες για λογισμικό και επεξεργαστές ώστε να προσθέσουν αξία καθιστώντας τα πιο καθαρά και εξυπνότερα.

Ο κινεζικός τομέας, υπερπλήθης με κρατικούς δεινόσαυρους, είναι ώριμος για ενοποίηση. Όμως, ο ενθουσιασμός των επενδυτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθυστέρησε αυτή την τάση με αποτέλεσμα σήμερα ένας υπερβολικά μεγάλος αριθμός παικτών να οδηγούν τις τιμές των εξαρτημάτων ψηλότερα, ενώ ήδη είναι αισθητή η στενότητα στην αγορά επεξεργαστών. Οι ταχύτεροι ρυθμοί με τους οποίους χρηματοδοτείται η αγορά αυτή θα δυσκολέψει τους μικρότερους παίκτες να παραμείνουν στην αγορά.

Υπάρχει αιτία γιατί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, που κάποτε ήταν γεμάτη από μικρούς κατασκευαστές, κυριαρχείται σήμερα από γίγαντες. Η κερδοφορία στην κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί οικονομίες κλίμακας, λειτουργική ευελιξία και ισχυρά δίκτυα διανομής και εξυπηρέτησης. Σε αντίθεση με τα smartphones και άλλες λευκές συσκευές, η κατασκευή αυτοκινήτων εμπεριέχει υπαρκτούς οικονομικούς κινδύνους από σχεδιαστικές αποτυχίες και κενά στον έλεγχο ποιότητας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να χρειάζονται ισχυρούς προφυλακτήρες. Ακόμη και έτσι, θα χρειαστεί χρόνος να χτίσει κάποιος φήμη για ποιότητα και το σχεδιασμό αυτοκινήτων που ο κόσμος θα θέλει να οδηγήσει. Παρά τον ενθουσιασμό της χρηματιστηριακής αγοράς σχετικά με την εξωτερική επίδραση, η Tesla και η General Motors κυριαρχούν στις πωλήσεις καθαρών αυτοκινήτων στην Κίνα.

Είναι πιθανόν οι μελλοντικοί πρωταθλητές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναδυθούν από τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά ή τα ακίνητα, φέρνοντας τα πάνω κάτω στη βιομηχανία. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν είναι πιθανό. Σε κάθε περίπτωση, πολύ χρήμα θα χαθεί στο δρόμο μπροστά μας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green