Ανοδικά κινήθηκαν τα έσοδα ναυτιλιακής εταιρείας με πλοία μεταφοράς υγραερίου, StealthGas, στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ωστόσο τα αυξημένα λειτουργικά κόστη των πλοίων, λόγω λήξης ναυλώσεων bareboat, ανόδου της τιμής των καυσίμων και έκτακτων επιβαρύνσεων, περιόρισαν την κερδοφορία της εισηγμένης στον Nasdaq εταιρείας του Χάρη Βαφειά.
Τα έσοδα του δευτέρου τριμήνου ανήλθαν στα 39,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 τα κέρδη όμως μειώθηκαν στα 1,6 εκατ. δολαρίων, έναντι καθαρών εσόδων 8,9 εκατ. δολαρίων του δευτέρου τριμήνου του 2020.
Επιδόσεις
Οι επιδόσεις μας το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους επηρεάστηκαν από δύο αντικρουόμενα γεγονότα, τα βελτιωμένα έσοδα σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος, λόγω της αύξησης των τιμών του πετρελαίου αλλά και την αύξηση του κόστους για την διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας Covid 19 σημείωσε μιλώντας σε teleconference με τους αναλυτές διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Χάρης Βαφειάς, ο οποίος εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα θα αυξηθεί η ζήτηση υγραερίου στην Ασία και Ευρώπη.
Παρόλο που η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να επιμένει, καταφέραμε να περιορίσουμε την έκθεση μας σε πραγματικό χρόνο σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και το πιο σημαντικό, να μειώσουμε τις εμπορικές προσλήψεις. Ωστόσο, εξακολουθήσαμε να έχουμε υψηλό κόστος ταξιδιού, επηρεασμένο επίσης από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Επιπλέον, αντιμετωπίσαμε υψηλά λειτουργικά κόστη και έξοδα αποβάθρας λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Κόστος λειτουργίας
Τα κόστη λειτουργίας αυξήθηκαν καθώς έληξε και η bareboat ναύλωση πέντε πλοίων της εταιρείας, τα οποία εντάχθηκαν και πάλι στον στόλο της. Να σημειωθεί ότι από τα 42 πλοία που περιλαμβάνονται τον στόλο της StealthGas τα πέντε είναι σε bareboat, 32 απασχολούνται με time charter ναύλωση και πέντε απασχολούνται στην spot αγορά. Όπως τόνισε ο κ. Βαφειάς μειώθηκε η έκθεση του στόλου στην spot αγορά καθώς ολοκληρώθηκαν με επιτυχία εννέα νέες ναυλώσεις και επεκτάσεις ναύλωσης. Επίσης σε 16 πλοία ολοκληρώνονται οι ναυλώσεις περιόδου τους μέχρι το τέλος του 2021, κάτι που θα ήταν ευκαιρία ανάκαμψης σε περίπτωση βελτίωσης της αγοράς.
Αναφορικά με την ζήτηση υγραερίου ο κ. Βαφειάς επικαλέστηκε ανάλυση της Poten & Partners, που προβλέπει αύξηση της ζήτησης για υγραέριο για τα επόμενα χρόνια. Οι κινεζικές εισαγωγές θα προωθηθούν κυρίως από τον πετροχημικό τομέα, ο οποίος αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών υγραερίου κατά 8% μέχρι το τέλος του 2022 και στην Ευρώπη. Πάντως η πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 λόγω της παραλλαγής Delta μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης και κατά συνέπεια πτώση των τιμών πετρελαίου και υγραερίου.
Προσφορά
Από την πλευρά της προσφοράς του στόλου το 31% είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, γεγονός που αναμένεται να ενισχύσεις τις τάσεις διάλυσης γηραιότερου στόλου. Ήδη από τις αρχές του έτους καταγράφηκε η διάλυση έξι πλοίων. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν 19 πλοία υπό ναυπήγηση τα οποία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2023.
Τέλος η StealthGas ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην πώληση δυο μικρών LPG Carriers καθώς όπως διευκρίνισε ο κ. Βαφειάς και τα δύο αυτά πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 3.500 κυβικών μέτρων, και τα όποια κέρδη τους θα ήταν φτωχά, ενώ συμπλήρωσε ότι το νεότερο πλοίο θα παραδοθεί αργότερα και συνεπώς μπορεί να αξιοποιηθεί στην περίπτωση που η αγορά βελτιωθεί προς το τέταρτο τρίμηνο του έτους.
Τέλος απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τυχόν συγχώνευση με άλλη εταιρεία του κλάδου προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερο μέγεθος ο κ. Βαφειάς απάντησε ότι «δεν γνωρίζει» και εξήγησε ότι αν δούμε καλή αξία σε μια τέτοια κίνηση, σίγουρα, θα ληφθεί υπόψη από το διοικητικό συμβούλιο. Σχολιάζοντας τις πρόσφατες συγχωνεύσεις στον κλάδο συμπλήρωσε ότι πρέπει να περάσουν δυο με τρία χρόνια μέχρι να εκτιμηθούν σωστά. Σε γενικές γραμμές, όσο μεγαλύτερο, τόσο το καλύτερο. Η StealthGas έχει έναν πολύ μεγάλο στόλο από μόνης της είπε και πρόσθεσε ότι «επομένως, δεν είναι απαραίτητο να συγχωνευτούμε για να είμαστε μεγάλοι. Πρέπει να έχει νόημα ως προς τους αριθμούς και ως προς την αξία».
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda