Το Facebook και το Instagram συγκεντρώνουν στοιχεία για νέους κάτω των 18 ετών χρησιμοποιώντας λογισμικό που καταγράφει τις διαδικτυακές δραστηριότητες των χρηστών, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η μητρική εταιρεία των δύο εταιρειών είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα επιτρέπει σε διαφημιστές να στοχεύουν νεαρούς χρήστες βάσει τριών κατηγοριών μόνο – ηλικία, φύλο και τοποθεσία – αντί για ένα ευρύ φάσμα επιλογών, μεταξύ των οποίων και τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Ομως έρευνα έδειξε ότι το Facebook και το Instagram συνεχίζουν τη χρήση του λογισμικού, γνωστού ως conversion API, το οποίο συγκεντρώνει πληροφορίες για όλες τις κινήσεις των εφήβων στο Διαδίκτυο.
Η εταιρεία Meta, ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram, αρνείται ότι τα στοιχεία χρησιμοποιούνται από το αλγοριθμικό σύστημά της προκειμένου να στοχεύει διαφημιστικά νέους κάτω των 18 ετών.
Ομως η συγκέντρωση προσωπικών στοιχείων εντοπίστηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση Global Action Plan, τη Reset Australia, η οποία ζητά μεταρρυθμίσεις στους κανονισμούς που ισχύουν για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, και τη Fairplay, η οποία κάνει εκστρατεία εναντίον της χρήσης τέτοιων διαφημιστικών μεθόδων που στοχεύουν ανηλίκους.
Σε ανοιχτή επιστολή προς τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, διευθύνοντα σύμβουλο της Meta, 44 ομάδες υπεράσπισης δικαιωμάτων προέτρεψαν τον ιδρυτή του Facebook να ακυρώσει τη συλλογή δεδομένων, λέγοντας ότι χρησιμοποιούνταν για την ενεργοποίηση της «παρακολούθησης διαφημίσεων» για νέους χρήστες. Στην επιστολή προστίθεται: «Η αντικατάσταση της «στόχευσης που επιλέγεται από διαφημιστές» με τη «βελτιστοποίηση που επιλέγεται από ένα σύστημα παράδοσης μηχανικής μάθησης» δεν αποτελεί βελτίωση για τα παιδιά, παρά τους ισχυρισμούς του Facebook τον Ιούλιο. Το Facebook εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγει για τους νέους, προκειμένου να προσδιορίσει ποια παιδιά είναι πιο πιθανό να είναι ευάλωτα σε μια συγκεκριμένη διαφήμιση».
Στους υπογράφοντες την επιστολή περιλαμβάνονται το 5Rights, μια οργάνωση η οποία κάνει εκστρατεία για αυστηρότερους διαδικτυακούς ελέγχους για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το Κέντρο Ψηφιακής Δημοκρατίας που εδρεύει στις ΗΠΑ.
Στη νέα έρευνα για το Facebook δημιουργήθηκαν τρεις ψεύτικοι λογαριασμοί – για έναν 13χρονο και δύο 16χρονους. Οι ερευνητές μπόρεσαν να δουν τα δεδομένα που συγκέντρωσε το λογισμικό της εταιρείας σε Facebook, Instagram και Messenger, καθώς οι «χρήστες» επισκέπτονταν ιστοσελίδες όπως τοπικές εφημερίδες και ιντερνετικά καταστήματα ρούχων.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν: «Το Facebook μπορεί να συλλέγει δεδομένα από άλλες καρτέλες και σελίδες του προγράμματος περιήγησης που χρησιμοποιούν τα παιδιά και να συγκεντρώνει πληροφορίες, όπως σε ποια θέματα κάνουν κλικ, ποιους όρους αναζητούν και ποια προϊόντα αγοράζουν ή βάζουν στο καλάθι τους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος αποθήκευσης αυτού του είδους των δεδομένων, εκτός από την τροφοδοσία του συστήματος προβολής διαφημίσεων».
Ο Τζο Οσμπορν, εκπρόσωπος της Meta, δήλωσε: «Είναι λάθος να λέμε ότι επειδή εμφανίζουμε δεδομένα στα εργαλεία διαφάνειας χρησιμοποιούνται αυτόματα για διαφημίσεις. Δεν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους ιστότοπους και τις εφαρμογές των διαφημιζομένων και των συνεργατών μας για την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών.
Ο λόγος που αυτές οι πληροφορίες εμφανίζονται στα εργαλεία διαφάνειας είναι επειδή οι έφηβοι επισκέπτονται ιστότοπους ή εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα επιχειρηματικά μας εργαλεία. Θέλουμε να παρέχουμε διαφάνεια στα δεδομένα που λαμβάνουμε, ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιούνται για εξατομίκευση διαφημίσεων».
Latest News
Πάνω από 24.000 Ακαδημαϊκές Ταυτότητες «κατέβηκαν» στο Gov.gr Wallet
Συνολικά μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.508.670 δελτία αστυνομικής ταυτότητας,
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»
O CEO του TikTok περνά στην αντεπίθεση - «Δεν φεύγουμε από τις ΗΠΑ»
Η υπογραφή Μπάιντεν στο σχετικό νομοσχέδιο ουσιαστικά ορίζει προθεσμία για την πώληση στις 19 Ιανουαρίου - μία ημέρα πριν από τη λήξη της θητείας του
Η Microsoft μέσω AI κερδίζει μερίδια αγοράς και στο cloud
Τι αναμένεται να δείξουν τα οικονομικά αποτελέσματα των τεχνολογικών κολοσσών των ΗΠΑ
Η Qualcomm μπαίνει και επισήμως στα... χωράφια των Intel και AMD
Η Qualcomm θεωρεί τα X Elite και X Plus άκρως ανταγωνιστικά και απέναντι στα τσιπ M3 της Apple
Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα