Μια διαδικτυακή συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 3/12/2021 ύστερα από πρωτοβουλία του Shanghai Lujiazui Financial City Development Bureau και της εταιρίας XRTC Business Consultants, με την υποστήριξη της China Classification Society και τη συμμετοχή του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος καθώς και εκπροσώπων του ναυτιλιακού cluster.
Στη συζήτηση συμμετείχαν από Κινεζικής πλευράς οι κ.κ. Yang Chao (Deputy Head of Pudong New Area/Deputy Director of Shanghai Free Trade Zone), Wang Yong (Representative of the Investment Promotion Center of the Lingang Special Area of the Shanghai Pilot Free Trade Zone Management Committee), Sun Yougang και Yuan Zhifeng (Deputy Directors of Lujiazui Administration Bureau), Captain Zhang (V-Ships China), Tang Minjie (Deputy General Manager of Shanghai Branch of CCS). Από Ελληνικής πλευράς συμμετείχαν εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιριών και οργανισμών.
Ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες αναφέρθηκε στη σημασία του διαλόγου των ναυτιλιακών κέντρων Ελλάδας και Κίνας ύστερα από την μακρά περίοδο της πανδημίας και των προβλημάτων που δημιούργησε. Ευελπιστώντας ότι ο μαζικός εμβολιασμός θα επιφέρει τα προσδοκόμενα αποτελέσματα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι βρισκόμαστε σε μία περίοδο όπου η λέξη κλειδί είναι η «επανεκκίνηση».
O κ. Yang Chao στο καλωσόρισμά του έκανε μια εισαγωγή για την πρόοδο στην κατασκευή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Κέντρου της Σαγκάης, καθώς και τις σχετικές πολιτικές της Κεντρικής Κυβέρνησης της Κίνας για την υποστήριξη της μεταρρύθμισης της Νέας Περιοχής Pudong, καλώντας τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύσουν στο Pudong.
Ο κ. Wang Yong παρουσίασε τα καινούρια σχέδια του Shanghai Lujiazui Financial City Development Bureau σε μια προσπάθεια αναβάθμισης των προϊόντων που μπορεί να παρέχει η πρωτεύουσα της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Κίνας το Shanghai Pudong New District, όπου εκατοντάδες μεγάλες εταιρίες με ενεργητικό δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν την έδρα τους μαζί με χρηματοδοτικούς οργανισμούς, εταιρίες υπηρεσιών και εμπορίου όπως και χρηματιστήρια.
Το Pudong αποτελεί έναν κόμβο παγκοσμίου επιπέδου που αποτελείται από λιμάνια, αεροδρόμια και ακτές έχοντας συγκεντρώσει 10.400 εγχώριες και ξένες ναυτιλιακές εταιρείες που συμμετέχουν σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή αλυσίδα υπηρεσιών. Η ετήσια δυναμικότητά του για το 2020 είναι 39,09 εκατομμύρια TEU, κατατάσσοντας το λιμάνι της Σαγκάης στην πρώτη θέση ως το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο για 11 συναπτά έτη.
Περισσότεροι από 100.000 αλλοδαποί έχουν εγκατασταθεί στο Pudong, μια περιοχή που έχει προσελκύσει, τον μεγαλύτερο αριθμό κεντρικών γραφείων πολυεθνικών εταιριών (359), τη μεγαλύτερη κλίμακα ξένων επενδύσεων (περίπου $9,4 δις μέσα στο 2020) καθώς και τις υψηλότερες αποδόσεις σε αυτές.
Η Pudong πρωτοστάτησε στην προώθηση της κατασκευής μιας πιλοτικής ζώνης ελεύθερου εμπορίου στη χώρα. Είναι η περιοχή της Σαγκάης στην οποία η κινεζική κεντρική κυβέρνηση έχει δώσει τα απαραίτητα εργαλεία για την ανάπτυξη ενός διεθνούς χρηματοοικονομικού και ναυτιλιακού κέντρου και ενός διεθνούς ναυτιλιακού και που θα μπορέσει να προσφέρει περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες για εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες που θα επενδύσουν στην Pudong.
Ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Πατέρας αναφέρθηκε στη μακρά ιστορία των δύο λαών και στην συνεργασία τους στο ναυτιλιακό τομέα η οποία πάντα ήταν επωφελής και για τις δυο πλευρές βασιζόμενη στην κοινή αλληλοκατανόηση και εμπιστοσύνη. Η μακρόχρονη συνεργασία των Ελλήνων εφοπλιστών με τα κινέζικα ναυπηγεία καθώς και η επιτυχημένη επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, η οποία τον ανέβασε στην 5η θέση της Ευρωπαϊκής κατάταξης λιμένων αποδεικνύουν ότι οι μελλοντικές συνεργασίες με την Κίνα μπορεί να βασίζονται μόνο στην επιτυχία.
Ο κ. Πάνος Λασκαρίδης στην τοποθέτησή του τόνισε ότι η εταιρία του έχει μεγάλη εμπειρία από τη συνεργασία της με την Κίνα αφού έχει ολοκληρώσει την κατασκευή 35 πλοίων έχοντας επίσης ιδρύσει έναν μεγάλο αριθμό εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Κίνα. Στο γενικότερο πλαίσιο, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν χτίσει περίπου 1.300 πλοία συνολικής αξίας $60 δις. Επισημαίνοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας ξένος επενδυτής αναφέρθηκε στην έλλειψη εμπιστοσύνης στο νομικό πλαίσιο της χώρας αφού παρά το γεγονός ότι το Αγγλικό Δίκαιο είναι αποδεκτό, οι αποφάσεις των Αγγλικών δικαστηρίων δεν γίνονται δεκτές. Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν όμως και οι Κινέζικες επενδύσεις στην Ελλάδα εξαιτίας της Ελληνικής γραφειοκρατίας και συγκεκριμένων πολιτικών θέσεων. Ως παράδειγμα ανέφερε την Cosco και την εγκατάστασή της στην Ελλάδα ενώ διατύπωσε την πεποίθηση ότι οι δύο πλευρές μπορούν να αντιμετωπίσουν τα οποιαδήποτε τέτοια προβλήματα με αποφασιστικότητα προκειμένου να τα επιλύσουν και να συνεχίσουν την συνεργασία τους.
Ο κ. Χάρης Βαφιάς καλωσορίζοντας την πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή αυτής της διαδικτυακής συνάντησης, τόνισε ότι μόνο μέσω του διαλόγου μπορούν οι δύο μεγάλες ναυτιλιακές χώρες να βελτιώσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια δημιουργώντας νέες ευκαιρίες.
Ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, εκδήλωσε την πεποίθηση ότι ο διάλογος μεταξύ του ΝΕΕ και του Shanghai Lujiazui Financial City Development Bureau αλλά και όλης της ναυτιλιακής κοινότητας θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και οπωσδήποτε θα δώσει μεγάλη ώθηση ανάπτυξης στις διμερείς ναυτιλιακές σχέσεις, σε μία εποχή που τα στελέχη της αγοράς προετοιμάζονται για τις νέες συνθήκες συνεργασιών στο νέο περιβάλλον που δημιουργήθηκε από την πανδημία.
Η XRTC Business Consultants είναι πρωτοπόρος στη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών κυρίως στον τομέα χρηματοδότησης και ανάπτυξης επιχειρηματικών συνεργασιών τόνισε ο κ. Ξηραδάκης ο οποίος επεσήμανε ότι υπάρχει χώρος για να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος από την πανδημία στη συνεργασία των δύο χωρών.
Ο Αντιπρόεδρος του Ν.Ε.Ε κ. Γιώργος Αλεξανδράτος εκδήλωσε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για τη διαρκή και γόνιμη συνεργασία τόσο των δύο χωρών η οποία όπως υπενθύμισε άρχισε από τη θάλασσα όταν οι Έλληνες πλοιοκτήτες μετέφεραν με τα πλοία τους στη Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας (ΛΔΚ) αγαθά, παρέχοντας πολύτιμη υποστήριξη στον λαό παρά το εμπάργκο που είχαν επιβάλλει οι δυτικές χώρες μετά την ίδρυση της ΛΔΚ. Προσκάλεσε δε τους εκπροσώπους του Shanghai Lujiazui Financial City Development Bureau, να παραβρεθούν στην έκθεση των Ποσειδωνίων το καλοκαίρι του 2022 και να συναντηθούν με το προεδρείο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, πρόσκληση την οποία αποδέχτηκε ο κ. Yang Chao με ιδιαίτερη χαρά.
Στην αποφώνησή του ο κ. Yang Chao, αφού ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες, τόνισε ότι οι πολύτιμες πληροφορίες που έλαβε από αυτή τη διαδικτυακή συνάντηση θα βοηθήσουν στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των δύο ναυτιλιακών κέντρων. Τόνισε ότι η δημοσίευση των νέων μέτρων από την Κεντρική κυβέρνηση της χώρας για τη μεταρρύθμιση και την εξέλιξη του Pudong, καθιστούν την τελευταία, μια περιοχή όπου επιχειρήσεις απ’ όλον τον κόσμο θα μπορούν να επενδύσουν με ασφάλεια και υψηλές αποδόσεις. Σε αυτά τα νέα μέτρα συμπεριλαμβάνονται οι αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς, στις θεσμικές μεταρρυθμίσεις και στην ανάθεση νομοθετικής εξουσίας στο Pudong.
Καλώντας τις Ελληνικές εταιρίες να παρουσιάσουν συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχέδια απεύθυνε πρόσκληση να επισκεφθούν τη Σαγκάη τόσο στην περίοδο της Διεθνούς έκθεσης Shanghai Import Export Exhibition όσο και οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία προκειμένου να ξεναγηθούν στις νέες υποδομές.
κ.κ. Γ. Πατέρας, (Πρόεδρος, ΝΕΕ), Π. Λασκαρίδης (Laskaridis Group), Χ. Βαφειάς- (Stealth Maritime), Γ. Αλεξανδράτος (Αντιπρόεδρος ΝΕΕ), Δ. Αγιακάτσικας (Diana Shipping), Χ. Σημαντώνης (Πρόεδρος ΕΕΝΜΑ), Ε. Πετράκη (Αντιπρόεδρος ΕΕΝΜΑ), Ι. Κοντζιάς (Πρόεδρος HSA), Κ. Δερμάτης (Intermodal), Β.Τερζής (Queensway Maritime), Δ. Γλυνός (TMS Management), Κ. Κωνσταντίνου (Moore Greece), Κ. Ρόκκος (TST International), Ε. Παυλίδης (Tsakos Group), Γ. Λάιος (Intermodal), Ν.Μαυρίκος (Μέλος ΔΣ ΕΒΕΠ), Ν. Βουγιούκας (Πρόεδρος, Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικοικομικών Στελεχών Ε.Ν.), Κ. Φίτσιου (Ταμίας, Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικοικομικών Στελεχών Ε.Ν.), Σ. Ξάνθης ( Μέλος ΔΣ. Ελληνοκινέζικο Εμπορικό, Βιομηχανικό, και Βιομηχανικό & Ναυτιλιακό Επιμελητήριο).
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι