
Η μεγάλη εξέλιξη των μπαταριών ως προς τη δομή, τα στοιχεία και την χωρητικότητά τους αλλάζει τα δεδομένα διαρκώς στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τιμή της μπαταρίας σταδιακά μειώνεται, παρά το γεγονός ότι αυξάνεται η χωρητικότητα. Και με δεδομένο ότι η μπαταρία αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι του αυτοκινήτου και είναι αποκλειστικά αυτή που ανεβάζει στα ύψη το κόστος του, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι πολύ σύντομα θα δούμε φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αναλυτές του χώρου εκτιμούν ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι οικονομικότερη από την παραγωγή συμβατικών έως το 2027 και έπειτα. Μάλιστα προβλέπουν ότι η τιμή των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων θα βρίσκεται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι σταδιακά το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια αύξηση των τιμών στα συμβατικά αυτοκίνητα, που οφείλεται κυρίως στην άνοδο των πρώτων υλών, αλλά και στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που είναι ακριβά και ανεβάζουν το κόστος.
Η επίτευξη μιας οικονομικής λύσης στην παραγωγή μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “πρωτοστατεί” στα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών, που αναζητούν τρόπους ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, μέσω της αύξησης των οικονομικών τους μοντέλων.
Πόσο θα μειωθούν οι τιμές
Ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας στοιχίζει σήμερα κοντά τις 30.000 ευρώ έναντι των 18.000-20.000 ευρώ που στοιχίζει ένα συμβατικό όχημα. Αυτό συνεπάγεται ότι το 2027 και οι δύο κατηγορίες αυτοκινήτων θα στοιχίζουν το ίδιο και θα βρίσκονται ενδεχόμενα κοντά στις 20.000 ευρώ, γεγονός που θα κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περισσότερο δελεαστικά. Αν βάλουμε το μειωμένο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το τελικό κόστος του είναι πολύ μικρότερο.
Έρευνες, όπως αυτή της επενδυτικής τράπεζας UBS, έχουν δείξει ότι η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί γρηγορότερα, γύρω στο 2024. Οι ίδιες έρευνες συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί άνω του 50% στα αμέσως επόμενα χρόνια. Αυτή η εξέλιξη θα εκτοπίσει από την πρώτη θέση τα υβριδικά αυτοκίνητα που σήμερα έχουν τον πρώτο λόγο στις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων.
Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στέκονται αρωγοί σε αυτές τις κινήσεις των κατασκευαστών και στην προσπάθειά τους να μειώσουν τους ρύπους. Αν θα συνεχίσει να υπάρχει η ενθάρρυνση των καταναλωτών για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα δούμε τεράστια ανάπτυξη στην κατηγορία και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περισσότερο ελκυστικά στους καταναλωτές. Και το σίγουρο είναι ότι αν αναπτυχθεί το δίκτυο φόρτισης, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία