Η General Motors σχεδιάζει να προμηθευτεί μαγνήτες σπάνιων γαιών για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της οχήματα από νέες εγκαταστάσεις παραγωγής με έδρα τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο δύο ξεχωριστών συμφωνιών που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη. Πρόκειται για μια ολική επαναφορά σε έναν τομέα που η αυτοκινητοβιομηχανία είχε σχεδόν εγκαταλείψει από τη δεκαετία του 1990.
Οι συμφωνίες με την MP Materials και την Vacuumschmelze είναι η τελευταία προσπάθεια της GM να προμηθευτεί εγχώριες πρώτες ύλες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για την πλατφόρμα της Ultium, έναν στόχο που ελπίζει να επιτύχει έως το 2025. Η GM δεν αποκάλυψε τους οικονομικούς όρους των δύο συμφωνιών.
Οι μετοχές της MP, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο πέρυσι μέσω συγχώνευσης εταιρείας εξαγοράς ειδικού σκοπού (SPAC), αυξήθηκαν κατά 6,5% την Πέμπτη. Οι μετοχές της GM υποχώρησαν 1%.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν ασκεί πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω φορολογικών κινήτρων και άλλων μέτρων για επενδύσεις και δημιουργία θέσεων εργασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και μείωση της εξάρτησης από την Κίνα.
Στόχος το 1 εκατ. οχήματα ετησίως από 2025
Η GM, η οποία ελπίζει να πουλάει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025, υπέγραψε συμφωνία προμήθειας με ένα πρότζεκτ λιθίου στην Καλιφόρνια τον περασμένο Ιούλιο και τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την General Electric για τον σχεδιασμό εφοδιαστικών αλυσίδων στις σπάνιες γαίες.
«Όσο περισσότερο μπορούμε να ανακτήσουμε φυσικούς πόρους για μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα από τη Βόρεια Αμερική, να τους επεξεργαστούμε εδώ και να τους κατασκευάσουμε … τόσο περισσότερη αξία μπορούμε να δημιουργήσουμε», δήλωσε ο Shilpan Amin, αντιπρόεδρος της GM για την παγκόσμια αλυσίδα αγορών και εφοδιασμού. «Η στρατηγική μας είναι να ελέγχουμε τη μοίρα μας».
Οι σπάνιες γαίες είναι μια ομάδα 17 μετάλλων που, μετά την επεξεργασία, χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μαγνητών που βρίσκονται σε κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων και που μετατρέπουν τον ηλεκτρισμό σε κίνηση. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και καταναλωτής σπάνιων γαιών και μαγνητών σπάνιων γαιών στον κόσμο.
Ως μέρος της συμφωνίας, η MP Materials θα κατασκευάσει μια εγκατάσταση μαγνήτη νεοδυμίου-σιδήρου-βορίου (NdFeB) στο Τέξας που θα παρέχει αρκετούς μαγνήτες για την GM για την κατασκευή 500.000 κινητήρων ηλεκτρικών οχημάτων. Η GM είπε ότι δεν σχεδιάζει να αποκτήσει μερίδιο στις εγκαταστάσεις του Τέξας, οι οποίες θα ανοίξουν έως το 2023.
Η MP θα προμηθευτεί τις σπάνιες γαίες για την κατασκευή αυτών των μαγνητών από το ορυχείο της στην Καλιφόρνια, όπου κατασκευάζει επίσης εξοπλισμό επεξεργασίας. Η MP βασίζεται επί του παρόντος στην Κίνα για την επεξεργασία των σπάνιων γαιών που εξάγει από το ορυχείο της, και συνεπώς όλων των εσόδων της.
Μια κινεζική εταιρεία κατέχει επίσης σχεδόν το 8% των μετοχών της MP, μια ιδιοκτησιακή δομή που έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια στην Ουάσιγκτον. Η εταιρεία που εδρεύει στο Λας Βέγκας έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι είναι μια ανεξάρτητη επιχείρηση και δεν αισθάνεται πίεση να ευνοήσει τα κινεζικά συμφέροντα.
Το Πεντάγωνο έχει επίσης χρηματοδοτήσει αρκετά έργα που σχετίζονται με την ΜP Materials και έχει δηλώσει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειάζονται περισσότερα ορυχεία σπάνιων γαιών.
Η GM και η Vacuumschmelze με έδρα τη Γερμανία ανακοίνωσαν ότι θα κατασκευάσουν από κοινού μια μονάδα μαγνητών σπάνιων γαιών στις ΗΠΑ. Ο Shilpan είπε ότι οι όροι της συμφωνίας δεν είναι ακόμη οριστικοποιημένοι, αλλά το σχέδιο είναι να χρησιμοποιηθούν τοπικές πρώτες ύλες όταν ξεκινήσει η παραγωγή το 2024.
Δεν ήταν σαφές από πού θα προμηθευτεί σπάνιες γαίες η Vacuumschmelze, καθώς η MP λειτουργεί το μόνο υφιστάμενο ορυχείο σπάνιων γαιών των ΗΠΑ.
Η πώληση στους Κινέζους
Σε μια ειρωνική εξέλιξη, η GM ήταν κάποτε παγκόσμιος ηγέτης στη βιομηχανία μαγνητών σπάνιων γαιών μέσω του τμήματος Magnequench. Αλλά το 1995, η GM πούλησε το τμήμα – και τις πατέντες της – σε μια κοινοπραξία που περιλάμβανε δύο Κινέζους εταίρους.
Η συμφωνία βοήθησε την GM να αναπτυχθεί στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων, αλλά από την άλλη έδωσε στην Κίνα πρόσβαση στην τεχνολογία μαγνητών σπάνιων γαιών που αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από στρατιωτικούς επιστήμονες των ΗΠΑ. Το εργοστάσιο των ΗΠΑ που είχε κατασκευάσει τους μαγνήτες NdFeB έκλεισε τελικά, με την παραγωγή να μεταφέρεται στην Κίνα.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ