Από το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν η αγορά άρχισε να βρίσκει το δρόμο της, μετά τα συνεχόμενα lockdown και με τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων να ανεβαίνουν διαρκώς, άρχισε να διαφαίνεται ότι θα υπάρξει πρόβλημα με τις παραδόσεις τους. Τότε η αναμονή ήταν 2 ή 3 μήνες και μόνο σε κάποιες εταιρείες, που είχαν υψηλή ζήτηση, αυτή ήταν παραπάνω.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και η αναμονή 6 ίσως και περισσοτέρων μηνών είναι σίγουρη. Οι άμεσες παραδόσεις με τις 15 ημέρες αναμονής που ίσχυαν πριν λίγα χρόνια έχουν περάσει και πλέον θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να μπορέσουν οι εταιρείες να ξαναμπούν στον ίδιο ρυθμό.
Ήδη αρκετές αντιπροσωπείες θέτουν περιορισμούς στις παραγγελίες και στη δυνατότητα επιπλέον στοιχείων στο αυτοκίνητο, ενώ άλλες φθάνουν να επισημαίνουν ότι δεν είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποια χρώματα. Ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και κοτσαδόρος είναι απαγορευτικά στις παραγγελίες, γιατί θα αυξήσουν περαιτέρω την αναμονή.
Ένα επίσης πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι πελάτες είναι η τιμή του αυτοκινήτου τους. Οι συνεχόμενες αυξήσεις, σε σχέση με την καθυστέρηση παράδοσης δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στην τελική τιμή του μοντέλου που κανείς δεν γνωρίζει αν τους επόμενους 6 μήνες θα είναι ίδια.
Η πανδημία
Η πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Στην Ασία πολλές χώρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την εξάπλωση του ιού. Μόνο στην Μαλαισία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, καταγράφηκαν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου πάνω από 2 εκατομμύρια κρούσματα και πάνω από 23.000 θάνατοι. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες της Ασίας, όπου κατασκευάζονται οι ημιαγωγοί. Τα εργοστάσια που κλείνουν λόγω της πανδημίας αυξάνουν τους χρόνους παράδοσης των ημιαγωγών και γιγαντώνουν το πρόβλημα. Αυτά τα εργοστάσια δουλεύουν σήμερα στο 100%, έχουν κάνει εκ νέου επενδύσεις, όμως είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, με την πανδημία να βάζει σε καραντίνα χιλιάδες εργαζόμενους.
Επομένως, αν τα μικρά αυτά εξαρτήματα δεν φθάσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα μπορέσουν να παραχθούν καινούρια αυτοκίνητα. Η μεγάλη αναμονή αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους ή να μην σκεφτούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά.
Η έλλειψη των ημιαγωγών αποτυπώνεται και στις πτώσεις των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Οι αναλυτές της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners προβλέπουν μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 7,7 εκατομμύρια φέτος με κόστος 210 δισ. δολάρια. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι η κατάσταση θα αρχίσει να ομαλοποιείται τους πρώτους μήνες του 2023.
Η γενικευμένη κατάσταση επηρεάζει και τις εταιρείες μίσθωσης. Αυτές δεν μπορούν να ανανεώσουν τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να επεκτείνουν τις συμβάσεις με τους πελάτες τους για αρκετούς μήνες, ίσως και για χρόνια αργότερα. Οι επιπτώσεις αυτές επηρεάζουν και τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχουν ανέβει και αυτές, καθώς η ζήτηση είναι αυξημένη και η προσφορά αρκετά περιορισμένη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.
Κινδυνεύει η τεκίλα απο τους δασμούς του Τραμπ
Οι σχέδιασμοί του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο τις εισαγωγές τεκίλας στις ΗΠΑ , των Diageo, Becle ύψους 3 δισ. δολαρίων
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.